Strona 2 z 4

Re: Mosty J4, a zwrotnice i hamulce z J7.

: 20 wrz 2012, 20:16
autor: Rokfor32
W papierach '81.

Re: Mosty J4, a zwrotnice i hamulce z J7.

: 20 wrz 2012, 23:02
autor: Addams
Rokfor no nie mów, że będzie w czterdziestce to plasticzane ustrojstwo obok kierownicy z J7?!?! Dawaj fotkie bo zara tam jadę i ratuję przed profanacją. A interesuje mnie to rozwiązanie bo pasowało by mieć wycieraczki przy kierownicy a nie na środku deski. No ale bez plastiku.

Re: Mosty J4, a zwrotnice i hamulce z J7.

: 21 wrz 2012, 07:54
autor: Rokfor32
Całość idzie, inaczej nie da się ukryć bebechów. Znaczy kolumna wraz z plastikami osłaniającymi stacyjkę i przełączniki. Mi chodziło o dźwigienki, ale też o system tilt whell, czyli możliwość regulacji wysokości.

Jak dokończę mocowanie to porobię foty.

A - w ramach ciekawostki - kable do stacyjki mają te same kolory (w J7 jest jeden więcej ale nie sprawdzałem jeszcze do czego). Piny te same, wystarczyło zapiąć szerszą wtyczkę na wiązkę J4 (Ori jest czteropinowa, w J7 sześcio - ten zbędny kabelek jest od strony stacyjki, więc układ działa jak było ori w J4).

Re: Mosty J4, a zwrotnice i hamulce z J7.

: 21 wrz 2012, 07:58
autor: Rokfor32
ps. Jak chcesz taka kolumnę z delikatniejszym plastikiem (w sensie mniejszym) i z wszystkimi przełącznikami - to mam taką ze starego 4R - jest bez regulacji wysokości, więc ustrojstwo pod plastikami mniejsze. Ale dźwigienka wycieraczek nie ma opcji czasówki. Co bez modułu sterującego i tak jest bez znaczenia ... :wink:

Re: Mosty J4, a zwrotnice i hamulce z J7.

: 21 wrz 2012, 08:15
autor: Addams
Przyślij mi Rokfor fotkę tej delikatniejszej wersji na maila (masz). Opcja czasówki to rozumiem płynna regulacja potencjometrem- zbędna. Dzięki za pomysł :wink:

Re: Mosty J4, a zwrotnice i hamulce z J7.

: 21 wrz 2012, 12:37
autor: Rokfor32
Nie płynna regulacja, tylko jedna z pozycji na dźwigience - stała wartość czasówki, bez regulacji.

Mam nadzieję, że mam jeszcze tą kolumnę, bo coś mi kołacze, że się ktoś o to pytał lat temu parę :wink: Grzebnę w rupieciach i dam znać.

Re: Mosty J4, a zwrotnice i hamulce z J7.

: 21 wrz 2012, 16:23
autor: plum76
witam
Rokfor w końcu coś sie ruszyło widzę.
Tak przy okazji od wczoraj mama wolne na długie 9 miesięcy wiec spodziewaj się mnie tam wkrótce.
Paweł

ps:
kombinuj Mistrzu bo trzeciego auta juz nie bede kupował aby jedno powstało.

Re: Mosty J4, a zwrotnice i hamulce z J7.

: 21 wrz 2012, 17:53
autor: Addams
Rokfor, pokój szykuj dla audytora :mrgreen:

Re: Mosty J4, a zwrotnice i hamulce z J7.

: 21 wrz 2012, 20:10
autor: Rokfor32
No jeden dyżurny pokój zawsze mam ... :mrgreen:

Re: Mosty J4, a zwrotnice i hamulce z J7.

: 28 sty 2017, 17:42
autor: miesisty
Witam
Potrzebuję życzliwej pomocy światłych ludzi albo żeby mnie ktoś porządnie opieprzył tłumacząc co robię nie halo.
Poczytałem ten watek i postanowiłem przeszczepić tarcze z LJ70 do swojego BJ40 z 1979 roku.
Tak się złożyło że będący członkiem forum Mazur zechciał mi sprzedać komplecik zwrotnicowy, z samochodu LJ70 z 1988 roku. No i mam no i doooooopa
z tego co wywnioskowałem trzeba przełożyć sworznie zwrotnic od BJ40 ale toto nie pasuje :(\
Zachować tych z LJ70 nie sposób bo są trzy wąscy zamiast dwóch a przy tym wyglądają na dłuższe, a gdzieś tam mądry człowiek napisał że jeszcze stożki przegubów mają inne średnice.
Wygląda to tak Obrazek
cos obrazki nie działaj to będzie link do fotek http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/q199 ... Y9Il8yFlfg

Czy ktoś bardziej ogarnięty ode mnie mógłby to skomentować?
PZDR
MMA

Re: Mosty J4, a zwrotnice i hamulce z J7.

: 28 sty 2017, 19:13
autor: kylon
Zwrotnice też musisz zmienić. Zmieniasz wszystko co jest zamontowane na kulę.

Re: Mosty J4, a zwrotnice i hamulce z J7.

: 28 sty 2017, 19:25
autor: miesisty
To tak ale co z wąsami? są trzy winny być 2, i są chyba dłuższe (na pewno inaczej ukształtowane), a stożki w końcówkach drążków są te same? chyba sam pisałeś że inne
Myślałem ze sie przekłada wąsy i sworznie zwrotnic z BJtowych i gitara ale sie nie da :(
MMA

Re: Mosty J4, a zwrotnice i hamulce z J7.

: 28 sty 2017, 19:45
autor: kylon
Nie. Musi iść z wąsami i nie pamiętam czy zmienia się końcówkę. Coś chyba zmienialiśmy. Dwa wąsy łączą koła ze sobą a trzeci idzie do tego rozdzielacza w rogu ramy.

Re: Mosty J4, a zwrotnice i hamulce z J7.

: 28 sty 2017, 19:48
autor: kylon
W poniedziałek mogę porobić Ci fotki jak to powinno iść. Zestaw zwrotnicy musi być od LJ70 przed 90 rokiem. Zaciski te małe z dwoma średnicami tłoczków.

Re: Mosty J4, a zwrotnice i hamulce z J7.

: 28 sty 2017, 19:50
autor: kylon
Rok temu robiliśmy to w FJ45 i nie pamiętam jakichkolwiek schodów.