Resory

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
kmiecio
Klubowicz
Posty: 560
Rejestracja: 04 gru 2010, 16:30
Auto: TOYTOYOWE szale?stwo :)
Kontakt:

Re: Resory

Post autor: kmiecio »

w wolnej chwili zmierzą Ci odległość pochwy mostu od ramy w fj40 z 79r, mocowanie na mniejszym pinie, w optymalnym ustawieniu oryginalnego resora... w razie czego męcz mnie telefonicznie...

miesisty
Posty: 58
Rejestracja: 27 lut 2016, 19:26
Auto: BJ40 1979 rok
Kontakt:

Re: Resory

Post autor: miesisty »

kylon pisze:Holendrzy. Ciężko się dogadać, drogie i terminy mega długie.
http://www.parabolicsuspension.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Pokusiłem się o kontakt z nimi
Zrobią jak się zbiorą chętni na 40 kompletów :( ale na razie nie bardzo maja tylu chętnych
Cena 600 Euro za komplet resorów + wysyłka i opłaty
MMA

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18005
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Resory

Post autor: kylon »

Cooder miał te paraboliczne w J6 i w Maroku wszystkie je pogubił. W zasadzie to poruszaliśmy się od kowala do kowala ;-)

czobi
Klubowicz
Posty: 4096
Rejestracja: 05 kwie 2007, 10:19
Auto: classic hill
Kontakt:

Re: Resory

Post autor: czobi »

w hiluxie zalozylem resory OME. wtedy prawie nowe, na asfalcie na pusto byly twarde
a klekly po wyjezdzie do tunezji (ladownosc nomin. byla do 800kg, byla moze polowa tego)
auto jechalo jak motorowka.wielkie rozczarowanie!
skonczylo sie na bardzo dobrym podwarszawskim kowalu ktory przemieszal
fabryczne toyotowe z zestawem ome/ to juz wytrzymalo dzielnie 8 lat

ps. nie wiem skad jestes ale gdybys potrzebowal namiar podesle/

miesisty
Posty: 58
Rejestracja: 27 lut 2016, 19:26
Auto: BJ40 1979 rok
Kontakt:

Re: Resory

Post autor: miesisty »

Jestem Wawa . Priv

miesisty
Posty: 58
Rejestracja: 27 lut 2016, 19:26
Auto: BJ40 1979 rok
Kontakt:

Re: Resory

Post autor: miesisty »

Czy ktoś tutaj używa ironmana w _j4_? Panowie od dystrybucji mówią o zmianie jakości w stosunku do początków. Widziałem opinię wyżej. Jednak się waham jest 50% kasy w stosunku do OME czy TrailMaxa przy tym samym wyposażeniu. Chętnie poczytam.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18005
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Resory

Post autor: kylon »

A co to za firma TrailMax? Ja z doświadczenia bym Ome nie zakładał. Jest dość twarde w przypadku czterdziestki. Fajny jest Trail Master ale dość wysoki i w przypadku samochodu krótkiego z pięcio biegową skrzynią są kłopoty z kątami tylnego wału.
Szukasz komfortu, do upalania czy do klasyka?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8289
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Resory

Post autor: Rokfor32 »

Resory też można zrobić. I to nie u kowala.

Musiał bym grzebnąć za kontaktem - temat dotyczył uwalonego pióra głównego (czyli tego z oczkami) we frotce. Firma gdzieś koło Krakowa - nie pamiętam dokładnie. Numeryczny sprzęt do zwijania, ogarnianie obróbki cieplnej - i generalnie specjalizacja w resorach do ciężarówek.

