Mosty J4, a zwrotnice i hamulce z J7.

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Mosty J4, a zwrotnice i hamulce z J7.

Post autor: kylon »

Popatrzyłem sobie na fotki. Są faktycznie dwa wąsy. I chyba wiem gdzie leży problem. J4 po 80 roku ma takie same zwrotnice jak LJ7. A wszystkie auta jakie my przerabialiśmy były po 80 roku. Stąd nie mieliśmy problemu i działało.

miesisty
Posty: 58
Rejestracja: 27 lut 2016, 19:26
Auto: BJ40 1979 rok
Kontakt:

Re: Mosty J4, a zwrotnice i hamulce z J7.

Post autor: miesisty »

Ok to tera bedzie chyba jasne o co mi chodzi
U góry drążki od BJ na dole od LJ70. na górze 2 wąsy na dole 3. Pytanie co z tym dodatkowym wąsem?
Obrazek

miesisty
Posty: 58
Rejestracja: 27 lut 2016, 19:26
Auto: BJ40 1979 rok
Kontakt:

Re: Mosty J4, a zwrotnice i hamulce z J7.

Post autor: miesisty »

Znaczy się wiec ze mam chyba do sprzedania zestaw zwrotnic do konwersji na tarcze BJ40 po 79 roku :(

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Mosty J4, a zwrotnice i hamulce z J7.

Post autor: kylon »

Trzeba zdobyć brakujące Ci wąsy i jedną zaślepkę bez wąsa.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Mosty J4, a zwrotnice i hamulce z J7.

Post autor: Rokfor32 »

Zestaw do konwersji ma być po prostu nie z LJ70, tylko z BJ czy innej HD resorowej. Elementy (wąsy, zwrotnice) mogą być również z J6.

Niekompatybilność nadal zostanie ze względu na inne średnice stożków - i w konsekwencji inne końcówki drążka (przekładnia/prawa zwrotnica). Któryś z tych elementów trzeba wyrzeźbić (np. drążek) - lub przerobić stożek w iddle arm J4 (tym kątowym ramieniu przy lewej podłużnicy) na większy, pod końcówki J7/J6. Same końcówki sa niezamienne(względem J4), bo są inne średnice gwintów w drążku.

ps. Wąsy z LJ70 też można wykorzystać - ale pod warunkiem, że się dysponuje górnymi wąsami z wersji LHD - i RHD. Wówczas z dołu, zamiast ori długich wąsów tylnych idą sworznie bez wąsów na obie strony.

miesisty
Posty: 58
Rejestracja: 27 lut 2016, 19:26
Auto: BJ40 1979 rok
Kontakt:

Re: Mosty J4, a zwrotnice i hamulce z J7.

Post autor: miesisty »

Panowie dzięki za info.
Ponieważ wieżę jedynie proste rozwiązania to sprzedam to co mam i zwyczajnie zadbam o bębny ;)
Dzięki za pomoc, idę się ogłosić w dziale giełda
MMA

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Mosty J4, a zwrotnice i hamulce z J7.

Post autor: kylon »

Nie zgadzam się Rokfor bo zrobiłem trzy takie konwersje i raz ja kupowałem graty, raz Adaś z tego samego źródła co kolega a raz brałem je z mostu z auta z podwórka - był to LJ73 z 89 roku. Oczywiście kupujàc graty z BJ czy J6 też można ale tam są inne wąsy zatem nadal potrzebujesz właściwych z czterdziestki. Przekładając wąs nic nie musisz rzeźbić z końcówkami. Wszystko pasuje. Końcówki są również różne przed 79 i po. Przed są cieńsze a po są grubsze.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Mosty J4, a zwrotnice i hamulce z J7.

Post autor: Rokfor32 »

No ale tu mowa o starszej J4, czyli te cieńsze drążki.

Wersje LD J7 mają wąsy spinające zwrotnice od dołu, i skierowane do tyłu. Owszem, da się je zapodać odwrotnie, czyli do przodu, ale drążek spinający wychodzi wtedy kilka cm niżej, niż w przypadku ori rozwiązania HD - czyli obu wąsów górnych skierowanych do przodu. Drążki dolne J7 LD są też nieco dłuższe niż górne HD, co wpływa na przekładnię: ilość obrotów koła kiery do pełnego skrętu. Można też pewnie te wąsy dolne LD zapodać od góry - takiego rozwiązania nie testowałem.

