Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 19 sie 2018, 11:45
www.mtmprofi.pl.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
Post: 19 wrz 2012, 20:10 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5606
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
mopar pisze:
interesuje mnie cały zestaw na przedni most , aby zamienić hamulce bębnowe na tarczowe . ( piasty ,zwrotnice , tarcze kotwiczne , zaciski itp....


Potrzebujesz do J7 czy J4? Są różnice w budowie piast (dokładniej w sworzniach zwrotnic, da się to zamieniać ale w całości - włącznie z drążkami kierowniczymi (całość musi pochodzić z jednego modelu).

Pytam, bo jeszcze nie spotkałem J7 z bębnami z przodu. A jeżeli potrzebujesz taki zestaw do J4 - to chyba będę miał, bo właśnie przy konwersji przy Pawłowej J4 z resorów na sprężyny zwrotnice muszę zapodać z J7 - właśnie z uwagi na niekompatybilność drążków, więc ori będą do zbycia.


Ostatnio zmieniony 20 wrz 2012, 16:16 przez Remiołek, łącznie zmieniany 1 raz
Wątek wydzielony z działu "Giełda-części". Po raz 153428 uprasza się szanownych adwersarzy o niekasztanienie w wątkach giełdowych i prowadzenie dyskusji w odpowiednich działach. Z wyrazami uszanowania i nadzieją na Waszą poprawę- Remik (moderato


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 19 wrz 2012, 22:16 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 14948
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Eee. Adams jeździ ze swoimi drążkami a założyliśmy mu ze dwa lata temu tarcze ze zwrotnicami od j7 :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 19 wrz 2012, 22:39 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lis 2009, 18:35
Posty: 3853
Lokalizacja: Łódź
Auto: FJ40, BJ45
Zwrotnice poszły od J7, trzeba było tylko wąs ten na cztery srubki mocowany zamienić na ten od J4 (różniły się o ile pamiętam długością) i gra. Ja mam z LJ70 przed 90 rokiem.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 wrz 2012, 6:27 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 14948
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
No :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 wrz 2012, 7:34 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5606
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Nie da się tak zrobić - wczoraj to miałem w ręcach (i też chciałem jak najłatwiej to zmotać :wink: ) - jest inny rozstaw śrubek mocujących sworznie zwrotnic, plus inne stożki (w J4 śruby zwrotnic to M11, we wszystkich pozostałych M12). Jedyne co można to pokombinować z końcówkami, i dobrać taką, co podejdzie do wąsa J7, ale oczko do podpięcia drążka kiery będzie to mniejsze (taka końcówka jak się nie mylę podchodzi ze starego 4R ze sztywnym mostem przednim, tam do tej końcówki był zapodany amor skrętu, i temu małe oczko).

W J4 wszystkie te stożki są małe, na klucz #17, w J7 wszystkie na #19 (stożek ma 2 mm większą średnicę).


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 wrz 2012, 7:35 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5606
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Acz się jeszcze przyglądnę dokładniej końcówkom, bo to co przekładam teraz pochodzi z J7 HD


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 wrz 2012, 7:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sty 2009, 15:48
Posty: 455
Lokalizacja: MUTT Gliwice
Auto: HZJ-73, 2xGAZ69
Jest też różnica w zwrotnicach J7 L-D dla modeli przed i po '90 roku.
Dla modeli przed '90 łożyska, uszczelniacze i czesci są takie same jak dla J4 i J6. Kupowałem zestaw naprawczy w USA i wszystko pasowało do zwrotnic J7 przed '90.
Podobno przy konwersji na tarcze w J4 właśnie stosuje się zwrotnice z J7 L-D przed '90.
Jeśli komuś potrzebne to mam parę takich zwrotnic luzem.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 wrz 2012, 7:56 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 14948
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Jak się nie da jak Adam od dwóch lat tak jeździ. Zdjeliśmy wszystko. Kazaliśmy mu kupić komplet zwrotnic z czopapi, zaciskami od LJ70 przed 90. Kupił komplet w Czersku. Przysłał a my zamontowaliśmy. Inną czterdziestkę też tak zrobiliśmy.
Dodam również że sprzedajemy od trzech lat zestawy zwrotnic z łożyskami SH3 Terrain Tamera od J7 do J4 jak zbraknie nam SH2. Różnią się tylko jedną uszczelką.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 wrz 2012, 9:54 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lis 2009, 18:35
Posty: 3853
Lokalizacja: Łódź
Auto: FJ40, BJ45
Te! Niech taki mądry nie będzie! Kazaliśmy , założyliśmy... To moja była koncepcja autorska i przyjechałem z gotowym zestawem rozszabrowanym z auta kolegi z Łodzi. No! A ja ogolić się nie pozwolę! Noszę zarost od pzedwojnia!
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 wrz 2012, 10:20 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 14948
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
A od czyich zacisków się zaczęło i porównania z jeszcze nierozebraną niebieską :mrgreen:
Zaciski byli pierwsze :mrgreen: i jeszcze mówiłem o czopach, że też mają być bo od bębnów są krótsze :mrgreen:
Ustalmy że jest to wspólna koncepcja :mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 wrz 2012, 10:41 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lis 2009, 18:35
Posty: 3853
Lokalizacja: Łódź
Auto: FJ40, BJ45
No! Ertalen niech kupi, czy tam espumisan


