FJ 40 jaki akumulator
Moderator: luk4s7
FJ 40 jaki akumulator
Jaki akumulator powinien być w FJ40?
Obecny akumulator jaki mam to 75Ah.
Jest wiecznie niedoładowany.
Zrobiłem regenarację alternatora (nowe szczotki i łożysko) oczyszczone styki regulatora napięcia.
I w dalszym ciągu niski prąd ładowania.
Ładuje tylko w czasie jazdy, na postoju ciągnie z akumulatora.
Może trzeba akumulator 50-60Ah?
Zmienić alternator?
Obecny akumulator jaki mam to 75Ah.
Jest wiecznie niedoładowany.
Zrobiłem regenarację alternatora (nowe szczotki i łożysko) oczyszczone styki regulatora napięcia.
I w dalszym ciągu niski prąd ładowania.
Ładuje tylko w czasie jazdy, na postoju ciągnie z akumulatora.
Może trzeba akumulator 50-60Ah?
Zmienić alternator?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: FJ 40 jaki akumulator
Toi drugie. Masz typową przypadłość starych konstrukcji, czyli za słaby układ ładowania.
Alternatywnie - do przeglądnięcia i ewentualnie zmodyfikowania regulator napięcia - tam masz jeszcze mechaniczny, i one niekoniecznie trzymają parametry. Szału nie będzie (na poprawnie ustawionym) - ale przynajmniej podczas jazdy zdoła naładować aku do pełna. Ale na wolnych obrotach ładowania i tak nie będzie - taka a nie inna konstrukcja alternatora.
Na "pocieszenie" - spora część znacznie nowszych konstrukcji też nie ma pełnego ładowania na wolnych obrotach - tyle że już nawet minimalne zwiększenie obrotów zapewnia ładowanie. Ale są dostępne alternatory potrafiące sprawnie działać (czyli zapewnić i ładowanie, i obsługę wszystkiego na pokładzie) już od obrotów na poziomie 500 rpm, a nawet niżej. Niestety - do silnika 2F praktycznie nic nie pasuje bolt on - więc trzeba trochę rzeźby uskutecznić ...
Alternatywnie - do przeglądnięcia i ewentualnie zmodyfikowania regulator napięcia - tam masz jeszcze mechaniczny, i one niekoniecznie trzymają parametry. Szału nie będzie (na poprawnie ustawionym) - ale przynajmniej podczas jazdy zdoła naładować aku do pełna. Ale na wolnych obrotach ładowania i tak nie będzie - taka a nie inna konstrukcja alternatora.
Na "pocieszenie" - spora część znacznie nowszych konstrukcji też nie ma pełnego ładowania na wolnych obrotach - tyle że już nawet minimalne zwiększenie obrotów zapewnia ładowanie. Ale są dostępne alternatory potrafiące sprawnie działać (czyli zapewnić i ładowanie, i obsługę wszystkiego na pokładzie) już od obrotów na poziomie 500 rpm, a nawet niżej. Niestety - do silnika 2F praktycznie nic nie pasuje bolt on - więc trzeba trochę rzeźby uskutecznić ...
Re: FJ 40 jaki akumulator
Rokfor,
Myślałem że spotkam Ciebie na Spacerze 40 tek, i zadam Ci pytanie
Jaki dopasować regulator napięcia?
Dla mnie to ciemna magia.
Myślałem że spotkam Ciebie na Spacerze 40 tek, i zadam Ci pytanie
Jaki dopasować regulator napięcia?
Dla mnie to ciemna magia.
Re: FJ 40 jaki akumulator
Adam. Normalny do czterdziestki.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: FJ 40 jaki akumulator
Tym razem się mi nie udało być.
Tak jak Kylon pisze - można jeszcze spróbować pokombinować z innych starszych toyot - ale trzeba uważać, bo niekoniecznie pasują piny we wtyczkach regulatora, mimo że wygląda wszystko tak samo.
W tym przypadku można też wywalić w kosmos ori alternator, i zastąpić go dowolnym praktycznie modelem, z wbudowanym regulatorem. FJ ma 12V instalację, więc jest to stosunkowo łatwe. Trzeba wtedy dobrać taki możliwie kompatybilny w mocowaniach - lub wyrzeźbić mocowanie pod młodsze typy. Strona elektryczna jest bardzo prosta - w złączu regulatora oryginalnego robi się zworę na dwa piny (z sześciu - reszta zostaje wolna. I to tylko po to, żeby na ori kablach alternatora pojawiło się napięcie sterujące. Można to też zrobić zupełnie nowym torem, wtedy ori złącze regulatora zostaje całkowicie odpięte). A altek nowy podpina zgodnie z jego schematem - zwykle to sa trzy kabelki: zasilanie regulatora, sygnał zapłonu, kontrolka na desce.
W Kwiatkowej jest tak zrobione, tyle że tam jest zamontowany altek mitsubishi - ma dwa piny w złączu kontrolnym: zasilanie regulatora, i lampka na desce.
