Resory

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
muzyczka
Posty: 153
Rejestracja: 18 cze 2007, 11:02
Auto: Toyota BJ40, HDJ80

Resory

Post autor: muzyczka »

Pytanie do użytkowników/posiadaczy 40tek. Na jakich resorach jeździcie ? Chodzi mi o to czy toyotowski oryginał czy jakiś inny mniej lub bardziej renomowany producent.

Awatar użytkownika
Addams
Klubowicz
Posty: 3856
Rejestracja: 19 lis 2009, 17:35
Auto: FJ40, BJ45
Kontakt:

Re: Resory

Post autor: Addams »

Ja mam orginalne resory tylko zmienione strzemiona na wyższe. Ciągle korci mnie wymiana na Trailmastera ale koszt powoduje że raczej myslę o przeróbce na sprężyny- pieniądze podobne a efekt zupełnije inny. Tylko traci na orginalności ale to na mnie robi mniejsze wrażenie (drugą, oryginalną ramę też mam) .

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Resory

Post autor: kylon »

Się rozpisałem, a tu kolega mi zamknął stronkę w pracy i piszę od nowa :mrgreen:

Oryginał -są dobre i wystarczają. Niestety kupowanie ich w ASO nie ma najmniejszego sensu ze względu na koszty. Tylko używka w dobrym stanie bez zbytniego wcześniejszego klepania. Niestety nie dają możliwości liftu.

Made by kowal - w naszych polskich warunkach to chyba mało realne. Jakoś nie ma opcji na dorobienie czegoś fajnego. powtarzalność dobrych materiałów jest niestety u nas w kraju znikoma. Raz Pan Miecio weźmie lagę od Żuka innym razem używaną od Poloneza. Przeklepie i myśli, że jest git- nie jest git :!:

Iron Man - szkoda kasy na maksa. Wiem, że taniość i że super bo prawie za darmo ale na prawdę nie warto.

Old Man Emu - poszły u nas dokładnie dwa komplety do takiego autka. Obaj klienci wspomnieli, że są zbyt twarde. Jeden z nich wyciągał pióra z resorów. OME ma sens w przypadku ciężkiego auta wyprawowego. Przy normalnej jeździe jest zbyt twardo.

Dobinsons -nie mam zdania na temat resorów w tym samochodzie. Jedyne jakie znam stoi w kawałkach i zajmuje się staniem. Heniu musi się wypowiedzieć. Może ktoś jeszcze na nich jeździł.

Trail Master by Maas - ja takie mam do swojej. Decyzja zapadła po montażu chyba pięciu kompletów i zadowoleniu ludzi choć tak na prawdę moje leżały od dawna. Tu na forum chyba tylko Wiluś na nich jeździ. Za gramanicą też sporo czterdziestek jest na tych resorach. Dodają dwa pióra w zależności od wersji z dachem sztywnym lub miękkim. Auto idzie 7 cm w górę.

Awatar użytkownika
muzyczka
Posty: 153
Rejestracja: 18 cze 2007, 11:02
Auto: Toyota BJ40, HDJ80

Re: Resory

Post autor: muzyczka »

Jeździłem czterema różnymi 40-tkami i wszystkie były twarde, wliczając moją na starych kilkunastoletnich iromanach. Po jakimś czasie można się w sumie przyzwyczaić ale najgorzej jak się jeździ na zmianę różnymi samochodami i 40tka wypada cholernie twardo. Pytałem na czym jeżdżą koledzy bo byłem ciekaw czy tylko ja mam takie odczucie. Przerabiałem już wyciąganie pojedynczych piór ale niewiele to daje, bo auto w końcu się ugięło i stanęło 10cm od odbojów i też było źle.

Nie wiem jak jeżdżą w Stanach w maksymalnie trudnym terenie czy kamieniach tymi 40tkami ... :)

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Resory

Post autor: kylon »

Krótki resorak zawsze będzie twardy na resorach. Paraboliczne resory są fajne w użytku ale i kasa znacznie większa od normalnych.

Awatar użytkownika
muzyczka
Posty: 153
Rejestracja: 18 cze 2007, 11:02
Auto: Toyota BJ40, HDJ80

Re: Resory

Post autor: muzyczka »

Paraboliczne to znaczy które ? Kto takie produkuje ?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Resory

Post autor: kylon »

Holendrzy. Ciężko się dogadać, drogie i terminy mega długie.
http://www.parabolicsuspension.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Heniu
Klubowicz
Posty: 1132
Rejestracja: 21 maja 2007, 11:40
Auto: LJ70 '86
Kontakt:

Re: Resory

Post autor: Heniu »

kylon pisze: Dobinsons -nie mam zdania na temat resorów w tym samochodzie. Jedyne jakie znam stoi w kawałkach i zajmuje się staniem. Heniu musi się wypowiedzieć. Może ktoś jeszcze na nich jeździł.
Problem w tym, że sprzedając w większości przypadków nie mam styczności z końcowym klientem i też nie wiem jak to wygląda w praktyce. Postaram się coś więcej dowiedzieć ale tak jak pisze Kylon w krótkim aucie na resorach nie ma co się spodziewać dobrego komfortu.