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 wrz 2012, 12:26 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5606
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Toć tak właśnie piszę - cały komplet podchodzi, zwrotnice pasują do kul (pochwy są w zasadzie takie same, jedynie ta z J7 HD jest wzmocniona środkiem). Ale otwory w końcówkach wąsów są większe dla J7 niż dla J4 (nie ma problema, gdy się zastosuje drążek spinający z J7), Ale znowu oczko do podpięcia drążka kiery też jest większe. Da się to zapodać stosując nakładkę na stożek końcówki (albo wspomnianą końcówkę z małym oczkiem - w przypadku resorów oczko przychodzi tylko z jednej strony, więc drążek można obrócić żeby gwinty się zgadzały. U mnie oczka dodatkowe muszą być z obu końców, to drugie do amora skrętu), ale ja nie chcę tak rzeźbić - zresztą w tym przypadku przekładnia kiery też idzie z J7, więc i jej drążek też. oprócz samego poskładania do kupy ważne też jest, żeby w przyszłości sensownie się to serwisowało - temu zapodaje cały komplet z jednego modelu, a nie każdą pierdołę z innego, bo akurat spasuje ... :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 wrz 2012, 14:24 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 14948
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Coś Ci się tam namieszało. Paździerz tez ma przekładnie z J7 i nie było takich kombinacji :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 wrz 2012, 18:55 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5606
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Wiesz - J4 mają już swoje lata. Ja bym się wcale nie zdziwił, że część z nich już od dawna jeździ na mostach J7 HD ... :wink:

A i w Pawłowej jakaś zamota była, bo przełożenia na osiach były różne - możliwe więc że przód jest ze starszej wersji J4 (bo że z J4 to jestem pewien na 100%, w Isla kiedyś specjalnie ściągaliśmy z Belgii szpilki M11 właśnie do czopów zwrotnic w J4).

Jak będzie chwila czasu, to zrobię foty tych różnic - w zwrotnicach to tylko rozstaw otworów montujących czopy piast no i cieńsze szpilki, a wąsy są po prostu cieńsze, i z mniejszymi oczkami. Dokładniej - wszystkie oczka są takie, jak w J7 przychodzą do amora skrętu. Natomiast w J7 wszystkie są duże (z wyjątkiem amora skrętu).

Jeżeli się więc zastosuje końcówkę drążka spinającego zwrotnice z oczkiem pod amor skrtu - to będzie to pasić do ori drążka z J4.

Ja miałem sytuację odwrotną - chciałem zostawić ori zwrotnice i drążek spinający z J4 - ale nie dało się zapodać w oczko drążka idącego do kolumny kiery niczego z J7(a był mus, bo przekładnia kiery musi być z J7 przy swapie na sprężyny), a drążek z J4 nie pasował (długością i drugą końcówką). Temu poszedł cały komplet - zwrotnice, wszystkie drążki i przekładnia (zresztą również z wałkiem kiery, i całą kierą z przełącznikami i plastikami ... :wink: )


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 wrz 2012, 19:14 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 14948
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
A z którego roku to J4 bo wiesz że były dwa rodzaje końcówek :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
 www.tlc-camp.pl/produkt/kalendarz-tlc-20162017/


Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group