Jak teraz, po mniej więcej ośmiu latach, rozbieram te resory do ożywiania froty - to jedyna róznica w budowie resora prawego i lewego to taka - że zamki (te zaginane opaski spinające pakiet) sa bez wkładek plastikowych na tym dorabianym. Nie osiadł, nie pękł.

miesisty
Posty: 58
Rejestracja: 27 lut 2016, 19:26
Auto: BJ40 1979 rok
Kontakt:

Re: Resory

Post autor: miesisty »

Miał być Trail Master Sorry.
Tak naprawdę dziś przy dłubaniu hamulcy podjąłem decyzję. Smaruje do Łukasz F po gumy a potem do kowala na przywrócenie geometri resorów fabrycznych.
Co nie znaczy ze. Nie poczytam o Ironmanie jak ktoś napisze
MMA

miesisty
Posty: 58
Rejestracja: 27 lut 2016, 19:26
Auto: BJ40 1979 rok
Kontakt:

Re: Resory

Post autor: miesisty »

Dzień Dobry w nowym roku
Potrzebuję czyjegoś doświadczenia. W moim BJ40 z 1979 roku połamałem resor z przodu. Wróciła sprawa zakupu zawieszenia. Zanim jednak zrobiłem jakiś ruch postanowiłem zmierzyć średnice.
To co odczytałem z suwmiarki jakoś nie spina mi się w całość z tym co czytałem do tej pory o zwieszeniu:
1) po pierwsze nie ma tulei gumowych są tuleje mosiężne
2) średnica tulei mosiężnej zewnętrzna to około 26 mm (ze względu na warunki pomiar słabo dokładny, ale raczej 26 może w porywach do 28 mm)
3) średnica pinów wieszaka to 19 mm (19,3 mm tak dokładniej)

Poproszę o komentarz bo to nie pasuje do tego co sobie poczytałem (15 i 18 mm średnicy pina)
Chciałem spróbować Ironamana ale czy to da się zamontować?
Druga opcja może ktoś ma takie ładnie stojące resory na przód? czy takie tuleje mosiężne są gdzieś do dostania czy trzeba to dotaczać?

PZDR
MMA

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8289
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Resory

Post autor: Rokfor32 »

Wrzuć może jakie foty. Bo pachnie to jakąś rzeźbą z zamierzchłych czasów ... :wink:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18005
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Resory

Post autor: kylon »

Twoje tuleje mosiężne to jakaś rzeźba. Być może powinieneś mieć 15 mm a ktoś dorwał resory z pinem 18. Nie był w stanie dokupić gum to dorobił tuleje. Przy czym trudno jest wcisnąć same resory bo z pinami 18 mm są grubiej zawijane na końcach. Proponuję przywrócić oryginał niż dalej rzeźbić.

miesisty
Posty: 58
Rejestracja: 27 lut 2016, 19:26
Auto: BJ40 1979 rok
Kontakt:

Re: Resory

Post autor: miesisty »

Fotki wrzucę jak tylko zrobię.
Nie jestem przywiązany do tych resorów tylko jak wrócić do oryginału jak otwór przy ramie tez ma te 26 mm? Nie jest tak ze tuleje maja średnicę zewnętrzną 35mm?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18005
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Resory

Post autor: kylon »

Zrób zdjęcie mocowań tylnych przednich resorów i przednich tylnych resorów.
Jeśli nie masz nic pospawane na ramie to zakładasz właściwe resory z tulejami i po sprawie.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8289
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Resory

Post autor: Rokfor32 »

Są dwie wersje resorów do J4 - z małymi i dużymi tulejami. Oprócz średnicy śruby różnią się też zewnętrzna średnicą tulejki gumowej - a więc i średnica oczka w resorze. Powyższe wymusza, że piny resorowe od strony tego dużego otworu w łapce ramy tez są w dwóch wersjach.

Jest bardzo mało prawdopodobne, żeby ktoś modyfikował mocowania w ramie - zatem pomierz dokładnie to, co masz, obfoć, i zobaczymy co się da do tego dobrać. Ważniejszy jest pomiar mocowań w ramie - bo możliwe, że ktoś wcześniej pomiksował resory, nie tylko względem typu - ale też i marki (możliwe, że masz resory z czegokolwiek, niekoniecznie z J4, stąd dziwaczna adaptacja na tulejach metalowych).

ODPOWIEDZ