Awatar użytkownika
radomada
Klubowicz
Posty: 465
Rejestracja: 06 lut 2009, 13:14
Auto: FJ40
Kontakt:

Re: Resory

Post autor: radomada »

Marek z Łomianek (BJ42) wspominał na spotkaniu Owsiakowym,
że zamontował resory paraboliczne i był bardzo zadowolony.
To by była pozytywna ocena urzytkownika.
W mojej FJ40 mam resory jak ocenia Kylon Made by kowal
trochę z Żuka trochę z Toyoty.Jest twardo i tak musi być.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Resory

Post autor: kylon »

Marek raczej nie ma parabolicznych. Z tego co pamiętam malował i piaskował swoje. Spytam go bo mogę czegoś jednak nie pamiętać.

Patry
Posty: 465
Rejestracja: 01 lis 2008, 21:47
Auto: J73 V8, HDJ100, HJ61, FZJ80
Kontakt:

Re: Resory

Post autor: Patry »

pytanie, ino czym resory pomalować by ładne były i nie rdzewiały ? bo moje roczne OME jest lekko rude już :mrgreen:

miesisty
Posty: 58
Rejestracja: 27 lut 2016, 19:26
Auto: BJ40 1979 rok
Kontakt:

Re: Resory

Post autor: miesisty »

W temacie resory.
Mam zapodane teraz koła 235/85R16 jakieś takie nalewki z napisem Xtreme - zdecydowanie wysokie
No niestety na dołach drą nadkola. Pomysły ś dwa
Postawię auto na 7.50R16 Wranglerach co to je dostałem w komplecie - mniej ulubiony pomysł
Bardziej ulubiony oddam do jakiegoś Resorexu na poklepanie resorów tak ze by przód powędrował jakieś 3 cm w górę a tył 5-6 cm (tak na oko)
NIE mam doświadczenia, przeczytałem co napisane wyżej ale prosił bym jeszcze o komentarz ze strony kogoś z większym doświadczeniem. Resory wydają sie byc oryginalne ale nico styrane życiem.
A może strzemiona jakieś inne na tył
co Wy na to?
P.S.
Ze względów budżetowych na razie żadne OME nie planuję, najchętniej budżet 800-1000 PLN
PZDR
MMA

miesisty
Posty: 58
Rejestracja: 27 lut 2016, 19:26
Auto: BJ40 1979 rok
Kontakt:

Re: Resory

Post autor: miesisty »

Chodziło o inne wieszaki, znaczy się dłuższe
MMA

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Resory

Post autor: kylon »

Kowal w tym przypadku jest jedynym wyjściem. Za długie wieszaki nie mogą być ponieważ wszystko się zrobi mało stabilne. Chcąc podnieść tył o 6 cm musiałbyś wieszaki mieć dłuższe o 12 cm. Skończy się to źle. Zaplanuj sobie również wymianę tulei w resorach. Piny również często są skorodowane i nie bardzo jest na co składać. To niestety bolączka czterdziestki. Zanim będziesz gdzieś coś kupował sprawdź średnicę pina. 15 mm w BJ40 instarych FJ-otach i 18 mm w BJ42 i młodszych FJ-otach.
No a druga sprawa to nalewki niestety nie trzymają wymiaru. Zazwyczaj są na plus. Jak będziesz habrować resory nie rób tego za mocno ponieważ zaraz narobisz sobie kolejnych kosztów z wymianą amortyzatorów i przewodu hamulcowego. Jeśli masz skrzynię pięciobiegową podniesienie auta powyżej 5 cm powoduje kolejne problemy z przycinającym się wałem.

miesisty
Posty: 58
Rejestracja: 27 lut 2016, 19:26
Auto: BJ40 1979 rok
Kontakt:

Re: Resory

Post autor: miesisty »

A istnieje jakiś charakterystyczny wymiar żeby złapać stan w jakim znajdują się resory? Odległość od ramy do mostu? Odległość między wieszakami?
Mam skrzynię 4 ale wziąłem sobie do serca poradę o 5 cm. Dzięki
MMA

ODPOWIEDZ