przełożenie w mostach a spalanie
Moderator: luk4s7
przełożenie w mostach a spalanie
czy zmiana przełożenia w mostach spowoduje praktycznie zmianę spalania/100km przy tej samej prędkości?
mam mosty o przełożeniu 4,11 i spalanie samochodu wynosi ( zakładam ) 13l/100 km
jak zmienię przełożenie mostów na 4,56 to będą "szybsze" mosty i przełożenie zmieni się o 1.11.
Teoretycznie samochód będzie jechał szybciej przy tych samych obrotach.
czy spalanie zmaleje procentowo o tyle czyli do 11.76 ?
Silnik 4,2 l- 132KM.
jak to się ma w praktyce?
mam mosty o przełożeniu 4,11 i spalanie samochodu wynosi ( zakładam ) 13l/100 km
jak zmienię przełożenie mostów na 4,56 to będą "szybsze" mosty i przełożenie zmieni się o 1.11.
Teoretycznie samochód będzie jechał szybciej przy tych samych obrotach.
czy spalanie zmaleje procentowo o tyle czyli do 11.76 ?
Silnik 4,2 l- 132KM.
jak to się ma w praktyce?
Re: przełożenie w mostach a spalanie
Jasiu. Kurza melodia . Starzejesz się
Re: przełożenie w mostach a spalanie
4,56 są wolnejsze od 4,11 więc przy tych samych obrotach silnika pojedziesz na nich wolniej, lub utrzymując tą samą prędkość silnik będzie osiągał wyzsze obroty.
Auto bedzie bardziej elastyczne na 4,56 ( mosty z BJ), ale bardziej ekonomiczne w trasie na 4,11( mosty z HZJ)
Auto bedzie bardziej elastyczne na 4,56 ( mosty z BJ), ale bardziej ekonomiczne w trasie na 4,11( mosty z HZJ)
Re: przełożenie w mostach a spalanie
Mosty 4.56 mają większe przełożenie, więc będą wolniejsze. Na cztery i pół obrotu wału przypada jeden obrót koła. Więc dla tej samej prędkości spalanie będzie większe. Jednak samochód będzie miał więcej mocy.
Ja myślę, że jeśli nie zależy Ci na przyspieszeniach i robisz sporo km po płaskim, ja to na wyprawach bywa, to szukaj przełożeń poniżej 4.0. Wygodniej będzie w trasie a w terenie i tak włączasz sobie reduktor i silnik 4.2 jakoś tam pociągnie
Ja myślę, że jeśli nie zależy Ci na przyspieszeniach i robisz sporo km po płaskim, ja to na wyprawach bywa, to szukaj przełożeń poniżej 4.0. Wygodniej będzie w trasie a w terenie i tak włączasz sobie reduktor i silnik 4.2 jakoś tam pociągnie
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8298
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: przełożenie w mostach a spalanie
To się tak nie przelicza - nie ma zależności wprost.
Auto pali najmniej, jeżeli przy danej prędkości obroty silnika są najbardziej zbliżone do ekonomicznych - a to niekoniecznie oznacza że wolniejsze obroty (czy wyższy bieg) dają mniejsze spalanie, bo silnik jest wtedy inaczej obciążony, i mimo mniejszych obrotów jednostkowa dawka paliwa może być większa (zwykle jest ).
Żeby dobrać se przełożenie pod kątem ekonomii trza znać charakterystykę silnika - czyli w jakim zakresie obrotów osiąga najwyższą sprawność.Te obroty są zwykle najwyższe dla benzyn, potem wolnossące diesle, a najniższe dla uturbionych diesli.
Auto pali najmniej, jeżeli przy danej prędkości obroty silnika są najbardziej zbliżone do ekonomicznych - a to niekoniecznie oznacza że wolniejsze obroty (czy wyższy bieg) dają mniejsze spalanie, bo silnik jest wtedy inaczej obciążony, i mimo mniejszych obrotów jednostkowa dawka paliwa może być większa (zwykle jest ).
Żeby dobrać se przełożenie pod kątem ekonomii trza znać charakterystykę silnika - czyli w jakim zakresie obrotów osiąga najwyższą sprawność.Te obroty są zwykle najwyższe dla benzyn, potem wolnossące diesle, a najniższe dla uturbionych diesli.
Re: przełożenie w mostach a spalanie
Ojej wchodzimy w szczegóły...
1FZ-FE 4.5 -- 3200RPM (373Nm)
1HZ -- 2200RPM (285Nm)
1HD-T -- 1400RPM (361Nm)
1HD-FTE -- 1400RPM (380Nm)
Chociaż w linku jest tabelka i pokazuje inne wartości dla diesli:
http://www.cruiserfaq.com/05-04.php" onclick="window.open(this.href);return false;
1FZ-FE 4.5 -- 3200RPM (373Nm)
1HZ -- 2200RPM (285Nm)
1HD-T -- 1400RPM (361Nm)
1HD-FTE -- 1400RPM (380Nm)
Chociaż w linku jest tabelka i pokazuje inne wartości dla diesli:
http://www.cruiserfaq.com/05-04.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: przełożenie w mostach a spalanie
Krzysiu ! To tylko teoretyczne rozważania. A temat zostanie "dla potomnych".kylon pisze:Jasiu. Kurza melodia . Starzejesz się
Re: przełożenie w mostach a spalanie
o, widać że byłem w błędzie o 100% przyjmując że koła będą się kręcić 1,11 razy szybciej. A wystarczyło dokładniej pomyśleć...Kameleon pisze:4,56 są wolnejsze od 4,11
Re: przełożenie w mostach a spalanie
takie było moje założenieLEX pisze:Wygodniej będzie w trasie a w terenie i tak włączasz sobie reduktor i silnik 4.2 jakoś tam pociągnie
Re: przełożenie w mostach a spalanie
Rokfor32 pisze:To się tak nie przelicza - nie ma zależności wprost.
Auto pali najmniej, jeżeli przy danej prędkości obroty silnika są najbardziej zbliżone do ekonomicznych - a to niekoniecznie oznacza że wolniejsze obroty (czy wyższy bieg) dają mniejsze spalanie, bo silnik jest wtedy inaczej obciążony, i mimo mniejszych obrotów jednostkowa dawka paliwa może być większa (zwykle jest ).
.
a tego się obawiałem, nie byłem pewny czy to tak za działa.
Dziękuję Kolegom za konstruktywny głos w dyskusji i wyjaśnienia.
Czasami mam 1001 pomysłów ale nie wszystkie ( na szczęście ) realizuje czego i innym życzę...
Re: przełożenie w mostach a spalanie
A przecież ci mówiłem jak siedzieliśmy na kanapach
Re: przełożenie w mostach a spalanie
ale nie rozmawialiśmy o spalaniu. I tak pytanie było tylko z ciekawości.kylon pisze:A przecież ci mówiłem jak siedzieliśmy na kanapach
-
- Klubowicz
- Posty: 1889
- Rejestracja: 17 sie 2008, 22:14
- Auto: 4Runner
- Kontakt:
Re: przełożenie w mostach a spalanie
Temat przełożeń , obrotów wału, kół oraz prędkości był ostatnio dosyć dokładnie rozpoznany w tym temacie http://tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?l ... =12&t=7416" onclick="window.open(this.href);return false;
PozdrawiaM
PozdrawiaM