sam naprawiam reduktor J6

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
estewes
Klubowicz
Posty: 1399
Rejestracja: 28 sie 2009, 19:30
Auto: HJ60 2H turbo
Kontakt:

sam naprawiam reduktor J6

Post autor: estewes »

Po paru krótkich wycieczkach muszę z przykrością powiedzieć że cieknie z reduktora(wręcz się leje) :(
Nie mogę zlokalizować gdzie dokładnie ponieważ cieknie gdzieś z górnej części i bez wyciągania reduktora lipa :cry:
znalazłem na ebayu cały kit naprawczy
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... AX:IT#shId
Nie jestem mechanikiem ale mam duszę majsterkowicza :) więc nie boję się zmienić skrzyni czy sprzęgła ale jeszcze nigdy nie rozbierałem na części pierwsze reduktora.
Czy w warunkach garażowych i bez doświadczenia lecz z pomocą forumowiczów TLC :mrgreen: podołam zadaniu?
Czy potrzebuję jakieś specjalne narzędzia?
Czy też oddać reduktor do specjalistycznego warsztatu i nie marnować czasu oraz nerwów?
Dziękuję.

Awatar użytkownika
LEX
Posty: 1582
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Auto: Lexus LX450
Kontakt:

Re: sam naprawiam reduktor J6

Post autor: LEX »

Jeśli cieknie, to pewnie jest to uszczelniacz, jeden z kilku. Jest uszczelniacz od strony skrzyni, dwa uszczelniacze przy wałach oraz silikon w paru miejscach reduktora. Reduktor ro prosta sprawa, gdyż nie musisz trzymać się tak małych tolerancji jak przy robieniu dyferencjałów. Podejrzewam, że w Twoim wypadku jest to tylko kwestia wymiany uszczelniaczy za jakieś grosze.

W serii 60 uszczelniacz od skrzyni da się chyba wyjąć już po zdjęciu reduktora, bez jego rozbiórki. Tylko przy odczepianiu reduktora uważaj, bo waży on jakieś 60kg i jak Ci spadnie na klatę to może szkód w żebrach narobić.

Awatar użytkownika
estewes
Klubowicz
Posty: 1399
Rejestracja: 28 sie 2009, 19:30
Auto: HJ60 2H turbo
Kontakt:

Re: sam naprawiam reduktor J6

Post autor: estewes »

Znalazłem dużo informacji na forum.ih8mud.com o cieknących uszczelniaczach J6 od strony skrzyni (piszą że to wada fabryczna) :( ale to benzyniaki więc nie wiem jak to się ma do diesela.

Awatar użytkownika
Meris
Posty: 453
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:19
Auto: exHJ60, HDJ80, HDJ100, J120, BJ40
Kontakt:

Re: sam naprawiam reduktor J6

Post autor: Meris »

reduktora od skszyni niedasia sciongnoc bez rozebrania... pare szrub czymajo ostatnia plate reduktora za kolem zembastem... to na 80ke prosto zdejmujiesie calkiem.
Ale nie jest to trudne:
-zlejami olei z reduktora
-zdejmi wentilator chlodnicy
-otkrenc kardany, odloncz ronczki bieguw i reduktora
-zdejmi trawerse ktura czyma reduktor, opuscic na 10-15cm reduktor (pochilasia razem z silnikiem)
-i po koleje wykrencami szruby, rozbierami reduktor... oprawa tylnej flanszy niezdejmui (sciongnesie razem z pokrywo) ....detaly niema zbyt duzo, tyko uwazaj na kolej i strone jak s powrotem zakladac...
moze byc cienzko sciognoc ostatnie kulowo lozysko na walu od skszyni, za kturem i jest tamty usczelniacz...
Inne ruzne papierowe usczelniacze albo sam odbijasz z twardego papieru albo na silikon :)

moze byc ze lejesie pszed odpowietszenie reduktora (olej ze skszyni pszelewa do reduktora), dlia tego juz jest patent, Kylon opisywal, polonczenie wenzem korkuw zalewu skszyni i reduktora :wink:

ODPOWIEDZ