VSC TRC + VSC OFF + Check Engine
Moderator: luk4s7
Re: VSC TRC + VSC OFF + Check Engine
Witam
oczyściłem EGR-a ,zaworki i przepustnicę i objawy zniknęły ale tylko na chwilę auto jak się zagrzeje znowu nie reaguje na gaz ale jest zmiana po wyjęciu klucza ze stacyjki i ponownym uruchomieniu silnika można dalej kontynuować jazdę .
Czekam do poniedziałku na komp w ASO ale z tego co czytam to nie za dużą się dowiem.
oczyściłem EGR-a ,zaworki i przepustnicę i objawy zniknęły ale tylko na chwilę auto jak się zagrzeje znowu nie reaguje na gaz ale jest zmiana po wyjęciu klucza ze stacyjki i ponownym uruchomieniu silnika można dalej kontynuować jazdę .
Czekam do poniedziałku na komp w ASO ale z tego co czytam to nie za dużą się dowiem.
Re: VSC TRC + VSC OFF + Check Engine
Tak sobie czytam ten watek i zastanawiam się, czy gdzieś można uzyskać wykaz błędów (czujników) które wprowadzają samochód w tzw. "tryb serwisowy"? Mam wrażenie, że z wersji na wersję liczba usterek (czujników) które tryb ten wyzwalają wzrasta. Ewidentna łatwizna a może asekuranckie zabezpieczanie przed ewentualnymi procesami o odszkodowanie. Dlatego wcale się nie zdziwię, jeżeli w kolejnej wersji Toyki do tego systemu zostaną wprowadzone np. czujniki świateł STOP czy odpięcia pasa w czasie jazdy. Tylko tryb serwisowy powinien jeszcze uruchamiać cztery kierunkowskazy i klakson
pozdrawiam
jjb
p.s. Z rozrzewnieniem wspominam lata 70te kiedy jeździłem Renault 5. Paliła (bo tak jak dla Anglików statki tak dla mnie samochody są rodzaju żeńskiego) 8 l/100, jechała 160km/h a jedynym wyrafinowanym urządzeniem przydatnym przy naprawach i regulacjach była lampa stroboskopowa (którą zresztą sam zrobiłem). To były czasy
pozdrawiam
jjb
p.s. Z rozrzewnieniem wspominam lata 70te kiedy jeździłem Renault 5. Paliła (bo tak jak dla Anglików statki tak dla mnie samochody są rodzaju żeńskiego) 8 l/100, jechała 160km/h a jedynym wyrafinowanym urządzeniem przydatnym przy naprawach i regulacjach była lampa stroboskopowa (którą zresztą sam zrobiłem). To były czasy
Re: VSC TRC + VSC OFF + Check Engine
Juz jest ... tyle,. ze swieci sie kontrolka od poduszki a nie silnikajjb pisze:Dlatego wcale się nie zdziwię, jeżeli w kolejnej wersji Toyki do tego systemu zostaną wprowadzone np. czujniki świateł STOP [...]
Pozdrowienia, WK
Re: VSC TRC + VSC OFF + Check Engine
Witam
Panowie przyczyna okazała się banalnie prosta ale dopiero po wizycie w aso
W aucie był zamontowany chip z którego wypiął się jeden pin i to powodowało problemy z połączenia komputera silnika z całą resztą .
Panowie przyczyna okazała się banalnie prosta ale dopiero po wizycie w aso
W aucie był zamontowany chip z którego wypiął się jeden pin i to powodowało problemy z połączenia komputera silnika z całą resztą .
-
- Posty: 41
- Rejestracja: 18 paź 2010, 22:42
- Auto: Toyota LC12, 2005 rok, 3,0 D4D
- Kontakt:
Re: VSC TRC + VSC OFF + Check Engine
Witam.
Nie chciałem zakładać nowego wątku, więc podczepię pytanko.
Zapala mi się wszystko od hamowania i trakcji, ale bez engine. Komputerek mówi, że uszkodzony czujnik świateł stopu, a czujnik ciśnienia w układzie hamulcowym daje błędne wskazania. Ciekawostką jest, że choinka zapala się i gaśnie zupełnie bez ładu i składu. Pojawia się i znika w nieregularnych odstępach czasu. Czasem kilkaset kilometrów jest ok, czasem po kilku minutach zapalone i wyłączony ABS, VSC.
