Główka mostu napędowego

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
estewes
Klubowicz
Posty: 1399
Rejestracja: 28 sie 2009, 19:30
Auto: HJ60 2H turbo
Kontakt:

Główka mostu napędowego

Post autor: estewes »

Ja mam pecha do tylnego mostu,a tak wszyscy piszą że to most nie do zabicia heavy srewi :evil: .
Pojawił się luz pomiędzy wałkiem atakującym a flanszą na wieloklinie,więc szukam nowej główki.
Mam teraz założony most z LSD oraz półosiami odciążonymi.
I tu rodzi się pytanie czy główka od mostu z otwartym dyfrem i z półosiami obciążonymi podejdzie do mojego mostu i moich półosi?

Patry
Posty: 465
Rejestracja: 01 lis 2008, 21:47
Auto: J73 V8, HDJ100, HJ61, FZJ80
Kontakt:

Re: Główka mostu napędowego

Post autor: Patry »

nie lepiej kupic w usa nowy wałek i koło talerzowe ? do tego nowa flansza i masz spokój na wieki...

co do dyfra to raczej powinien pasować, choć pewien nie jestem..

były mosty z odkręcanym deklem i te bez, teraz masz pewnie bez.. czy te główki są zamienne, nie wiem...

Awatar użytkownika
estewes
Klubowicz
Posty: 1399
Rejestracja: 28 sie 2009, 19:30
Auto: HJ60 2H turbo
Kontakt:

Re: Główka mostu napędowego

Post autor: estewes »

Też myśle o nowym wałku i talerzu z USA może masz jakiegoś linka :D
Tak jak piszesz,pierwszy oryginalny most miał dekiel z tyłu ten jest bez :|

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18030
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Główka mostu napędowego

Post autor: kylon »

Przecież luzy są od tego aby je kasować. Coś wypadło że od razu chcesz kupować graty oprócz łożysk.

Awatar użytkownika
estewes
Klubowicz
Posty: 1399
Rejestracja: 28 sie 2009, 19:30
Auto: HJ60 2H turbo
Kontakt:

Re: Główka mostu napędowego

Post autor: estewes »

Kylon,a jak mam skasować luz na wieloklinie pomiędzy wałkiem atakującym a flanszą :roll:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18030
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Główka mostu napędowego

Post autor: kylon »

A to wieloklin na wałku jest uszkodzony :?: Może wystarczy wymienić flanszę.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18030
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Główka mostu napędowego

Post autor: kylon »

W otwartym moście półosie są łapane na C klipy zaś w zamkniętym nie. Dlatego jedno z drugim nie będzie robić. Wałki z talerzem mogą byś takie same o ile przełożenie będzie się zgadzać. Mechanizm różnicowy będzie już zupełnie inny.

Awatar użytkownika
estewes
Klubowicz
Posty: 1399
Rejestracja: 28 sie 2009, 19:30
Auto: HJ60 2H turbo
Kontakt:

Re: Główka mostu napędowego

Post autor: estewes »

kylon pisze:W otwartym moście półosie są łapane na C klipy zaś w zamkniętym nie. Dlatego jedno z drugim nie będzie robić. .
tego się obawiałem,dzięki kylon.

Awatar użytkownika
Cooder
Klubowicz
Posty: 1572
Rejestracja: 08 gru 2008, 09:38
Auto: piechot?
Kontakt:

Re: Główka mostu napędowego

Post autor: Cooder »

Esti, a u mnie w piwnicy dwie główki mostów od HJ leżą... :roll: i półosie... i wały... i skrzynia... :mrgreen:

Patry
Posty: 465
Rejestracja: 01 lis 2008, 21:47
Auto: J73 V8, HDJ100, HJ61, FZJ80
Kontakt:

Re: Główka mostu napędowego

Post autor: Patry »

rozumiem że przełożenie masz seryjne 3.70:1 ?

http://www.yukongear.com/ProductDetails ... rodID=4310" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
estewes
Klubowicz
Posty: 1399
Rejestracja: 28 sie 2009, 19:30
Auto: HJ60 2H turbo
Kontakt:

Re: Główka mostu napędowego

Post autor: estewes »

dokładnie tak 3.70,
rozumiem że wałek jak i talerz jest taki sam dla dyfru z lsd i bez :roll:

Patry
Posty: 465
Rejestracja: 01 lis 2008, 21:47
Auto: J73 V8, HDJ100, HJ61, FZJ80
Kontakt:

Re: Główka mostu napędowego

Post autor: Patry »

według mnie tak

może się jeszcze Kylon potwierdzi...

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18030
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Główka mostu napędowego

Post autor: kylon »

Czy auto ma LSD czy nie nie ma to znaczenia. Upierdliwe jest ustawianie luzów bo trzeba mieć milion podkładek regulacyjnych. I teraz najważniejsze. Stare wersje były właśnie regulowane podkładkami. W Toyocie chyba serwisy tego nie ogarniały i nowe wałki są już z tulejami rozprężnymi ale przy tym trzeba kupić inną flanszę. Trzeba dokładnie sprawdzić jaki jest wałek żeby nie popadać w kolejne koszta.

Patry
Posty: 465
Rejestracja: 01 lis 2008, 21:47
Auto: J73 V8, HDJ100, HJ61, FZJ80
Kontakt:

Re: Główka mostu napędowego

Post autor: Patry »

I jak Emil, wykombinowałeś coś ?

Awatar użytkownika
estewes
Klubowicz
Posty: 1399
Rejestracja: 28 sie 2009, 19:30
Auto: HJ60 2H turbo
Kontakt:

Re: Główka mostu napędowego

Post autor: estewes »

Ponieważ luz jest ledwie wyczuwalny pomału szukam kompletnej główki z mostu z półosiami odciążonymi.
Jak nic nie znajdę w przeciągu miesiąca to mam dwa wyjścia:
-znaleźć główkę z półosiami obciążonymi (z tym nie ma problemu)i przełożyć wałek i talerz do mojej główki z lsd,lub
-kupić nowy wałek,talerz i flanszę z hameryki i złożyć wszystko do kupy
poczekamy zobaczymy

ODPOWIEDZ