J4 - okiem użytkownika

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
kmiecio
Klubowicz
Posty: 560
Rejestracja: 04 gru 2010, 16:30
Auto: TOYTOYOWE szale?stwo :)
Kontakt:

Re: J4 - okiem użytkownika

Post autor: kmiecio »

Cicho tutaj, pusto tutaj to ja się pochwalę, wczoraj, dzięki pomocy Kylona, stałem się posiadaczem drugiej FJ-tki - tym razem w pełni sprawnej i odbyłem nią dwustu kilometrową podróż, wrażenia - zaje.....ste, krótka i lekko skacząca z tego względu, faktycznie nawet na małych i wąskich kapciach nie mieści się w koleinach i pływa, w środku głośna, zaś silnik bardzo elastyczny, ciągnie od samego dołu i skutecznie reaguje na gaz, wydobywa z siebie piękne brzmienie. Był ze mną wielki miłośnik jeepa a po przejechaniu się fj-tą ciężko było go z niej wyciągnąć, wspominał że się zakochał i stwierdził że jestem pieprzonym farciarzem.
Ogrzewanie bardzo wydajne aczkolwiek jeszcze nie rozkminiłem jak puścić ciepłe powietrze ze środkowego górnego kanału nagrzewnicy bo jak przesuwałem taką wajchę długą przy niej to mi tylko zimne leciało. Z racji że trochę wyższy jestem od przeciętnego Japończyka to noga na gazie cały czas w powierzy i szybko się męczy ale poduszka pod pupę załatwiła sprawę. W oryginalnych fotelach brakuje mi zagłówków i trochę strach o kręgosłup ale mam nadzieję że gdzieś u kogoś w garażu się znajdą niepotrzebne.
W prowadzeniu bardzo precyzyjna i bezbłędnie reagująca na ruchy kierownicą. Hamulce ku mojemu zaskoczeniu, mimo iż bębnowe, są w stanie skutecznie zatrzymać pojazd (chociaż wymagają jeszcze regulacji).
Prędkość przelotowa to spokojnie 80-100, aczkolwiek bliżej i ponad tej drugiej granicy widać żwawe ruchy wskazówki poziomu spalania.
Podsumowując to wszyscy właściciele 40 wraz ze mną są mocno popaprani że jeżdżą tymi wozami drabiniastymi.

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2127
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: J4 - okiem użytkownika

Post autor: plum76 »

Witamy w klubie,
Co do nawiewu o którym piszesz to nie kombinuj za dużo bo z niego tylko zimne leci.
Poprosimy o zdjęcia.
Paweł

Awatar użytkownika
kmiecio
Klubowicz
Posty: 560
Rejestracja: 04 gru 2010, 16:30
Auto: TOYTOYOWE szale?stwo :)
Kontakt:

Re: J4 - okiem użytkownika

Post autor: kmiecio »

nie ukrywam że to jest ta
http://www.auta4x4.pl/terenowe-wozy.php?id=213" onclick="window.open(this.href);return false;
tylko nie tak czyściutka do sprzedaży :twisted:

Awatar użytkownika
Addams
Klubowicz
Posty: 3856
Rejestracja: 19 lis 2009, 17:35
Auto: FJ40, BJ45
Kontakt:

Re: J4 - okiem użytkownika

Post autor: Addams »

Gratuluję Kmiecio!
Ładny egzemplarz :D

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2127
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: J4 - okiem użytkownika

Post autor: plum76 »

a cóż to za model co nie ma sprzegiełek na przedniej osi?
Automat czy brak?
pawel

Awatar użytkownika
kmiecio
Klubowicz
Posty: 560
Rejestracja: 04 gru 2010, 16:30
Auto: TOYTOYOWE szale?stwo :)
Kontakt:

Re: J4 - okiem użytkownika

Post autor: kmiecio »

dzięki Addams, pewnie na dniach wykonam telefon do Ciebie,
wersja z bębnami z przodu, a półosie spięte na sztywno,
wersja LV-KOW tak przynajmniej tabliczka mówi...

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18003
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: J4 - okiem użytkownika

Post autor: kylon »

Fajnie, że się udało ;-)

Awatar użytkownika
Addams
Klubowicz
Posty: 3856
Rejestracja: 19 lis 2009, 17:35
Auto: FJ40, BJ45
Kontakt:

Re: J4 - okiem użytkownika

Post autor: Addams »

plum76 pisze:a cóż to za model co nie ma sprzegiełek na przedniej osi?
Automat czy brak?
pawel
W paździerzu też nie było sprzęgiełek, na niektórych rynkach mniej oszczędzali paliwo :wink:

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2127
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: J4 - okiem użytkownika

Post autor: plum76 »

hej
zostawiam dla potomnych, link gdzie można kupić części czasem już nieosiągalne: https://cityracerllc.shutterfly.com/pictures" onclick="window.open(this.href);return false;

Tanio nie jest niestety.
paweł

miesisty
Posty: 58
Rejestracja: 27 lut 2016, 19:26
Auto: BJ40 1979 rok
Kontakt:

Re: J4 - okiem użytkownika

Post autor: miesisty »

Panowie
Pytanie takie trochę z kategorii użytkowanie
Jeśli zmierzycie odległość krawędzi błotnika od ziemi, tak na wysokości osi koła, z przodu i z tyłu to jaka jest różnica wysokości? Chodzi mi o złapanie właściwego poziomu auta. U mnie jest 6 cm i chyba to za dużo co nieco?
MMA

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2127
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: J4 - okiem użytkownika

Post autor: plum76 »

pokaże zdjęcie to ocenimy. Ja bym patrzył raczej na krawędź dachu aby była równolegle do ziemi a nie po błotnikach.
Ja u siebie zmieniałem sprężyny z tyłu na wyższe aby wypoziomować auto. Problem w tym że nie w każdym modelu są sprężyny :mrgreen: .

miesisty
Posty: 58
Rejestracja: 27 lut 2016, 19:26
Auto: BJ40 1979 rok
Kontakt:

Re: J4 - okiem użytkownika

Post autor: miesisty »

Stoi tak
Obrazek
ale z obrazka niewiele wynika. zakładając że na obwodu osiach są te same koła to różnica odległości błotnika od ziemi z przodu i z tyłu winna dać info czy jest poziom czy nie
MMA

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8289
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: J4 - okiem użytkownika

Post autor: Rokfor32 »

Nie - ponieważ fabrycznie ta wysokość jest różna. J4, J7 zresztą też, ma więcej miejsca w przednim nadkolu niż tylnym.

Poziomość auta mierzy sie do progów, a nie nadkoli.

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3385
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: J4 - okiem użytkownika

Post autor: luk4s7 »

miesisty pisze:Stoi tak
Fota nie robi...

miesisty
Posty: 58
Rejestracja: 27 lut 2016, 19:26
Auto: BJ40 1979 rok
Kontakt:

Re: J4 - okiem użytkownika

Post autor: miesisty »

Obrazek

Moze tera zafunguje

No więc właśnie, pytanie nie brzmiało czy nadkola winny być na jednym poziomie, ani ile sa nad gruntem tylko jak jest rużnica wysokosci przy takich samych kołach na obydwu osiach :D
A czy promiar jest Na progach, na końcach ramy czy do rynienki to loooz byle mierzyc w gym samym miejscu
MMA

ODPOWIEDZ