ciężko wchodzi jedynka i dwójka HJ6

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
dzikarz14
Posty: 93
Rejestracja: 21 lut 2010, 15:22
Auto: HJ60,lexus lx470
Kontakt:

ciężko wchodzi jedynka i dwójka HJ6

Post autor: dzikarz14 »

Koledzy co może być przyczyną że wchodzi ciężko jedyneczka i dwójeczka?

Awatar użytkownika
estewes
Klubowicz
Posty: 1399
Rejestracja: 28 sie 2009, 19:30
Auto: HJ60 2H turbo
Kontakt:

Re: ciężko wchodzi jedynka i dwójka HJ6

Post autor: estewes »

Dzikarz najprawdopodobniej synchronizatory w skrzyni lub wersja bardziej optymistyczna to wyrobiona plastikowa "główka" na końcu dźwigni wybieraka biegów,albo ...... :roll:

Kameleon

Re: ciężko wchodzi jedynka i dwójka HJ6

Post autor: Kameleon »

Częstym błędem jest zły olej w skrzyni biegów. Starsze modele to np oleje o specyfikacji GL3/GL4 a nie nowoczesne GL5.
Może pomoże zmiana oleju na odpowiedni, a napewno nie zaszkodzi :mrgreen:

Awatar użytkownika
dzikarz14
Posty: 93
Rejestracja: 21 lut 2010, 15:22
Auto: HJ60,lexus lx470
Kontakt:

Re: ciężko wchodzi jedynka i dwójka HJ6

Post autor: dzikarz14 »

dodam ze dzieje sie tak jak nagrzany jest samochód tzn.olej .

Patry
Posty: 465
Rejestracja: 01 lis 2008, 21:47
Auto: J73 V8, HDJ100, HJ61, FZJ80
Kontakt:

Re: ciężko wchodzi jedynka i dwójka HJ6

Post autor: Patry »

najprawdopodobniej synchronizatory mają dość...

ile masz przelatane ?

jezus
Posty: 1817
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: ciężko wchodzi jedynka i dwójka HJ6

Post autor: jezus »

toyot o przebieg sie nie pyta...... :mrgreen: .. to takie nie dzentelmenskie... :wink:

Awatar użytkownika
dzikarz14
Posty: 93
Rejestracja: 21 lut 2010, 15:22
Auto: HJ60,lexus lx470
Kontakt:

Re: ciężko wchodzi jedynka i dwójka HJ6

Post autor: dzikarz14 »

na blacie prawie 400.. :roll: trudno powiedzieć czy to sie zgadza ze stanem prawdziwym.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: ciężko wchodzi jedynka i dwójka HJ6

Post autor: Rokfor32 »

Jeżeli problem jest w czasie jazdy i na innych niż "synchroniczne" prędkościach, a w czasie postoju wchodzą normalnie - to albo synchronizatory albo przesuwka i widełka. Ale akurat w tym modelu jest to obojętne (poza zgiętą widełką) - oba synchronizatory, przesuwka i koło zębate stanowią jeden moduł, i tak też są sprzedawane. Koszmarnie drogo, zresztą ... :wink:

Awatar użytkownika
dzikarz14
Posty: 93
Rejestracja: 21 lut 2010, 15:22
Auto: HJ60,lexus lx470
Kontakt:

Re: ciężko wchodzi jedynka i dwójka HJ6

Post autor: dzikarz14 »

jak sie okazalo sprzegiełko do wymiany(docisk był pozaginany,tarcza zdarta) a teraz wchodza biegi ok.
ale widze ze sprzeglo zbiera na górze 8) hmm troche sie nie mogę przyzwyczaić co robiliscie zeby brało normalnie???

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: ciężko wchodzi jedynka i dwójka HJ6

Post autor: Rokfor32 »

Prawie nic. Jedynie ewentualna regulacja długości trzpienia między pedałem a puszką wspomagania (regulacja w kabinie), czyli zmniejszenie skoku roboczego pedału sprzęgła. Reszty nie ruszaj (czyli regulacji między puszką a pompą), bo zepsujesz układ, a ciężko się go poprawnie ustawia. Sama hydraulika nie ma żadnych regulacji - się trza przyzwyczaić, ten typ tak ma.

Awatar użytkownika
dzikarz14
Posty: 93
Rejestracja: 21 lut 2010, 15:22
Auto: HJ60,lexus lx470
Kontakt:

Re: ciężko wchodzi jedynka i dwójka HJ6

Post autor: dzikarz14 »

dzięki Rokfor!
Troche pojeżdze zobacze jak bedzie sie sprawowac.

Patry
Posty: 465
Rejestracja: 01 lis 2008, 21:47
Auto: J73 V8, HDJ100, HJ61, FZJ80
Kontakt:

Re: ciężko wchodzi jedynka i dwójka HJ6

Post autor: Patry »

u mnie też tak było po zmianie sprzęgła, przedtem brało fajnie od dołu, po wymianie łapie przy końcu

po roku jazdy zero zmian :?

Awatar użytkownika
mopar
Klubowicz
Posty: 974
Rejestracja: 31 gru 2007, 02:24
Auto: HDJ 100
Kontakt:

Re: ciężko wchodzi jedynka i dwójka HJ6

Post autor: mopar »

Patry pisze:u mnie też tak było po zmianie sprzęgła, przedtem brało fajnie od dołu, po wymianie łapie przy końcu

po roku jazdy zero zmian :?
przyjedz to ci wyreguluję od reki 8)

Patry
Posty: 465
Rejestracja: 01 lis 2008, 21:47
Auto: J73 V8, HDJ100, HJ61, FZJ80
Kontakt:

Re: ciężko wchodzi jedynka i dwójka HJ6

Post autor: Patry »

8) dzięki

to branie przy końcu ma wpływ na żywotność sprzęgła ?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18030
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: ciężko wchodzi jedynka i dwójka HJ6

Post autor: kylon »

W górnej części pedału masz nagwintowany bolec łączący się z pompą sprzęgła. Jest również nakrętka do zakontrowania. Luzujesz nakrętkę, regulujesz sobie sprzęgło i kontrujesz. Ot cała filozofia :wink: .

ODPOWIEDZ