luz na wałku atakującym
Moderator: luk4s7
luz na wałku atakującym
Dzisiaj chciałem wymienić uszczelniacz oraz łożysko w tylnym moście tu na wyjściu na wał napędowy.Po wyjęciu w/w podzespołów wałek atakujący powinien być nieruchomy czy też można go wysunąć(wykręcić) na zewnątrz około 2cm? tak jak jest u mnie?
I dopiero nowe łożysko+ nakrętka mocująca flansze usztywnia (naciąga)go.
dzięki.
I dopiero nowe łożysko+ nakrętka mocująca flansze usztywnia (naciąga)go.
dzięki.
Re: luz na wałku atakującym
Po wyjęciu jednego łożyska wałek jest luźny. Są tam dwa łożyska stożkowe i faktycznie usztywnia sie je po dokręceniu nakrętki. Ale istotną rzeczą jest wymiana tulei rozprężnej. Mam nadzieje, że wymieniasz dwa łożyska, a nie jedno z zewnątrz bez zdejmowania główki.
Re: luz na wałku atakującym
tulei rozprężnej nr 41231
http://www.toyodiy.com/parts/diag_AE6pHf.png
pomiędzy lożyskami,tak?
powiem Ci szczerze że chciałem wymienić tylko jedno
http://www.toyodiy.com/parts/diag_AE6pHf.png
pomiędzy lożyskami,tak?
powiem Ci szczerze że chciałem wymienić tylko jedno
Re: luz na wałku atakującym
Syf Panie. A precz z taka robotą
Re: luz na wałku atakującym
Przekonałeś mnie do wymiany dwóch
Czy łożysko wewnętrzne jest takie same co zewnętrzne bo numery rożne?
czyli potrzebuję nowej uszczelki główki i tulei rozprężnej tej pomiędzy łożyskami,by zakończyć zadanie.Tak?
Dziękuję kylon za pomoc.
Czy łożysko wewnętrzne jest takie same co zewnętrzne bo numery rożne?
czyli potrzebuję nowej uszczelki główki i tulei rozprężnej tej pomiędzy łożyskami,by zakończyć zadanie.Tak?
Dziękuję kylon za pomoc.
Re: luz na wałku atakującym
Łożyska są różne. Małe i duże.
Re: luz na wałku atakującym
dobrze Kylon prawi, możesz też wymienić doraźnie sam uszczelniacz, drogi nie jest, coś koło 21zł, ale to na niewiele się zda gdy masz luz na łożyskach, bo zaraz go wytrzepie..
ja powoli zbieram się do kompleksowej roboty tylnego mostu, gdyż mam już minimalny luzik na wałku przedni już zrobiłem, więc teraz czas na tył...
ja powoli zbieram się do kompleksowej roboty tylnego mostu, gdyż mam już minimalny luzik na wałku przedni już zrobiłem, więc teraz czas na tył...
Re: luz na wałku atakującym
Ponieważ jestem samoukiem i uczę się na własnych błędach proszę o pomoc.
Porównałem nową tuleje rozprężną ze starą i nowa jest około 2,5mm dłuższa.
Czyli przy składaniu flansza dociskana nakrętką na wałku atakującym musi zmiażdżyć tuleję o około 2,5mm aby usunąć luz?
Wniosek z tego że trzeba użyć nie mało siły aby to uczynić!
Dobrze to pojmuję?
Porównałem nową tuleje rozprężną ze starą i nowa jest około 2,5mm dłuższa.
Czyli przy składaniu flansza dociskana nakrętką na wałku atakującym musi zmiażdżyć tuleję o około 2,5mm aby usunąć luz?
Wniosek z tego że trzeba użyć nie mało siły aby to uczynić!
Dobrze to pojmuję?
Re: luz na wałku atakującym
siła potrzebna do zgniecenia tulejki to około 245-442Nm
tak twierdzi manual
tak twierdzi manual
Re: luz na wałku atakującym
Ale i tak chyba trzeba jakoś luzy ustawić
Re: luz na wałku atakującym
Kylon,o których ty znowu luzach piszesz
Re: luz na wałku atakującym
Jeśli wymieniasz łożyska wałka to musisz ustawić luz miedzy zębny a do tego potrzebujesz czujnika zegarowego z podstawą magnetyczną tudzież innego urządzenia do zamocowania ruchomej podstawy czujnika.
Re: luz na wałku atakującym
Zamówiony dwa dni temu,dostawa w następnym tygodniu
a wygląda tak
a tu link http://cgi.ebay.co.uk/MAGNETIC-BASE-MET ... 439c774be6
dzięki Kylon
a wygląda tak
a tu link http://cgi.ebay.co.uk/MAGNETIC-BASE-MET ... 439c774be6
dzięki Kylon
Re: luz na wałku atakującym
Wyczytałem gdzieś na forum iż byłu też mosty które miały regulowany luz miedzy zebny podkładkami jakich roczników się to dotyczy występuje to w modelu j6 czy jest tu tylko tuleja rozprężna
Jeżeli tu jest tylko tuleją regulowane to uwarzaj kolego estewes bo jak przeciągniesz za dużo to tuleja do wywalenia chodzi mi o to że musisz cały czas kontrolować luz i ustawienie talerz a atak
Jeżeli tu jest tylko tuleją regulowane to uwarzaj kolego estewes bo jak przeciągniesz za dużo to tuleja do wywalenia chodzi mi o to że musisz cały czas kontrolować luz i ustawienie talerz a atak