Problemy z wysokością zawieszenia
Moderator: luk4s7
Re: Problemy z wysokością zawieszenia
Panowie. Jeżdżę już nim prze ca ponad 4 lata. Wiem co to opadanie po zgaszeniu motoru. Ja nazywam to opad do rozładunku bagażu. Opada mi to znaczy leży na ziemi. A tak poprawnie to na odbojach. Myślałem że swoją osobą i psuciem się niezawodnej totoji pomogę co niektórym,lecz widzę że wzbudzam tylko śmiech swoimi postami. Proponuję więc że opuszczę ten elitarny klub znawców i przeniosę się na pogawędki wędkarskie
Re: Problemy z wysokością zawieszenia
Wiecej dystansu do innych i siebie to podstawa
A strzelanie focha zostaw wedkarzom
A strzelanie focha zostaw wedkarzom
Re: Problemy z wysokością zawieszenia
sados, porób zdjęcia kiedy wg Ciebie stoi krzywo a kiedy równo. Bo to trochę jak dyskusja nt. krzywizny banana.
U mnie cuda się dzieją, kiedy jeden bok jest wyraźnie wyżej niż drugi, tj stanę jedną stroną na wysokim (20cm) krawężniku. Strona stojąca teoretycznie na równym, spuszcza dodatkowo powietrze z układu ;| troche to chore zważywszy, na fakt że skoro ma wyrównywać to powinien wypuścić powietrze po stronie uniesionej. Hm, a może orientuje się ktoś gdzie znajdują się zaworki odpowiedzialne za spuszczanie powietrza z układu ?
Pozdrawiam,
U mnie cuda się dzieją, kiedy jeden bok jest wyraźnie wyżej niż drugi, tj stanę jedną stroną na wysokim (20cm) krawężniku. Strona stojąca teoretycznie na równym, spuszcza dodatkowo powietrze z układu ;| troche to chore zważywszy, na fakt że skoro ma wyrównywać to powinien wypuścić powietrze po stronie uniesionej. Hm, a może orientuje się ktoś gdzie znajdują się zaworki odpowiedzialne za spuszczanie powietrza z układu ?
Pozdrawiam,
Re: Problemy z wysokością zawieszenia
Niema regulacji na boki. Jest tylko jeden centralny czujnik wysokości zawieszenia. Zresztą jak mi strzelił jedne miech to auto siadło od razu na obie strony co wskazuje, że oba miech są ze sobą połączone na sztywno.GDLC120 pisze:| troche to chore zważywszy, na fakt że skoro ma wyrównywać to powinien wypuścić powietrze po stronie uniesionej.
Re: Problemy z wysokością zawieszenia
Koryguje wysokosc po zgaszeniu silnika? Ja czasem wyjmuje z 250 kg z bagaznika i wtedy podnosi sie kilka cm i nie opadnie jesli nie wlacze silnika.Aleksx pisze:Moim zdaniem może to być normalne zjawisko. Wysiadając z auta odciążasz go a on koryguje to.
A co wzbudzania smiechu to mysle, ze moje posty tez czesto zawieraja naiwne pytania i domysly co wzbudza smiech u kogos kto ma o tym wiecej pojecia ale co to szkodzi - jesli sie czegos dowiem to chyba warto i pisac i sie posmiac.
Mozecie polecic jakis warsztat ktory zna sie na takim zawieszeniu i mozna sprawdzic co i ewentualnie naprawic?
Pozdrowienia, WojtekK
Re: Problemy z wysokością zawieszenia
Niestety ale jesteś Kolego w błędzie. Na tyle są dwa czujniki wysokości. Jest to 89407‑60022 oraz 89408‑60011.Aleksx pisze:Niema regulacji na boki. Jest tylko jeden centralny czujnik wysokości zawieszenia. Zresztą jak mi strzelił jedne miech to auto siadło od razu na obie strony co wskazuje, że oba miech są ze sobą połączone na sztywno.GDLC120 pisze:| troche to chore zważywszy, na fakt że skoro ma wyrównywać to powinien wypuścić powietrze po stronie uniesionej.
Co do korekcji zawieszenia, to AHC ustawia wysokość również w trakcie jazdy. Po kilkugodzinnej jeździe po płaskim w 5 osób dorosłych + bagaż wskaźnik pokazywał Normal, natomiast po wyjściu z auta, tył był wyraźnie wyżej niż buda w położeniu High. Na dowód, z ciekawości kliknąłem dodatkowo podniesienie budy i auto zamiast się podnieść, opadło do fabrycznego ustawienia High.
Re: Problemy z wysokością zawieszenia
Przeglądając schematy natknąłem się na dwie pozycje :
48950‑60020 - DRYER ASSY, HEIGHT CONTROL oraz 48925‑60050 - FILTER, HEIGHT CONTROL i ciekawe do czego to służy w J12.
Może wymiana osuszacza i filtra załatwi kłopoty z wysokością ? Czy u Was było to kiedykolwiek ruszane ? Bo ja szczerze wątpię aby poprzedni Właściciel kiedykolwiek tam zaglądał.
Na zagranicznym forum LR'a wypisują, że wymiana powyższych części poprawia wydajność pracy sprężarki czyli wtłaczania i spuszczania powietrza z układu. Ale w Toyi będzie to samo...hmm...
