Strona 1 z 2

FJ 40 jaki akumulator

: 01 paź 2016, 17:53
autor: radomada
Jaki akumulator powinien być w FJ40?
Obecny akumulator jaki mam to 75Ah.
Jest wiecznie niedoładowany.
Zrobiłem regenarację alternatora (nowe szczotki i łożysko) oczyszczone styki regulatora napięcia.
I w dalszym ciągu niski prąd ładowania.
Ładuje tylko w czasie jazdy, na postoju ciągnie z akumulatora.
Może trzeba akumulator 50-60Ah?
Zmienić alternator?

Re: FJ 40 jaki akumulator

: 01 paź 2016, 20:59
autor: Rokfor32
Toi drugie. Masz typową przypadłość starych konstrukcji, czyli za słaby układ ładowania.

Alternatywnie - do przeglądnięcia i ewentualnie zmodyfikowania regulator napięcia - tam masz jeszcze mechaniczny, i one niekoniecznie trzymają parametry. Szału nie będzie (na poprawnie ustawionym) - ale przynajmniej podczas jazdy zdoła naładować aku do pełna. Ale na wolnych obrotach ładowania i tak nie będzie - taka a nie inna konstrukcja alternatora.

Na "pocieszenie" - spora część znacznie nowszych konstrukcji też nie ma pełnego ładowania na wolnych obrotach - tyle że już nawet minimalne zwiększenie obrotów zapewnia ładowanie. Ale są dostępne alternatory potrafiące sprawnie działać (czyli zapewnić i ładowanie, i obsługę wszystkiego na pokładzie) już od obrotów na poziomie 500 rpm, a nawet niżej. Niestety - do silnika 2F praktycznie nic nie pasuje bolt on - więc trzeba trochę rzeźby uskutecznić ... :wink:

Re: FJ 40 jaki akumulator

: 17 wrz 2017, 17:23
autor: radomada
Rokfor,
Myślałem że spotkam Ciebie na Spacerze 40 tek, i zadam Ci pytanie
Jaki dopasować regulator napięcia?
Dla mnie to ciemna magia.

Re: FJ 40 jaki akumulator

: 17 wrz 2017, 17:52
autor: kylon
Adam. Normalny do czterdziestki.

Re: FJ 40 jaki akumulator

: 17 wrz 2017, 20:52
autor: Rokfor32
Tym razem się mi nie udało być.

Tak jak Kylon pisze - można jeszcze spróbować pokombinować z innych starszych toyot - ale trzeba uważać, bo niekoniecznie pasują piny we wtyczkach regulatora, mimo że wygląda wszystko tak samo.

W tym przypadku można też wywalić w kosmos ori alternator, i zastąpić go dowolnym praktycznie modelem, z wbudowanym regulatorem. FJ ma 12V instalację, więc jest to stosunkowo łatwe. Trzeba wtedy dobrać taki możliwie kompatybilny w mocowaniach - lub wyrzeźbić mocowanie pod młodsze typy. Strona elektryczna jest bardzo prosta - w złączu regulatora oryginalnego robi się zworę na dwa piny (z sześciu - reszta zostaje wolna. I to tylko po to, żeby na ori kablach alternatora pojawiło się napięcie sterujące. Można to też zrobić zupełnie nowym torem, wtedy ori złącze regulatora zostaje całkowicie odpięte). A altek nowy podpina zgodnie z jego schematem - zwykle to sa trzy kabelki: zasilanie regulatora, sygnał zapłonu, kontrolka na desce.

W Kwiatkowej jest tak zrobione, tyle że tam jest zamontowany altek mitsubishi - ma dwa piny w złączu kontrolnym: zasilanie regulatora, i lampka na desce.

Idąc w takie rozwiązanie warto dobrać coś popularnego. Jest to z jednej strony mało "koszerne" - ale z drugiej dostajemy rozwiązanie bazujące na współczesnych elementach - w razie problemów zamiast szukać regulatora czy alternatora do zabytka - kupujemy kolejny na allegro za równowartość kratki piwa.

Re: FJ 40 jaki akumulator

: 18 wrz 2017, 15:46
autor: miesisty
Regulator do BJ40
Trochę obok tematu - szukałem do 24V instalacji BJ40 regulatora napięcia, może komuś to pomoże
Nie jestem ortodoksem a moje auto i tak ma tyle patentów że już nigdy nie wróci do oryginału wiec padło na regulator
REO-28 pochodzący z kombajnu Bizon :) pracuje zacnie :D
Obrazek

PZDR
MMA

Re: FJ 40 jaki akumulator

: 18 wrz 2017, 16:40
autor: radomada
Oryginalny regulator napięcia do BJ z 24V jest u Kylona.
Moja instalacja to 12V.

Re: FJ 40 jaki akumulator

: 18 wrz 2017, 20:02
autor: kylon
Ogarnę też 12v ;-)

Re: FJ 40 jaki akumulator

: 20 wrz 2017, 12:11
autor: sebastian44
Hej, podejrzewam że masz w pełni mechaniczny regulator który reguluje napięcie poprzez sprężynkę płaską/styk która zwiera i rozwiera układ z dużą częstotliwością. Otwórz sobie ten regulator, tam są dwie takie spreżynki, jedna jest zwarta na stałe po uruchomieniu silnika, a druga własnie drga. Doginając czy odginając sprężynkę można wyregulować napięcie ładowania - spróbuj, ja kiedys tak sie bawiłem, woltomierz w łapę i po godzinie zabawy miałem idealnie wyregulowane.

Re: FJ 40 jaki akumulator

: 19 paź 2017, 20:01
autor: himen61
Ten regulator nawet jeszcze działa!

Re: FJ 40 jaki akumulator

: 19 paź 2017, 21:37
autor: radomada
Czekam na regulator napięcia z USA z Cruisercorps. Koszt 25$ + przesyłka.
Mam nadzieję że będzie OK.

Re: FJ 40 jaki akumulator

: 19 paź 2017, 23:22
autor: plum76
na przyszłość sprawdzaj tez tutaj bo to juz w Europie jest http://www.megastore4x4.pt/Catalogo%204 ... trico.html

Re: FJ 40 jaki akumulator

: 23 paź 2017, 20:24
autor: radomada
Po zamontowaniu nowego regulatora strzałka na wskaźniku jest po stronie dodatniej, nawet przy zapalonych światłach i na postoju.
Muszę sprawdzić jeszcze jaki będzie prąd ładowania.
Problem chyba rozwiązany.

Re: FJ 40 jaki akumulator

: 23 paź 2017, 20:49
autor: plum76
Radomada, ale jakim wskaźniku?
Masz dodatkowy voltomierz zainstalowany?
Bo w standardzie to jest amperomierz, który u mnie działa jak chce. Jak założyłem Ledy z tyłu to wariował latając od -50 do +30 w częstotliwości 1Hz.
Po 3 dniach samo mu przeszło.

Może niech elektrycy się wypowiedzą.
paweł

Re: FJ 40 jaki akumulator

: 23 paź 2017, 21:46
autor: radomada
Paweł,
Po zamontowaniu nowego regulatora wskaźnik amperomierze ustawia się na wartościach dodatnich.
Przy starym regulatorze ustawiał się na wartościach ujemnych przy postoju, a w czasie jazdy można powiedzieć był na zerze. Często też dostawał drgawek.
Teraz muszę sprawdzić jaki jest prąd ładowania. Nie mam voltomierza ale jutro wykombinuję.