Krótki wydech w J6

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
estewes
Klubowicz
Posty: 1399
Rejestracja: 28 sie 2009, 19:30
Auto: HJ60 2H turbo
Kontakt:

Krótki wydech w J6

Post autor: estewes »

Patryk ,Cooder może ktoś jeszcze :roll: proszę o info co macie po montowane w waszych szafach na kołach :mrgreen: ,
Ja również chce mieć krótki wydech hardkorowo wypuszczony z boku 8)
Jakiś tłumik macie wsadzony czy pusty przelotowy wydech.
Nie za głośno? jakieś minusy?

Kameleon

Re: Krótki wydech w J6

Post autor: Kameleon »

Krótki wydech jest wskazany przy TURBO 8) , a nie przy wolnossącym silniku :mrgreen:

Awatar użytkownika
estewes
Klubowicz
Posty: 1399
Rejestracja: 28 sie 2009, 19:30
Auto: HJ60 2H turbo
Kontakt:

Re: Krótki wydech w J6

Post autor: estewes »

Kameleon nie rozumiem twojej wypowiedzi :roll:
Twierdzisz że przy silniku wolnossącym krótki wydech jest nie wskazany :shock:
czegoś ty się najadł dzisiaj :mrgreen:

Awatar użytkownika
MariuszS
Klubowicz
Posty: 1494
Rejestracja: 27 lip 2007, 10:56
Auto: LJ-79 na do?ywocie
Kontakt:

Re: Krótki wydech w J6

Post autor: MariuszS »

estewes pisze:Kameleon nie rozumiem twojej wypowiedzi :roll:
Twierdzisz że przy silniku wolnossącym krótki wydech jest nie wskazany :shock:
czegoś ty się najadł dzisiaj :mrgreen:
No tak właśnie jest.
Turbina stawia konkretny, znaczący opór dla gazów wylotowych i w związku tym dalsza część układu wydechowego już nie jest aż tak istotna. Natomiast, w wolnym ssaku ;-) długość, przekrój i kształt układu powinien być tak obliczony, aby zjawiska falowe i turbulencyjne się nie pozabijały wzajemnie - czyli lepiej tego nie ruszać.

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2143
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Krótki wydech w J6

Post autor: sebastian44 »

Twierdzisz że przy krótszym wydechu wolnossący silnik może mieć mniejszą moc?

Awatar użytkownika
estewes
Klubowicz
Posty: 1399
Rejestracja: 28 sie 2009, 19:30
Auto: HJ60 2H turbo
Kontakt:

Re: Krótki wydech w J6

Post autor: estewes »

No to panowie ja się nie znam :? albo wy się czegoś jednak najedliście :mrgreen:
W przypadku silnika uturbionego niestety ale wydech odgrywa bardzo ważną role.
Ponieważ ze względu na tą właśnie turbinę musi być utrzymane tam określone ciśnienie :wink:
w przypadku silnika wollnosącego ma to mniejsze znaczenie.
Zaraz Rokfor nam pomoże :wink: :mrgreen:

Awatar użytkownika
estewes
Klubowicz
Posty: 1399
Rejestracja: 28 sie 2009, 19:30
Auto: HJ60 2H turbo
Kontakt:

Re: Krótki wydech w J6

Post autor: estewes »

HJ 60 na wolnym wydechu,chyba trochę za głośno :roll:


Awatar użytkownika
Pyrka
Posty: 3742
Rejestracja: 15 mar 2009, 12:59
Kontakt:

Re: Krótki wydech w J6

Post autor: Pyrka »

Silnik 1HDT jak wynika z opisu właściciena na YT

misiekG
Klubowicz
Posty: 702
Rejestracja: 06 sty 2009, 22:38
Auto: HDJ100, LC200 V8
Kontakt:

Re: Krótki wydech w J6

Post autor: misiekG »

z tego co ja wiem to sprawa jest w głośności takich rozwiazań. Przy wolnossaku będzie głośno, przy turbince efekt ten nie bedzie taki wielki. Sam to przerabiałem w parchu(wywalenie drugiego tłumika), teraz w lc100 jeden mały tłumik i jest ok. Co do innych właściwości to się nie znam :oops: .