Teraz pytanie, czy spotkał się ktoś z takim problemem? Może ktoś podpowie gdzie kupić czujnik świateł stopu, poza ASO oczywiście, bo tam 250 PLN.
Nie chciałem zakładać nowego wątku, więc podczepię pytanko.
Zapala mi się wszystko od hamowania i trakcji, ale bez engine. Komputerek mówi, że uszkodzony czujnik świateł stopu, a czujnik ciśnienia w układzie hamulcowym daje błędne wskazania. Ciekawostką jest, że choinka zapala się i gaśnie zupełnie bez ładu i składu. Pojawia się i znika w nieregularnych odstępach czasu. Czasem kilkaset kilometrów jest ok, czasem po kilku minutach zapalone i wyłączony ABS, VSC.
Teraz pytanie, czy spotkał się ktoś z takim problemem? Może ktoś podpowie gdzie kupić czujnik świateł stopu, poza ASO oczywiście, bo tam 250 PLN.
- JohnyStone
- Posty: 8
- Rejestracja: 29 cze 2012, 17:07
- Auto: Land Cruiser - KZJ95 - 3.0 TD
- Kontakt:
Re: VSC TRC + VSC OFF + Check Engine
Witam,bartsiedlce pisze:Witam.
Nie chciałem zakładać nowego wątku, więc podczepię pytanko.
Zapala mi się wszystko od hamowania i trakcji, ale bez engine. Komputerek mówi, że uszkodzony czujnik świateł stopu, a czujnik ciśnienia w układzie hamulcowym daje błędne wskazania. Ciekawostką jest, że choinka zapala się i gaśnie zupełnie bez ładu i składu. Pojawia się i znika w nieregularnych odstępach czasu. Czasem kilkaset kilometrów jest ok, czasem po kilku minutach zapalone i wyłączony ABS, VSC.
Teraz pytanie, czy spotkał się ktoś z takim problemem? Może ktoś podpowie gdzie kupić czujnik świateł stopu, poza ASO oczywiście, bo tam 250 PLN.
ja mam problem ze spadkiem mocy (w J90 co prawda, ale to chyba tu aż takiej różnicy nie robi), a na komputerze między innymi pojawia się problem z włącznikiem świateł stopu. I tu pytanie, czy u Ciebie palą się tylko lampki, czy też masz spadki mocy?
Ja pytałem o włącznik w Toyocie to powiedzieli coś ok 180 zł, a w InterCarsie powiedzieli coś ok, 60 zł.
-
- Posty: 41
- Rejestracja: 18 paź 2010, 22:42
- Auto: Toyota LC12, 2005 rok, 3,0 D4D
- Kontakt:
Re: VSC TRC + VSC OFF + Check Engine
Czujnik świateł stopu wymieniony, kosztowało mnie to 232 zł. Czujnik oryginał, wymiana poza ASO, w zaprzyjaźnionym warsztacie. Wszystkie problemy ustąpiły, jakby ręką odjął.
Objawy usterki były przeróżne. Wyłączone systemy dotyczące hamowania i kontroli trakcji, blokowanie włączania biegu D, skoki mocy (spadek, wzrost), po włączeniu blokady dyfra problemy z jej rozłączeniem.
Diagnostyka mówiła - "wada czujnika świateł stopu", "błąd czujnika ciśnienia w układzie hamulcowym", "błąd czujnika w układzie przeniesienia napędu", "błąd czujnika skrzyni biegów".
Jeden gówniany czujnik, wymiana trwała 30 sekund, porąbana ta elektronika.
Objawy usterki były przeróżne. Wyłączone systemy dotyczące hamowania i kontroli trakcji, blokowanie włączania biegu D, skoki mocy (spadek, wzrost), po włączeniu blokady dyfra problemy z jej rozłączeniem.
Diagnostyka mówiła - "wada czujnika świateł stopu", "błąd czujnika ciśnienia w układzie hamulcowym", "błąd czujnika w układzie przeniesienia napędu", "błąd czujnika skrzyni biegów".
Jeden gówniany czujnik, wymiana trwała 30 sekund, porąbana ta elektronika.
-
- Posty: 41
- Rejestracja: 18 paź 2010, 22:42
- Auto: Toyota LC12, 2005 rok, 3,0 D4D
- Kontakt:
Re: VSC TRC + VSC OFF + Check Engine
Do 90'tki nie ma problemu z zamiennikami, niestety do 120'stki nie znalazłem.JohnyStone pisze: Ja pytałem o włącznik w Toyocie to powiedzieli coś ok 180 zł, a w InterCarsie powiedzieli coś ok, 60 zł.
