Strona 1 z 4

Mosty J4, a zwrotnice i hamulce z J7.

: 19 wrz 2012, 20:10
autor: Rokfor32
mopar pisze:interesuje mnie cały zestaw na przedni most , aby zamienić hamulce bębnowe na tarczowe . ( piasty ,zwrotnice , tarcze kotwiczne , zaciski itp....
Potrzebujesz do J7 czy J4? Są różnice w budowie piast (dokładniej w sworzniach zwrotnic, da się to zamieniać ale w całości - włącznie z drążkami kierowniczymi (całość musi pochodzić z jednego modelu).

Pytam, bo jeszcze nie spotkałem J7 z bębnami z przodu. A jeżeli potrzebujesz taki zestaw do J4 - to chyba będę miał, bo właśnie przy konwersji przy Pawłowej J4 z resorów na sprężyny zwrotnice muszę zapodać z J7 - właśnie z uwagi na niekompatybilność drążków, więc ori będą do zbycia.

Re: (S) Części do sprzedania z BJ-ta

: 19 wrz 2012, 22:16
autor: kylon
Eee. Adams jeździ ze swoimi drążkami a założyliśmy mu ze dwa lata temu tarcze ze zwrotnicami od j7 :wink:

Re: (S) Części do sprzedania z BJ-ta

: 19 wrz 2012, 22:39
autor: Addams
Zwrotnice poszły od J7, trzeba było tylko wąs ten na cztery srubki mocowany zamienić na ten od J4 (różniły się o ile pamiętam długością) i gra. Ja mam z LJ70 przed 90 rokiem.

Re: (S) Części do sprzedania z BJ-ta

: 20 wrz 2012, 06:27
autor: kylon
No :wink:

Re: (S) Części do sprzedania z BJ-ta

: 20 wrz 2012, 07:34
autor: Rokfor32
Nie da się tak zrobić - wczoraj to miałem w ręcach (i też chciałem jak najłatwiej to zmotać :wink: ) - jest inny rozstaw śrubek mocujących sworznie zwrotnic, plus inne stożki (w J4 śruby zwrotnic to M11, we wszystkich pozostałych M12). Jedyne co można to pokombinować z końcówkami, i dobrać taką, co podejdzie do wąsa J7, ale oczko do podpięcia drążka kiery będzie to mniejsze (taka końcówka jak się nie mylę podchodzi ze starego 4R ze sztywnym mostem przednim, tam do tej końcówki był zapodany amor skrętu, i temu małe oczko).

W J4 wszystkie te stożki są małe, na klucz #17, w J7 wszystkie na #19 (stożek ma 2 mm większą średnicę).

Re: (S) Części do sprzedania z BJ-ta

: 20 wrz 2012, 07:35
autor: Rokfor32
Acz się jeszcze przyglądnę dokładniej końcówkom, bo to co przekładam teraz pochodzi z J7 HD

Re: (S) Części do sprzedania z BJ-ta

: 20 wrz 2012, 07:56
autor: piter69A
Jest też różnica w zwrotnicach J7 L-D dla modeli przed i po '90 roku.
Dla modeli przed '90 łożyska, uszczelniacze i czesci są takie same jak dla J4 i J6. Kupowałem zestaw naprawczy w USA i wszystko pasowało do zwrotnic J7 przed '90.
Podobno przy konwersji na tarcze w J4 właśnie stosuje się zwrotnice z J7 L-D przed '90.
Jeśli komuś potrzebne to mam parę takich zwrotnic luzem.

Re: (S) Części do sprzedania z BJ-ta

: 20 wrz 2012, 07:56
autor: kylon
Jak się nie da jak Adam od dwóch lat tak jeździ. Zdjeliśmy wszystko. Kazaliśmy mu kupić komplet zwrotnic z czopapi, zaciskami od LJ70 przed 90. Kupił komplet w Czersku. Przysłał a my zamontowaliśmy. Inną czterdziestkę też tak zrobiliśmy.
Dodam również że sprzedajemy od trzech lat zestawy zwrotnic z łożyskami SH3 Terrain Tamera od J7 do J4 jak zbraknie nam SH2. Różnią się tylko jedną uszczelką.

