ciśnienie w oponach
Moderator: luk4s7
ciśnienie w oponach
jakie powinno być a jakie macie ciśnienie w oponach dla HZJ73. Dla BFG MT 235/85/16 i BFG AT 205/80/16 ? Jak miałem na AT 2,3 ATM to wyglądały jak kapcie ; podwinięte . jak dałem 3 atm to poprawiły się z wyglądu ale czy to nie za dużo? Jazda po szosie . Czy jednakowe dla przodu i tyłu? Jazda głównie samemu bez specjalnego obciążenia.
Re: ciśnienie w oponach
identiko rozmiar bfg, mam 2.3-2.5
olej jak to wyglada ale jest git dla opony, z tylu ktorego brak w pickupie ,mam zawsze troche mniej zeby nei skakalo.
3.0 to zdecydowanei za duzo! chyba ze masz 4tony na wyprawie
olej jak to wyglada ale jest git dla opony, z tylu ktorego brak w pickupie ,mam zawsze troche mniej zeby nei skakalo.
3.0 to zdecydowanei za duzo! chyba ze masz 4tony na wyprawie
Re: ciśnienie w oponach
strasznie dużo powietrza pakujecie
ja jeżdżę na 33x12,50 na ciśnieniu 1,8bar
wiem, że inna opona, ale jednak...
ja jeżdżę na 33x12,50 na ciśnieniu 1,8bar
wiem, że inna opona, ale jednak...
Re: ciśnienie w oponach
A ja na 33x12,5 w teren 1,6 a na czarne 2,2 - jak jest mniej to strasznie rzuca na koleinach ...
Re: ciśnienie w oponach
piszecie o Mt a jak jest na AT?
Re: ciśnienie w oponach
ja mam at
ale tez kazde auto trochu inne i preferencje
2.2-2.5 masz srednia, dopasuj sobie cus
ale tez kazde auto trochu inne i preferencje
2.2-2.5 masz srednia, dopasuj sobie cus
Re: ciśnienie w oponach
kzj 70 opony 255/85/16 toyo
na drodze uzywam 2.0
w terenie 1.2 daje najlepsze efekty
na drodze uzywam 2.0
w terenie 1.2 daje najlepsze efekty
Re: ciśnienie w oponach
HZJ 80 + szpeje czyli razem około 3 ton
opony 285/75/16 BFG MT
droga 2,2
teren 1,2
dla mnie najlepiej
opony 285/75/16 BFG MT
droga 2,2
teren 1,2
dla mnie najlepiej
Re: ciśnienie w oponach
minelo od postu 10 lat to odgrzeje kotleta ?
Jakie cisnienie
33" MT na asfalt -2.2 polecacie ?
Jakie cisnienie
33" MT na asfalt -2.2 polecacie ?
Re: ciśnienie w oponach
Niestety to już musisz organoleptycznie sam wypraktykować...
Zalezy od tak wielu czynników, że głowa boli;
preferencje i skłonności do jazdy tzn szybko/wolno
od mocy auta (jak masz 100 km to wszystko jedno)
od modyfikacji i jej jakości np zawieszenia-KLUCZOWE. 120 na sprężynach po lifcie z +150kg 2'' załadowana prowadzi się lepiej niż na miechach.
od opon tu siem rozpiszę bo zawsze mnie zadziwia chęć kupna doskonałej (japońskiej techniki) i potem wrzucanie opon z kraju gdzie są niskie prędkości przelotowe, co dla mnie jest jednoznaczne z niższym zaawansowaniem technicznym (vide; opinie o prowadzeniu aut z hameryki)
od miejsca docelowego i temperatury otoczenia
od ciężaru gotowego auta do jhazdy
i wreszcie od opon czy mają indeksy nośności 112-113 czy extra load czy wreszcie light truck,
i dalej idąc tym tropem, na jaki rynek została wyprodukowana dana opona, Afryka, Australia, czy Europa...
i dalej -//- co producent zamierzał wyprodukować, a co w efekcie wyprodukował...