Re: VSC TRC + VSC OFF + Check Engine
Witam wszystkich serdecznie, mam na imię Robert i zmagam się z tym samym problemem jak cytat powyżej, mój samochód to: TLC 120 benzyna, 2004 r, przebieg 195 tys., wymieniłem wszystkie świece, oraz czujnik prędkości lewego przedniego koła (wykazywał około 15% w różnicy prędkości obrotowej) ale to nic nie pomogło, pojawiają się następujące błędy:Kapitalista pisze:Dziś podczas jazdy zapaliły mi się niemal jednocześnie trzy kontrolki: VSC TRC + VSC OFF + Check Engine.
Samochód to Toyota Land Cruiser J120 benzyna 4.0l, przebieg 95.000km, rok 2004.
Check Engine świeci się non stop, a VSC TRC + VSC OFF zapalają się zawsze w kilka sekund po uruchomieniu silnika.
Na polskich forach piszą, że to katalizator, na amerykańskich, że czujnik powietrza, a rosyjskich że jakość paliwa. Zastanawiam się tylko co ma system kontroli trakcji do problemów ze spalaniem?
Czy ktoś miał podobny problem ? Z jakimi kosztami mam się liczyć? Chcę być przygotowany, żeby znów panowie w autoryzowanym serwisie nie wciskali mi ciemnoty.
C1124 Input shaft speed signal missing/faulted
C1776 Heater System Failure
C1779 Blower Switch Failure
proszę szanownych forumowiczów o pomoc z rozszyfrowaniem tych kodów, co zrobić żeby się pozbyć tych świecących trzech kontrolek? dodam, że jak się wykasuje wszystkie błędy to przez około 2 dni jest dobrze, działają wszystkie systemy kontroli trakcji. Potem nie wiadomo dlaczego zapalają się wszystkie 3 kontrolki i żadne systemy nie działają, działa tylko ABS. pozdrawiam i proszę o pomoc
Re: VSC TRC + VSC OFF + Check Engine
Witaj , gdy mi zapaliły się te wskaźniki, najpierw udałem się do prywatnej stacji, i pan magik z małym komputerkiem w ręku stwierdził :
Katalizator : cena usługi /badanie/ 100 zł , udałem się do Toyoty , aby potwierdzić diagnoza taka sama , cena usługi 250 zł
, ale cenna informacja należy wymienić oba bo po miesiącu padnie drugi - cena wymiany 5000 zł, za sztukę, wróciłem do magika wymieniłem jeden za 1200 zł, ...po miesiącu padł drugi , bo objawy się ponowiły , wymieniłem drugi. przynajmniej nie zapłaciłem 10 000 zł.
Uważam, iż użytkownicy dość drogich samochodów powinni zrobić zbiorowy protest, bo jak na razie to tylko słychać o samych superlatywach ze strony Toyoty. Samochody owszem sa bardzo dobre, ale OSZUSTWA na cenach serwisu to sprawa dla protestu wszystkich użytkowników !!!!
O ich oryginalnych częściach to już na wymioty mi się zbiera jak słyszę ich słowa i oszukiwanie klientów.
Katalizator : cena usługi /badanie/ 100 zł , udałem się do Toyoty , aby potwierdzić diagnoza taka sama , cena usługi 250 zł
, ale cenna informacja należy wymienić oba bo po miesiącu padnie drugi - cena wymiany 5000 zł, za sztukę, wróciłem do magika wymieniłem jeden za 1200 zł, ...po miesiącu padł drugi , bo objawy się ponowiły , wymieniłem drugi. przynajmniej nie zapłaciłem 10 000 zł.
Uważam, iż użytkownicy dość drogich samochodów powinni zrobić zbiorowy protest, bo jak na razie to tylko słychać o samych superlatywach ze strony Toyoty. Samochody owszem sa bardzo dobre, ale OSZUSTWA na cenach serwisu to sprawa dla protestu wszystkich użytkowników !!!!
O ich oryginalnych częściach to już na wymioty mi się zbiera jak słyszę ich słowa i oszukiwanie klientów.
Re: VSC TRC + VSC OFF + Check Engine
No ceny rzeczywiście spore jak piszesz, ale gdzie tu zostałeś OSZUKANY ?
Re: VSC TRC + VSC OFF + Check Engine
Oszustwa dotyczą ceny podzespołów, które kupujemy w Toyocie oraz na rynku.