Re: (S) Części do sprzedania z BJ-ta

: 20 wrz 2012, 09:54
autor: Addams
Te! Niech taki mądry nie będzie! Kazaliśmy , założyliśmy... To moja była koncepcja autorska i przyjechałem z gotowym zestawem rozszabrowanym z auta kolegi z Łodzi. No! A ja ogolić się nie pozwolę! Noszę zarost od pzedwojnia!
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: (S) Części do sprzedania z BJ-ta

: 20 wrz 2012, 10:20
autor: kylon
A od czyich zacisków się zaczęło i porównania z jeszcze nierozebraną niebieską :mrgreen:
Zaciski byli pierwsze :mrgreen: i jeszcze mówiłem o czopach, że też mają być bo od bębnów są krótsze :mrgreen:
Ustalmy że jest to wspólna koncepcja :mrgreen:

Re: (S) Części do sprzedania z BJ-ta

: 20 wrz 2012, 10:41
autor: Addams
No! Ertalen niech kupi, czy tam espumisan

Re: (S) Części do sprzedania z BJ-ta

: 20 wrz 2012, 12:26
autor: Rokfor32
Toć tak właśnie piszę - cały komplet podchodzi, zwrotnice pasują do kul (pochwy są w zasadzie takie same, jedynie ta z J7 HD jest wzmocniona środkiem). Ale otwory w końcówkach wąsów są większe dla J7 niż dla J4 (nie ma problema, gdy się zastosuje drążek spinający z J7), Ale znowu oczko do podpięcia drążka kiery też jest większe. Da się to zapodać stosując nakładkę na stożek końcówki (albo wspomnianą końcówkę z małym oczkiem - w przypadku resorów oczko przychodzi tylko z jednej strony, więc drążek można obrócić żeby gwinty się zgadzały. U mnie oczka dodatkowe muszą być z obu końców, to drugie do amora skrętu), ale ja nie chcę tak rzeźbić - zresztą w tym przypadku przekładnia kiery też idzie z J7, więc i jej drążek też. oprócz samego poskładania do kupy ważne też jest, żeby w przyszłości sensownie się to serwisowało - temu zapodaje cały komplet z jednego modelu, a nie każdą pierdołę z innego, bo akurat spasuje ... :wink:

Re: (S) Części do sprzedania z BJ-ta

: 20 wrz 2012, 14:24
autor: kylon
Coś Ci się tam namieszało. Paździerz tez ma przekładnie z J7 i nie było takich kombinacji :wink:

Re: Mosty J4, a zwrotnice i hamulce z J7.

: 20 wrz 2012, 18:55
autor: Rokfor32
Wiesz - J4 mają już swoje lata. Ja bym się wcale nie zdziwił, że część z nich już od dawna jeździ na mostach J7 HD ... :wink:

A i w Pawłowej jakaś zamota była, bo przełożenia na osiach były różne - możliwe więc że przód jest ze starszej wersji J4 (bo że z J4 to jestem pewien na 100%, w Isla kiedyś specjalnie ściągaliśmy z Belgii szpilki M11 właśnie do czopów zwrotnic w J4).

Jak będzie chwila czasu, to zrobię foty tych różnic - w zwrotnicach to tylko rozstaw otworów montujących czopy piast no i cieńsze szpilki, a wąsy są po prostu cieńsze, i z mniejszymi oczkami. Dokładniej - wszystkie oczka są takie, jak w J7 przychodzą do amora skrętu. Natomiast w J7 wszystkie są duże (z wyjątkiem amora skrętu).

Jeżeli się więc zastosuje końcówkę drążka spinającego zwrotnice z oczkiem pod amor skrtu - to będzie to pasić do ori drążka z J4.

Ja miałem sytuację odwrotną - chciałem zostawić ori zwrotnice i drążek spinający z J4 - ale nie dało się zapodać w oczko drążka idącego do kolumny kiery niczego z J7(a był mus, bo przekładnia kiery musi być z J7 przy swapie na sprężyny), a drążek z J4 nie pasował (długością i drugą końcówką). Temu poszedł cały komplet - zwrotnice, wszystkie drążki i przekładnia (zresztą również z wałkiem kiery, i całą kierą z przełącznikami i plastikami ... :wink: )

Re: Mosty J4, a zwrotnice i hamulce z J7.

: 20 wrz 2012, 19:14
autor: kylon
A z którego roku to J4 bo wiesz że były dwa rodzaje końcówek :wink: