Turbo w 3B

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Addams
Klubowicz
Posty: 3856
Rejestracja: 19 lis 2009, 17:35
Auto: FJ40, BJ45
Kontakt:

Re: [K] kupię silnik 13 B-T

Post autor: Addams »

Starsze 3B nie miały natrysku oleju na denka tłoków, wtedy był problem. W nowszych (w większości) natrysk oleju jest i się nie grzeją

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: [K] kupię silnik 13 B-T

Post autor: Rokfor32 »

Co do przegrzewania się tłoków - jest taka możliwość - ale przy niezbyt wysokim doładowaniu nie jest to jakiś wielki problem. Dużo też zależy od przeznaczenia silnika - używany "turystycznie" rzadko pracuje pod pełnym obciążeniem. dwa - doładowanie (wysokość ciśnienia) to jedno, a dawka paliwa to drugie. Ciepło wytwarza spalane paliwo, a nie sprężane powietrze - więc tak na prawdę o obciążeniu cieplnym decyduje podkręcenie pompy, a nie samo doładowanie jako takie. Stare klekoty podkręca się niezbyt mocno - bo to nie rajdówki, a poza tym wydajność pompy wtryskowej nie jest nieograniczona :wink:

13B-T mają w standardzie natryski na tłoki - ale tam jest bezpośredni wtrysk, i komora wirowa jest właśnie w tłoku, Temu tam jest ważne odpowiednie jego chłodzenie.

Awatar użytkownika
kluzek
Klubowicz
Posty: 43
Rejestracja: 24 paź 2010, 22:36
Auto: BJ45, HZJ73
Kontakt:

Re: [K] kupię silnik 13 B-T

Post autor: kluzek »

Starsze 3B tzn. do jakiego rocznika?

Awatar użytkownika
Addams
Klubowicz
Posty: 3856
Rejestracja: 19 lis 2009, 17:35
Auto: FJ40, BJ45
Kontakt:

Re: [K] kupię silnik 13 B-T

Post autor: Addams »

kylon pisze:.Temat postu: BJ42 - na oryginał by Kylon
» 18 sty 2011 06:43
Wtryskiwacze widoczne są z boku bloku silnika. To takie płaskie cztery śrubki od dołu zaokrąglone i kropka u góry. Kropka oznacza ustawienie wtryskiwacza. Prawidłowo powinna znajdować się u góry.
Sprawdź sobie, albo są albo ich nie ma

Awatar użytkownika
Addams
Klubowicz
Posty: 3856
Rejestracja: 19 lis 2009, 17:35
Auto: FJ40, BJ45
Kontakt:

Re: [K] kupię silnik 13 B-T

Post autor: Addams »

kluzek pisze:W ASO też kolektor do 13 B-T nie dostępny?
W ASO nie ale...
http://www.extremebends.com/engine-turb ... fold-p-201" onclick="window.open(this.href);return false;
Cena nawet przyzwoita

Awatar użytkownika
Addams
Klubowicz
Posty: 3856
Rejestracja: 19 lis 2009, 17:35
Auto: FJ40, BJ45
Kontakt:

Re: Turbo w 3B

Post autor: Addams »

Moje auto przejechało najpierw z 1000 km bez turbiny (a właściwie z nią ale bez podkręcania dawki), a następnie kolejny 1000 z zestrojoną turbiną. Różnica jest kolosalna! Auto poprostu jedzie a nie się toczy. Rokfor zmontował mi także kompensator dawki w zależności od doładowania, więc brak jest kopciucha. Z turbinką CT26 mamy jakieś 120 koni i o 60 niutków więcej niż oryginał. Naprawdę zadowalający rezultat

Awatar użytkownika
proto
Posty: 761
Rejestracja: 18 lis 2012, 15:50

Re: Turbo w 3B

Post autor: proto »

Pompę masz rzędówkę z dołożonym oryginalnym boost compensatorem z 12H-T czy rotacyjną :roll:
Jakie doładowanie :?:

Awatar użytkownika
Addams
Klubowicz
Posty: 3856
Rejestracja: 19 lis 2009, 17:35
Auto: FJ40, BJ45
Kontakt:

Re: Turbo w 3B

Post autor: Addams »

pompę mam rzędówkę z dołożonym customowym kompensatorem made by Rokfor :wink:
Doładowanie pewnie coś około 0,5, Rokforku?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Turbo w 3B

Post autor: Rokfor32 »

Doładowanie dokładnie 0,5. Pompa ma jeszcze odrobinę zapasu, widoczna jako lekkie dymienie przy całkowicie odkręconej dawce - ale szału już nie zrobi. Może 0,6 dało by się jeszcze wykorzystać, więcej to już tylko dmuchanie luftu.

ODPOWIEDZ