Przykład pierwszy wymiana przedniej szyby w Toyocie 3000 zł ta sama szyba z wymiana producent Anglia, /dostarcza szyby do Toyoty z malutkim logo Toyota/ kosztuje 800 zl z wymianą.
Drugi wymiana i koszt katalizatorów Toyota 5000 zł sztuka , rynek 1150 zł sztuka
Naprawa stacyjki , ułamany trzpień, / który jest wadą fabryczna , zaczyna pękać , co nie pozwala uruchomić samochodu, blokuje koła i potrzebny hol. Aby go wymienić 12 cm aluminiowy łącznik pomiędzy stacyjka a kostka zapłonu , musisz zakupić całą obudowę do stacyjki za 1250 zł plus koszt wymiany 600 zł / trzeba zdemontować cała kierownice/ lub sam montujesz ten elemencik, bo nie masz innego wyjścia. Możesz dokupić w Toyocie śrubkę, zatrzask, a elementu z wady fabrycznej nie uświadczysz , możesz kupić sama stacyjkę i dorobią pod klucz .
Ciekawe jak pęknie taki łącznik podczas jazdy i zablokuje koła. wina kierowcy? bzdura
3. Toyota przysłała mi list z informacja " Szanowny Panie , jako wieloletniemu klientowi etc, etc, az poczułem, że może faktycznie dbają .... pragniemy zaoferować wymianę opon na zimowe , z dużym upustem
Cena za sztuke, bez kosztów wymiany 1200 zł .... czyli 4800 zł
z początku nie znając ceny mówię zastanowię się
wchodzę na serwis Opony , ta sama , ta sama opona kosztuje 700 zł , razem 2800, i
to nie jest oszustwo?
Pracownik serwisu odpowiedział przepraszam, ale takie ceny narzuca nam Toyota Poland
tak samo , jak z polityka sprzedaży podzespołów!
Nie wnikam w wartość dobrej części zamiennej, ale jest różnica pomiędzy dobra częścią a oszustwem klienta, bo tak trzeba sprawę nazwać po imieniu
Ostatni przykład telewizji NC i protestu jej klientów dobitnie swiadczy o prawach klientów
Przykład pierwszy wymiana przedniej szyby w Toyocie 3000 zł ta sama szyba z wymiana producent Anglia, /dostarcza szyby do Toyoty z malutkim logo Toyota/ kosztuje 800 zl z wymianą.
Drugi wymiana i koszt katalizatorów Toyota 5000 zł sztuka , rynek 1150 zł sztuka
Naprawa stacyjki , ułamany trzpień, / który jest wadą fabryczna , zaczyna pękać , co nie pozwala uruchomić samochodu, blokuje koła i potrzebny hol. Aby go wymienić 12 cm aluminiowy łącznik pomiędzy stacyjka a kostka zapłonu , musisz zakupić całą obudowę do stacyjki za 1250 zł plus koszt wymiany 600 zł / trzeba zdemontować cała kierownice/ lub sam montujesz ten elemencik, bo nie masz innego wyjścia. Możesz dokupić w Toyocie śrubkę, zatrzask, a elementu z wady fabrycznej nie uświadczysz , możesz kupić sama stacyjkę i dorobią pod klucz .
Ciekawe jak pęknie taki łącznik podczas jazdy i zablokuje koła. wina kierowcy? bzdura
3. Toyota przysłała mi list z informacja " Szanowny Panie , jako wieloletniemu klientowi etc, etc, az poczułem, że może faktycznie dbają .... pragniemy zaoferować wymianę opon na zimowe , z dużym upustem
Cena za sztuke, bez kosztów wymiany 1200 zł .... czyli 4800 zł
z początku nie znając ceny mówię zastanowię się
wchodzę na serwis Opony , ta sama , ta sama opona kosztuje 700 zł , razem 2800, i
to nie jest oszustwo?
Pracownik serwisu odpowiedział przepraszam, ale takie ceny narzuca nam Toyota Poland
tak samo , jak z polityka sprzedaży podzespołów!
Nie wnikam w wartość dobrej części zamiennej, ale jest różnica pomiędzy dobra częścią a oszustwem klienta, bo tak trzeba sprawę nazwać po imieniu
Ostatni przykład telewizji NC i protestu jej klientów dobitnie swiadczy o prawach klientów
Re: VSC TRC + VSC OFF + Check Engine
Dziś podczas jazdy zapaliły mi się niemal jednocześnie trzy kontrolki: VSC TRC + VSC OFF + Check Engine.
