ciężko wchodzi jedynka i dwójka HJ6

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: ciężko wchodzi jedynka i dwójka HJ6

Post autor: Rokfor32 »

Tak ogólniej - to co Kylon opisał to to samo, o czym pisałem - regulacja ustawienia pedału. W oczywisty sposób, jeżeli się zmniejszy skok, to i sprzęgło będzie brało niżej.
Natomiast to, w jakim zakresie skoku sprzęgło "zaczyna" pracować, aż do pełnego ustania poślizgu, zależy wyłącznie od konstrukcji tarczy sprzęgła. Jak sie komuś chce, to niech się przyglądnie jej budowie - otóż blacha, do której są nitowane okładziny nie jest idealnie płaska, ale sfalowana. To powoduje, że tarcza zluzowana jest ciut grubsza niż całkiem dociśnięta - a dzięki temu zakres przenoszonego momentu jest bardziej wyczuwalny i "miękki", no i działa w szerszym zakresie skoku pedału. W przeciwieństwie do tarcz sportowych, spiekowych, które są idealnie płaskie, i sprzęgło się robi zero - jedynkowe, znaczy skok pedału między pełnym luzem a pełnym zasprzęgleniem jest bardzo mały.

Awatar użytkownika
dzikarz14
Posty: 93
Rejestracja: 21 lut 2010, 15:22
Auto: HJ60,lexus lx470
Kontakt:

Re: ciężko wchodzi jedynka i dwójka HJ6

Post autor: dzikarz14 »

no to dzis regulowalem to o czym napisali Kylon i Rokfor..niestety wydaje mi sie ze nie zmienilo to sedna sprawy tzn.skok faktycznie sie zmniejszył ale "branie" sprzegla sie nie zmieniło,bierze w gorze! :? 8)

ODPOWIEDZ