Strona 1 z 6

Wspomaganie układu kierowniczego

: 13 cze 2012, 21:36
autor: jon
W nawiązaniu do tytułu chciałbym zapodać temat moim zdaniem bardzo ciekawy, mogący nie jednemu posiadaczowi J4-ki
usunąć uciążliwą przekładnię kierowniczą bez wspomagania.Na rynku, z tego co się orientuję jest dość trudno dostać oryginalny zestaw do założenia w rozsądnych pieniądzach (chyba że ktoś ma inną wiedzę), dlatego może ktoś wie, czy ma inny pomysł na zaadaptowanie innej przekładni z innego auta.

Re: Wspomaganie układu kierowniczego

: 13 cze 2012, 21:54
autor: Remiołek
Niedawno @Pyrka znalazł coś takiego (dosłownie dwa tematy niżej w tym dziale): http://tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?f=8&t=8603" onclick="window.open(this.href);return false;
I jeszcze jeden wątek: http://tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?f=8&t=3816" onclick="window.open(this.href);return false; ,znaleziony przez forumową "szukajkę".

Jak chłopaki wrócą z Campa, to pewnie coś więcej napiszą, a że impreza trwa do niedzieli to pozostaje tylko uzbroić się w cierpliwość.

Re: Wspomaganie układu kierowniczego

: 14 cze 2012, 09:07
autor: kylon
Układ kierowniczy od J7 ale teraz jest Camp i nie ma czasu się rozpisywać :mrgreen:

Re: Wspomaganie układu kierowniczego

: 17 cze 2012, 20:59
autor: Addams
Tak jak pisze Kylon- przekładnia od J7 w miejscu "sierżanta" z przodu ramy, przedłużenie kolumny kierowniczej z krzyżakiem i jakakolwiek pompa na zmotanym mocowaniu do silnika. No i podwójne koło pasowe. Prosta zmota jak drut :wink:

Re: Wspomaganie układu kierowniczego

: 01 lip 2012, 10:03
autor: Addams
Ponieważ rozważania w dziale Części się rozrastają to może tutaj uzupełnijmy dane dotyczące układu wspomagania kierownicy w J4.
Istotne jest, że układ ten rózni się sposobem mocowania do silnika 3B i 2F
Poniżej mocowanie pompy zintegrowanej ze zbiornikiem w silniku 2F w FJ40
Obrazek

Obrazek

Tu natomiast zestaw z 3B
Obrazek

Obrazek

Wyraźnie widać inny kształt wspornika, sama pompa jak i przekładnia jest taka sama

Re: Wspomaganie układu kierowniczego

: 01 lip 2012, 10:50
autor: Addams
W BJ czyli silnik 3B jest jeszcze mocowany po przeciwnej stronie silnika, na dole napinacz. Nie mam niestety dobrego zdjęcia, ale widać go np tutaj (po prawej):
Obrazek

Tu natomiast można dostrzec, gdzie jest mocowany:
Obrazek

W FJ nie ma takiego napinacza, tzn regulacja odbywa się na mimośrodowo zamocowanej pompie.

W silniku 3B pompa wspomagania pracuje na jednym pasku ze wspomnianym napinaczem i kołem wału korbowego, natomiast w 2F na jednym kole z alternatorem i kołem wału korbowego, pasek przechodzi też przez koło pompy wody ale koryguje ono tylko o kilka stopni jego przebieg.

Re: Wspomaganie układu kierowniczego

: 01 lip 2012, 10:57
autor: Addams
W dużej części FJ z rynku szwajcarskiego zamontowany jest system pneumatyki hamulców przyczepy. Jest to dołożony na przedłużeniu osi pompy wspomagania kompresor. W związku z tą modyfikacją pompa cofana jest głębiej. Wygląda to tak: (na przykładzie auta kolegi forumowego :wink: )

Obrazek

natomiast w przypadku swapu silnika 13B-T zbiornik wędruje z pompy na przegrodę, jak tutaj:
Obrazek

Re: Wspomaganie układu kierowniczego

: 01 lip 2012, 11:02
autor: Addams
A dla poszukujących oryginalnego wspomagania do BJ4 poniżej zdjęcie kompletu ( to właśnie zestaw sprzedany za 2200 E)

Obrazek

Re: Wspomaganie układu kierowniczego

: 01 lip 2012, 11:08
autor: kylon
Porobię w poniedziałek fotki garażowych zapasów na czarną godzinę 8)

Re: Wspomaganie układu kierowniczego

: 01 lip 2012, 11:12
autor: kylon
Tu widać dokładnie pompę zdobyta jakiś czas temu. Kupuje się ją o ile jeszcze bez koła pasowego. To koło to również poszukiwana sprawa.

Obrazek

Obrazek

Re: Wspomaganie układu kierowniczego

: 01 lip 2012, 18:16
autor: jon
temat gorący tak jak dzisiejszy dzień ,częsci okazują się nie do zdobycia za rozsądne pieniądze ,dlatego zastanawiam się czy aby nie zostawić tak jak jest ,czyli bez wspomagania-ale cz na oponach 235/85R16 da się w miare kręcić kierownicą?czy to wszystko jest warte takich wydatków? Co Wy na to?

Re: Wspomaganie układu kierowniczego

: 01 lip 2012, 18:25
autor: kylon
Da się kręcić. Tak miałem w FJ45 i tak mam w BJ42. Wspomaganie założę jak skompletuję całość a to może nastąpić jak zejdę po schodach na dół :mrgreen:. Nie mniej jednak nie teraz.

Re: Wspomaganie układu kierowniczego

: 01 lip 2012, 19:08
autor: Addams
Mam odmienne zdanie ponieważ nie miałem wspomagania a teraz mam- dwa światy to są. Pytanie tylko czy ma być oryginał? Jeśli nie zależy Ci na oryginalności to kup przekładnię a pompę poprostu zmotaj. Ja mam pompę landroverową bo taką w garażu znalazłem. Działa znakomicie przy kołach 36/12,5, a jest już co ciągnąć. Ze wspomaganiem tym autem jeździ się pięć razy przyjemniej, a o to zdaje się chodzi.

Re: Wspomaganie układu kierowniczego

: 01 lip 2012, 19:10
autor: Addams
kylon pisze:Wspomaganie założę jak skompletuję całość a to może nastąpić jak zejdę po schodach na dół :mrgreen:.
Tak szybko to to nie nastąpi bo nawet po zebraniu wspólnie Twoich i moich zapasów taktycznych brakuje uchwytu pompy do BJ i oryginalnych przewodów :mrgreen:

Re: Wspomaganie układu kierowniczego

: 01 lip 2012, 19:31
autor: kylon
Chyba Adam gazikiem nie jeździłeś :mrgreen: a mocowania zatem poszukiwania czas zacząć.