48950‑60020 - DRYER ASSY, HEIGHT CONTROL oraz 48925‑60050 - FILTER, HEIGHT CONTROL i ciekawe do czego to służy w J12.
Może wymiana osuszacza i filtra załatwi kłopoty z wysokością ? Czy u Was było to kiedykolwiek ruszane ? Bo ja szczerze wątpię aby poprzedni Właściciel kiedykolwiek tam zaglądał.
Na zagranicznym forum LR'a wypisują, że wymiana powyższych części poprawia wydajność pracy sprężarki czyli wtłaczania i spuszczania powietrza z układu. Ale w Toyi będzie to samo...hmm...
Re: Problemy z wysokością zawieszenia
Zgada się, byłem w błędzie - są dwa czujniki. Nie wiem czym się sugerowałem, może tą walniętą poduchą i reakcją na to drugiej dobrej. Może tak to działa ze względów bezpieczeństwa, że od razu opada druga.GDLC120 pisze:Niestety ale jesteś Kolego w błędzie. Na tyle są dwa czujniki wysokości. Jest to 89407‑60022 oraz 89408‑60011.Aleksx pisze:Niema regulacji na boki. Jest tylko jeden centralny czujnik wysokości zawieszenia. Zresztą jak mi strzelił jedne miech to auto siadło od razu na obie strony co wskazuje, że oba miech są ze sobą połączone na sztywno.GDLC120 pisze:| troche to chore zważywszy, na fakt że skoro ma wyrównywać to powinien wypuścić powietrze po stronie uniesionej.
Re: Problemy z wysokością zawieszenia
Ja nie stronię fochów kolezko. Poważny tojtoj to i powazni . mam taki sam teraz problem po wymianie poduchy z prawej strony jak kolega Aleksx. Może kolega gdlc120 go nam rozwiąże. Skłaniam się do wymiany drugiej poduchy(miecha)
Re: Problemy z wysokością zawieszenia
Pomyliłem. To Gdlc ma podobne problemy jak i ja. Ja jak zaparkuję teraz lewym przednim na krawężniku to tylne lewe jest wyżej,bo ciężar przeniósł się na prawe tylne. Opada na tylnym prawym na zero,a lewe z wymienionym miechem stoi sztywno. Więc skłaniam się do wymiany kolejnego miecha. co Wy nato?
Re: Problemy z wysokością zawieszenia
A gdl-u napisz proszę gdzie się ten osuszacz znajduje i filtr
Re: Problemy z wysokością zawieszenia
może wasze problemy sa w czujnikach wysokości, a nie samych miechach
Re: Problemy z wysokością zawieszenia
Mi też się wydawało, że wymiana drugiej poduszki coś zmieni.
Obecnie mam w miarę nowe poduszki (jedna z lutego, druga z sierpnia chyba) i problem nadal ten sam.
Czujnik wysokości? Boje się, że jak to ustrojstwo wymontuje, oczyszczę, przesmaruję i znowu zmontuję to potem znowu będzie zabawy, żeby ustawić poziom wyjściowy :/
http://www.toyodiy.com/parts/diag_1rwG6Ps.png Całe to ustrojstwo zlokalizowane jest najprawdopodobniej z tyłu z lewej strony za kołem i aby się do tego dostać konieczne jest zrzucenie tylnego zderzaka. Nie miałem czasu by się zagłębić w ten temat niestety :/
Obecnie mam w miarę nowe poduszki (jedna z lutego, druga z sierpnia chyba) i problem nadal ten sam.
Czujnik wysokości? Boje się, że jak to ustrojstwo wymontuje, oczyszczę, przesmaruję i znowu zmontuję to potem znowu będzie zabawy, żeby ustawić poziom wyjściowy :/
http://www.toyodiy.com/parts/diag_1rwG6Ps.png Całe to ustrojstwo zlokalizowane jest najprawdopodobniej z tyłu z lewej strony za kołem i aby się do tego dostać konieczne jest zrzucenie tylnego zderzaka. Nie miałem czasu by się zagłębić w ten temat niestety :/
Re: Problemy z wysokością zawieszenia
Nie wiem czy dobrze robiliscie wymieniajac miechy nie sprawdzajac czujnikow, te czujniki to szajs jakich malo !
Latwo gromadzi sie tam syf a od sprezynek wycieraja sie sciezki stykowe...
Niestety mozlwosci naprawy sa male, szczegolnie jak sa wytarte sciezki, a zakup nowego to ok 500€ (w stanach od LX470 mozna kupic za ok 270$)..
Looknijcie na manual, ktory pozwoli zdiagnozowac czy czujnik jest OK
Latwo gromadzi sie tam syf a od sprezynek wycieraja sie sciezki stykowe...
Niestety mozlwosci naprawy sa male, szczegolnie jak sa wytarte sciezki, a zakup nowego to ok 500€ (w stanach od LX470 mozna kupic za ok 270$)..
Looknijcie na manual, ktory pozwoli zdiagnozowac czy czujnik jest OK
Re: Problemy z wysokością zawieszenia
U mnie nie było wyjścia, bo obie poduchy wystrzeliły.
Dzięki za manual. Z tymże czy to wina czujników skoro regulacja wysokości 'High-Normal-Low' unosi i obniża pojazd bez zarzutu?
Dzięki za manual. Z tymże czy to wina czujników skoro regulacja wysokości 'High-Normal-Low' unosi i obniża pojazd bez zarzutu?