Samochód to Toyota Land Cruiser J120 benzyna 4.0l, przebieg 95.000km, rok 2004.
Check Engine świeci się non stop, a VSC TRC + VSC OFF zapalają się zawsze w kilka sekund po uruchomieniu silnika.
Na polskich forach piszą, że to katalizator, na amerykańskich, że czujnik powietrza, a rosyjskich że jakość paliwa. Zastanawiam się tylko co ma system kontroli trakcji do problemów ze spalaniem?
Czy ktoś miał podobny problem ? Z jakimi kosztami mam się liczyć? Chcę być przygotowany, żeby znów panowie w autoryzowanym serwisie nie wciskali mi ciemnoty.
Witam,
po wielu miesiącach szukania i wnerwiania się znalazłem w końcu odpowiedź co zrobić, żeby nie inwestować kupę kasy w wymianę katalizatorów a pozbyć się świecących kontrolek Check Engine oraz VSC off i VSC trc. oraz mieć sprawnie działające wszystkie systemy kontroli trakcji (a tak w ogóle to nie wiem dlaczego producent wymyślił sobie, że przy błędzie katalizatora np. P0420 nie działają systemy trakcji - to jakieś świństwo), ale do rzeczy, wystarczy zakupić za całkiem nieduże pieniądze emulator drugiej sondy lambda, chodzi o sondę diagnostyczną http://allegro.pl/69-emulator-drugiej-s ... 83045.html" onclick="window.open(this.href);return false; , ja tak zrobiłem z obiema sondami (silnik V6) i mam spokój już ponad miesiąc, kontrolki zgasły, wszystkie systemy kontroli trakcji działają a ja jestem szczęśliwy
Samochód to Toyota Land Cruiser J120 benzyna 4.0l, przebieg 95.000km, rok 2004.
Check Engine świeci się non stop, a VSC TRC + VSC OFF zapalają się zawsze w kilka sekund po uruchomieniu silnika.
Na polskich forach piszą, że to katalizator, na amerykańskich, że czujnik powietrza, a rosyjskich że jakość paliwa. Zastanawiam się tylko co ma system kontroli trakcji do problemów ze spalaniem?
Czy ktoś miał podobny problem ? Z jakimi kosztami mam się liczyć? Chcę być przygotowany, żeby znów panowie w autoryzowanym serwisie nie wciskali mi ciemnoty.
Witam,
po wielu miesiącach szukania i wnerwiania się znalazłem w końcu odpowiedź co zrobić, żeby nie inwestować kupę kasy w wymianę katalizatorów a pozbyć się świecących kontrolek Check Engine oraz VSC off i VSC trc. oraz mieć sprawnie działające wszystkie systemy kontroli trakcji (a tak w ogóle to nie wiem dlaczego producent wymyślił sobie, że przy błędzie katalizatora np. P0420 nie działają systemy trakcji - to jakieś świństwo), ale do rzeczy, wystarczy zakupić za całkiem nieduże pieniądze emulator drugiej sondy lambda, chodzi o sondę diagnostyczną http://allegro.pl/69-emulator-drugiej-s ... 83045.html" onclick="window.open(this.href);return false; , ja tak zrobiłem z obiema sondami (silnik V6) i mam spokój już ponad miesiąc, kontrolki zgasły, wszystkie systemy kontroli trakcji działają a ja jestem szczęśliwy
Re: VSC TRC + VSC OFF + Check Engine
Ale toto z opisu to raczej jakis dystans tylko jest a nie emulator ...
Re: VSC TRC + VSC OFF + Check Engine
Witam mam podobny problem Land Cruiser 125 2005 r 3 litrowy diesel bodajże ma 163 PS. Auto długo stało i co jakis czas bylo odpalane i chodziło ładnie po wymianie deski rozdzielczej poduszek itp samochod odpalił chodził nie równo zapaliły sie 3 kontrolki VSC TRC, VSC OFF oraz CHECK i teraz odpala i gaśnie i za cholere nie chce sie uruchomić komputer został podłaczony ale niestety nie wykrył zadnego błedu bo zostały odłączone wczesniej klemy z aku paliwo jest i na pewno dochodzi do pompy. Czy ktos bedzie mi wstanie pomoc albo cos doradzic ewentualnie czy ktos miał taki sam problem ??