Osobiście na mt po asfalcie moją 120 załadowaną mam ok 2,2 przód i 2,4-2,5 tył w lecie do przelotów autostradowych w teren na mt na kamienie nawet 1,0 do błota trochę więcej 1,6-1,8. Na oponach fabrycznych high performance 2,1 na pusto po asfalcie jest dla mnie idealnie.
Opinie co prawidłowych ciśnień są takie, że jak opona zużywa się równomiernie na całej szerokości bieżnika to jest okey jak na środku to za duże ciśnienie, a jak po bokach bieżnika to ciśnienia są za niskie.
Zalezy od tak wielu czynników, że głowa boli;
preferencje i skłonności do jazdy tzn szybko/wolno
od mocy auta (jak masz 100 km to wszystko jedno)
od modyfikacji i jej jakości np zawieszenia-KLUCZOWE. 120 na sprężynach po lifcie z +150kg 2'' załadowana prowadzi się lepiej niż na miechach.
od opon tu siem rozpiszę bo zawsze mnie zadziwia chęć kupna doskonałej (japońskiej techniki) i potem wrzucanie opon z kraju gdzie są niskie prędkości przelotowe, co dla mnie jest jednoznaczne z niższym zaawansowaniem technicznym (vide; opinie o prowadzeniu aut z hameryki)
od miejsca docelowego i temperatury otoczenia
od ciężaru gotowego auta do jhazdy
i wreszcie od opon czy mają indeksy nośności 112-113 czy extra load czy wreszcie light truck,
i dalej idąc tym tropem, na jaki rynek została wyprodukowana dana opona, Afryka, Australia, czy Europa...
i dalej -//- co producent zamierzał wyprodukować, a co w efekcie wyprodukował...
Osobiście na mt po asfalcie moją 120 załadowaną mam ok 2,2 przód i 2,4-2,5 tył w lecie do przelotów autostradowych w teren na mt na kamienie nawet 1,0 do błota trochę więcej 1,6-1,8. Na oponach fabrycznych high performance 2,1 na pusto po asfalcie jest dla mnie idealnie.
Opinie co prawidłowych ciśnień są takie, że jak opona zużywa się równomiernie na całej szerokości bieżnika to jest okey jak na środku to za duże ciśnienie, a jak po bokach bieżnika to ciśnienia są za niskie.
- CHX_Runner
- Posty: 66
- Rejestracja: 28 paź 2013, 22:28
- Auto: 1997 4Runner SR5 VZN185L
- Kontakt:
Re: ciśnienie w oponach
Z opon można zrobić niejedną habilitację.
To ja dorzucę swoje 3 grosze
Goodyear Wrangler AT/SA+ 265/65/R17 112 T
2,2 Bar (95% asfaltu, 5% szutrówek/dróg leśnych)
Poprzednie miałem Michelin Alpine 265/70/R16. I też dmuchane do 2,2 Bar. Wytrzymały 101 500 km
To ja dorzucę swoje 3 grosze
Goodyear Wrangler AT/SA+ 265/65/R17 112 T
2,2 Bar (95% asfaltu, 5% szutrówek/dróg leśnych)
Poprzednie miałem Michelin Alpine 265/70/R16. I też dmuchane do 2,2 Bar. Wytrzymały 101 500 km
Re: ciśnienie w oponach
Sam musisz popróbować. Ważny czynnik to waga auta. Przy tym samym rozmiarze kół np. 285/75R16 inaczej będzie się jeździć lekką, krótką LJ70 a inaczej HDJ100. Ja przy aucie 2,2 tony i rozmiarze 33x12.50R15 na asfalcie mam 2.2-2.4 a w terenie ostatnio zszedłem na 0.6 ale to już beadlock.
- francek
- Klubowicz
- Posty: 1240
- Rejestracja: 10 mar 2009, 13:51
- Auto: Hilary - SpecHilux 2.4td, Gienryk - Nissan Patrol Y60 TD42, Pingwin- Nissan Patrol Y61 ZD30, Teściu- Nissan Terrano 2.7td
- Kontakt:
Re: ciśnienie w oponach
ja na szosie 2.8 MT-ki zwykłe, simexy ponad 3,2 ( mało się zużywa ), w terenie 1 a w realnym terenie 0.2 ( bez bedlocka i nic mi nigdy nie spadło