Awatar użytkownika
stopa
Posty: 532
Rejestracja: 10 gru 2009, 13:15
Auto: HZJ 73 '93
Kontakt:

Re: Krótki wydech w J6

Post autor: stopa »

Potwierdzam - w 1HZ na krótko było bardzo głośno. Też chciałem krótki, ale hałas nie do przyjecia :|

Awatar użytkownika
estewes
Klubowicz
Posty: 1399
Rejestracja: 28 sie 2009, 19:30
Auto: HJ60 2H turbo
Kontakt:

Re: Krótki wydech w J6

Post autor: estewes »

tu również Hj60 podczas jazdy z silnikiem 2h na wolnym wydechu :D


Gałka
Sąd Koleżeński
Posty: 4425
Rejestracja: 05 kwie 2007, 21:04
Auto: HZJ73 3w1
Kontakt:

Re: Krótki wydech w J6

Post autor: Gałka »

stopa pisze:potwierdzam - w 1HZ na krótko było zajebiscie głośno. Też chciałem krotki ale hałas nie do przyjecia :|
a na Bushtaxi tak ładnie mruczały... :(
też myślałem o skróceniu ( chcę wstawić tam dodatkowy zbiornik paliwa ) ale teraz to nie wiem...

Awatar użytkownika
Kames
Posty: 2076
Rejestracja: 17 wrz 2009, 18:06
Auto: Prawdziwe ?elazo
Kontakt:

Re: Krótki wydech w J6

Post autor: Kames »

Mamy w czarnej 60 bez turba wolny wydech i dodatkowo jest to pickup, wiec jest skierowany do gory na pace -tak ktos wymyslił :wink: przyznaje jest głosny ,bardzo głosny wrecz tubalny :!: fajny do poszpanowania , ale nie do dalszej jazdy , co do mocy nie ma zastrzezen ,a mam por, jezdziłem Emilową tojką i jadzie tak samo . wiec Emilu zapomniej o wolnym wydechu uuu dla dobra wszystkich :mrgreen:

Awatar użytkownika
stopa
Posty: 532
Rejestracja: 10 gru 2009, 13:15
Auto: HZJ 73 '93
Kontakt:

Re: Krótki wydech w J6

Post autor: stopa »

Gałka pisze:
stopa pisze:potwierdzam - w 1HZ na krótko było zajebiscie głośno. Też chciałem krotki ale hałas nie do przyjecia :|
a na Bushtaxi tak ładnie mruczały... :(
też myślałem o skróceniu ( chcę wstawić tam dodatkowy zbiornik paliwa ) ale teraz to nie wiem...

Możliwe ze sa jakies patenty ale dla takiego przepływu powinien byc sporej wielkosci tlumik, który niestety fizycznie nie miesci sie pod progiem. Strumienica ktora by sie tam zmiesciła bez problemu niestety zupełnie nie zdaje egzaminu. Mysle ze trzebaby było szukac jakiegos dedykowanego, zaawansowanego i pewnie drogiego rozwiazania. Ja zbyt dlugo moze nie szukałem ale nic logicznego do HZJ nie znalazłem. Zrezygnowałem z pomysłu i wrociłem do fabrycznych rozwiazań

Awatar użytkownika
Cooder
Klubowicz
Posty: 1572
Rejestracja: 08 gru 2008, 09:38
Auto: piechot?
Kontakt:

Re: Krótki wydech w J6

Post autor: Cooder »

stopa pisze:
Gałka pisze:
stopa pisze:potwierdzam - w 1HZ na krótko było zajebiscie głośno. Też chciałem krotki ale hałas nie do przyjecia :|
a na Bushtaxi tak ładnie mruczały... :(
też myślałem o skróceniu ( chcę wstawić tam dodatkowy zbiornik paliwa ) ale teraz to nie wiem...

Możliwe ze sa jakies patenty ale dla takiego przepływu powinien byc sporej wielkosci tlumik, który niestety fizycznie nie miesci sie pod progiem. Strumienica ktora by sie tam zmiesciła bez problemu niestety zupełnie nie zdaje egzaminu. Mysle ze trzebaby było szukac jakiegos dedykowanego, zaawansowanego i pewnie drogiego rozwiazania. Ja zbyt dlugo moze nie szukałem ale nic logicznego do HZJ nie znalazłem. Zrezygnowałem z pomysłu i wrociłem do fabrycznych rozwiazań
Są takie patenty - dedykowane do 1HZ. To jedna ze standardowych modyfikacji aut przygotowywanych np. przez Tom's Fahrzeugtechnik. Coś takiego można na przykład nabyć u tego pana:
http://www.tourfactory.de/index.html

Ja w swojej HJ-61 mam krótki wydech wypuszczony po lewej stronie. Zmieściły się przy tym dwa tłumiki, jeden mały wielkości katalizatora, i drugi duży (za duży - trzeba było o 3 cm obniżyć osłonę reduktora). Na hałas nie narzekam. Uciążliwe jest tylko otwieranie lewych tylnych drzwi podczas pracy silnika, bo spaliny lecą do środka.

Jak już się podniecamy brzmieniem krótkiego wydechu - ale takim na poziomie zdrowego rozsądku, nadającym się do auta na długie trasy - to polecam przyjrzeć się rozwiązaniu w Miśka setce. Nie wiem, co to jest, ale auto mruczy jak V8 8)

ODPOWIEDZ