przełożenie w mostach a spalanie

... czyli jak usprawnić swoją Toyotę

Moderator: luk4s7

Gałka
Sąd Koleżeński
Posty: 4424
Rejestracja: 05 kwie 2007, 21:04
Auto: HZJ73 3w1
Kontakt:

przełożenie w mostach a spalanie

Post autor: Gałka »

czy zmiana przełożenia w mostach spowoduje praktycznie zmianę spalania/100km przy tej samej prędkości?

mam mosty o przełożeniu 4,11 i spalanie samochodu wynosi ( zakładam ) 13l/100 km
jak zmienię przełożenie mostów na 4,56 to będą "szybsze" mosty i przełożenie zmieni się o 1.11.
Teoretycznie samochód będzie jechał szybciej przy tych samych obrotach.
czy spalanie zmaleje procentowo o tyle czyli do 11.76 ?
Silnik 4,2 l- 132KM.

jak to się ma w praktyce?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: przełożenie w mostach a spalanie

Post autor: kylon »

Jasiu. Kurza melodia :mrgreen: . Starzejesz się :mrgreen:

Kameleon

Re: przełożenie w mostach a spalanie

Post autor: Kameleon »

4,56 są wolnejsze od 4,11 więc przy tych samych obrotach silnika pojedziesz na nich wolniej, lub utrzymując tą samą prędkość silnik będzie osiągał wyzsze obroty.
Auto bedzie bardziej elastyczne na 4,56 ( mosty z BJ), ale bardziej ekonomiczne w trasie na 4,11( mosty z HZJ) :mrgreen:

Awatar użytkownika
LEX
Posty: 1582
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Auto: Lexus LX450
Kontakt:

Re: przełożenie w mostach a spalanie

Post autor: LEX »

Mosty 4.56 mają większe przełożenie, więc będą wolniejsze. Na cztery i pół obrotu wału przypada jeden obrót koła. Więc dla tej samej prędkości spalanie będzie większe. Jednak samochód będzie miał więcej mocy.

Ja myślę, że jeśli nie zależy Ci na przyspieszeniach i robisz sporo km po płaskim, ja to na wyprawach bywa, to szukaj przełożeń poniżej 4.0. Wygodniej będzie w trasie a w terenie i tak włączasz sobie reduktor i silnik 4.2 jakoś tam pociągnie :mrgreen:

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: przełożenie w mostach a spalanie

Post autor: Rokfor32 »

To się tak nie przelicza - nie ma zależności wprost.

Auto pali najmniej, jeżeli przy danej prędkości obroty silnika są najbardziej zbliżone do ekonomicznych - a to niekoniecznie oznacza że wolniejsze obroty (czy wyższy bieg) dają mniejsze spalanie, bo silnik jest wtedy inaczej obciążony, i mimo mniejszych obrotów jednostkowa dawka paliwa może być większa (zwykle jest :wink: ).

Żeby dobrać se przełożenie pod kątem ekonomii trza znać charakterystykę silnika - czyli w jakim zakresie obrotów osiąga najwyższą sprawność.Te obroty są zwykle najwyższe dla benzyn, potem wolnossące diesle, a najniższe dla uturbionych diesli.

Awatar użytkownika
LEX
Posty: 1582
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Auto: Lexus LX450
Kontakt:

Re: przełożenie w mostach a spalanie

Post autor: LEX »

Ojej wchodzimy w szczegóły...

1FZ-FE 4.5 -- 3200RPM (373Nm)
1HZ -- 2200RPM (285Nm)
1HD-T -- 1400RPM (361Nm)
1HD-FTE -- 1400RPM (380Nm)

Chociaż w linku jest tabelka i pokazuje inne wartości dla diesli:
http://www.cruiserfaq.com/05-04.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Gałka
Sąd Koleżeński
Posty: 4424
Rejestracja: 05 kwie 2007, 21:04
Auto: HZJ73 3w1
Kontakt:

Re: przełożenie w mostach a spalanie

Post autor: Gałka »

kylon pisze:Jasiu. Kurza melodia :mrgreen: . Starzejesz się :mrgreen:
Krzysiu ! To tylko teoretyczne rozważania. A temat zostanie "dla potomnych". :D

Gałka
Sąd Koleżeński
Posty: 4424
Rejestracja: 05 kwie 2007, 21:04
Auto: HZJ73 3w1
Kontakt:

Re: przełożenie w mostach a spalanie

Post autor: Gałka »

Kameleon pisze:4,56 są wolnejsze od 4,11
o, widać że byłem w błędzie o 100% przyjmując że koła będą się kręcić 1,11 razy szybciej. A wystarczyło dokładniej pomyśleć... :oops:

Gałka
Sąd Koleżeński
Posty: 4424
Rejestracja: 05 kwie 2007, 21:04
Auto: HZJ73 3w1
Kontakt:

Re: przełożenie w mostach a spalanie

Post autor: Gałka »

LEX pisze:Wygodniej będzie w trasie a w terenie i tak włączasz sobie reduktor i silnik 4.2 jakoś tam pociągnie :mrgreen:
takie było moje założenie

Gałka
Sąd Koleżeński
Posty: 4424
Rejestracja: 05 kwie 2007, 21:04
Auto: HZJ73 3w1
Kontakt:

Re: przełożenie w mostach a spalanie

Post autor: Gałka »

Rokfor32 pisze:To się tak nie przelicza - nie ma zależności wprost.

Auto pali najmniej, jeżeli przy danej prędkości obroty silnika są najbardziej zbliżone do ekonomicznych - a to niekoniecznie oznacza że wolniejsze obroty (czy wyższy bieg) dają mniejsze spalanie, bo silnik jest wtedy inaczej obciążony, i mimo mniejszych obrotów jednostkowa dawka paliwa może być większa (zwykle jest :wink: ).

.

a tego się obawiałem, nie byłem pewny czy to tak za działa.

Dziękuję Kolegom za konstruktywny głos w dyskusji i wyjaśnienia. :)

Czasami mam 1001 pomysłów ale nie wszystkie ( na szczęście ) realizuje czego i innym życzę... :D

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: przełożenie w mostach a spalanie

Post autor: kylon »

A przecież ci mówiłem jak siedzieliśmy na kanapach :wink:

Gałka
Sąd Koleżeński
Posty: 4424
Rejestracja: 05 kwie 2007, 21:04
Auto: HZJ73 3w1
Kontakt:

Re: przełożenie w mostach a spalanie

Post autor: Gałka »

kylon pisze:A przecież ci mówiłem jak siedzieliśmy na kanapach :wink:
ale nie rozmawialiśmy o spalaniu. I tak pytanie było tylko z ciekawości.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: przełożenie w mostach a spalanie

Post autor: kylon »

No nie :oops:

consigliero
Klubowicz
Posty: 1889
Rejestracja: 17 sie 2008, 22:14
Auto: 4Runner
Kontakt:

Re: przełożenie w mostach a spalanie

Post autor: consigliero »

Temat przełożeń , obrotów wału, kół oraz prędkości był ostatnio dosyć dokładnie rozpoznany w tym temacie http://tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?l ... =12&t=7416" onclick="window.open(this.href);return false;
PozdrawiaM 8)

ODPOWIEDZ