Jest też trochę zabawy z dobraniem końcówek z oczkiem dodatkowym, żeby system ładnie spiąć w całość. Część końcówek ma gwint M21x1,5, część M23x1,5, plus gwint prawy i lewy. Plus stożek w oczku dodatkowym w obie strony ... :wink:

:roll: Tak sobie teraz myślę, że stosując taki set było by bolt on do starego systemu:
- wąsy dolne J7LD zapodane od góry
- drążek spinający z wersji J7 LD po '90, czyli lewa końcówka z oczkiem do amora skrętu
- drag link J4 zapodany w oczko amora skrętu - w takim ustawieniu oczko powinno wyjść skierowane w górę, i stożek w dobrą stronę (podłączenie od przodu auta). Stożek amora skrętu powinien odpowiadać cienkiej końcówce starszej wersji J4.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Mosty J4, a zwrotnice i hamulce z J7.

Post autor: kylon »

No ale J6, BJ7,HZJ7 ma grubsze końcówki nie cieńsze czyli chcesz zamontować coś co nie pasuje i przerabiać drążek z wąsami. A można zastosować coś co pasuje.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Mosty J4, a zwrotnice i hamulce z J7.

Post autor: Rokfor32 »

Mowa jest raczej o kształcie wąsów, które sa dopasowane kształtem do ustawienia do przodu. Końcówki, czy J7 LD, czy HD, mają te same stożki - inny jest gwint końcówki, plus średnica oczka do draglinka, ale nie jest to jakoś specjalnie trudne do opanowania - np. poprzez dorobienie stożka redukcyjnego pod właściwą końcówkę (z J4). Można też dorobić drążek (drag link), tak, żeby z jednej strony pasowała końcówka J6, z drugiej J4.

Generalnie, jest to dosyć łatwy temat.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Mosty J4, a zwrotnice i hamulce z J7.

Post autor: kylon »

No faktycznie można dorobić. W zasadzie nowy wąs też można odkuć. Tylko po co sobie utrudniać.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Mosty J4, a zwrotnice i hamulce z J7.

Post autor: Rokfor32 »

Trudniej czy łatwiej - kwestia względna.

Natomiast kwestią osobną jest geometria układu kierowania. Wąsy tylne (w J7LD) nieprzypadkowo sa odginane do środka pojazdu - takie ustawienie powoduje, że przy skręcie wewnętrzne koło ustawia sie pod większym kątem niż zewnętrzne - co jest logiczne, i w J7 robi całkiem dobrze, nawet w najkrótszych wersjach rozstawu osi, gdzie promień skrętu auta jest najmniejszy, a różnica w kącie skrętu kół na przedzie największa.

Ale jak przestawimy te wąsy do przodu - to efekt jest odwrotny, czyli zewnętrzne koło łapie kąt skrętu większy. Przy małym skręcie, przy szybkiej jeździe się tego nie odczuwa, ale przy manewrowaniu na parkingu na przykład koła się uślizgują.

To dlatego ori wąsy z J7HD, czy z J6 są bardzo blisko krawędzi felgi - acz tak po prawdzie są i tak jeszcze za mało odchylone na zewnątrz (i to sporo za mało, bo jakieś 5 - 6 cm). Ale więcej sie nie da, chyba że felga będzie mieć 18", wtedy wąs sie zmieści wewnątrz niej :wink: Temu opcja odwracania wąsów z J7LD jest praktykowana, bo różnica w jakości zachowania się auta jest mało odczuwalna.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Mosty J4, a zwrotnice i hamulce z J7.

Post autor: kylon »

Zaczynasz się gubić w tych swoich miksach. Wąsy zostają od czterdziestki tylko po 79 roku.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Mosty J4, a zwrotnice i hamulce z J7.

Post autor: Rokfor32 »

Jak się je ma :wink:

Ja cały czas piszę o konwersji w całości zestawu młodszego - bo to opcja realna do dostania na naszym rynku. Tyle, że trzeba wiedzieć jakie dokładnie graty zastosować - inaczej wychodzi jak w przypadku autora wątku: nie pasuje, a niby miało, i nie wiadomo co z takim zakupem zrobić :wink:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Mosty J4, a zwrotnice i hamulce z J7.

Post autor: kylon »

Bo zwrotnice od J6 to w każdym kiosku leżą ;-). Zaczął bym od sprawdzenia czy nie da się ich kupić bo tylko tego brakuje w tej układance.

ODPOWIEDZ