Idąc w takie rozwiązanie warto dobrać coś popularnego. Jest to z jednej strony mało "koszerne" - ale z drugiej dostajemy rozwiązanie bazujące na współczesnych elementach - w razie problemów zamiast szukać regulatora czy alternatora do zabytka - kupujemy kolejny na allegro za równowartość kratki piwa.
Tak jak Kylon pisze - można jeszcze spróbować pokombinować z innych starszych toyot - ale trzeba uważać, bo niekoniecznie pasują piny we wtyczkach regulatora, mimo że wygląda wszystko tak samo.
W tym przypadku można też wywalić w kosmos ori alternator, i zastąpić go dowolnym praktycznie modelem, z wbudowanym regulatorem. FJ ma 12V instalację, więc jest to stosunkowo łatwe. Trzeba wtedy dobrać taki możliwie kompatybilny w mocowaniach - lub wyrzeźbić mocowanie pod młodsze typy. Strona elektryczna jest bardzo prosta - w złączu regulatora oryginalnego robi się zworę na dwa piny (z sześciu - reszta zostaje wolna. I to tylko po to, żeby na ori kablach alternatora pojawiło się napięcie sterujące. Można to też zrobić zupełnie nowym torem, wtedy ori złącze regulatora zostaje całkowicie odpięte). A altek nowy podpina zgodnie z jego schematem - zwykle to sa trzy kabelki: zasilanie regulatora, sygnał zapłonu, kontrolka na desce.
W Kwiatkowej jest tak zrobione, tyle że tam jest zamontowany altek mitsubishi - ma dwa piny w złączu kontrolnym: zasilanie regulatora, i lampka na desce.
Idąc w takie rozwiązanie warto dobrać coś popularnego. Jest to z jednej strony mało "koszerne" - ale z drugiej dostajemy rozwiązanie bazujące na współczesnych elementach - w razie problemów zamiast szukać regulatora czy alternatora do zabytka - kupujemy kolejny na allegro za równowartość kratki piwa.
Re: FJ 40 jaki akumulator
Regulator do BJ40
Trochę obok tematu - szukałem do 24V instalacji BJ40 regulatora napięcia, może komuś to pomoże
Nie jestem ortodoksem a moje auto i tak ma tyle patentów że już nigdy nie wróci do oryginału wiec padło na regulator
REO-28 pochodzący z kombajnu Bizon pracuje zacnie
PZDR
MMA
Trochę obok tematu - szukałem do 24V instalacji BJ40 regulatora napięcia, może komuś to pomoże
Nie jestem ortodoksem a moje auto i tak ma tyle patentów że już nigdy nie wróci do oryginału wiec padło na regulator
REO-28 pochodzący z kombajnu Bizon pracuje zacnie
PZDR
MMA
Re: FJ 40 jaki akumulator
Oryginalny regulator napięcia do BJ z 24V jest u Kylona.
Moja instalacja to 12V.
Moja instalacja to 12V.
Re: FJ 40 jaki akumulator
Ogarnę też 12v
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: FJ 40 jaki akumulator
Hej, podejrzewam że masz w pełni mechaniczny regulator który reguluje napięcie poprzez sprężynkę płaską/styk która zwiera i rozwiera układ z dużą częstotliwością. Otwórz sobie ten regulator, tam są dwie takie spreżynki, jedna jest zwarta na stałe po uruchomieniu silnika, a druga własnie drga. Doginając czy odginając sprężynkę można wyregulować napięcie ładowania - spróbuj, ja kiedys tak sie bawiłem, woltomierz w łapę i po godzinie zabawy miałem idealnie wyregulowane.
Re: FJ 40 jaki akumulator
Ten regulator nawet jeszcze działa!
Re: FJ 40 jaki akumulator
Czekam na regulator napięcia z USA z Cruisercorps. Koszt 25$ + przesyłka.
Mam nadzieję że będzie OK.
Mam nadzieję że będzie OK.
Re: FJ 40 jaki akumulator
na przyszłość sprawdzaj tez tutaj bo to juz w Europie jest http://www.megastore4x4.pt/Catalogo%204 ... trico.html
Re: FJ 40 jaki akumulator
Po zamontowaniu nowego regulatora strzałka na wskaźniku jest po stronie dodatniej, nawet przy zapalonych światłach i na postoju.
Muszę sprawdzić jeszcze jaki będzie prąd ładowania.
Problem chyba rozwiązany.
Muszę sprawdzić jeszcze jaki będzie prąd ładowania.
Problem chyba rozwiązany.
Re: FJ 40 jaki akumulator
Radomada, ale jakim wskaźniku?
Masz dodatkowy voltomierz zainstalowany?
Bo w standardzie to jest amperomierz, który u mnie działa jak chce. Jak założyłem Ledy z tyłu to wariował latając od -50 do +30 w częstotliwości 1Hz.
Po 3 dniach samo mu przeszło.
Może niech elektrycy się wypowiedzą.
paweł
Masz dodatkowy voltomierz zainstalowany?
Bo w standardzie to jest amperomierz, który u mnie działa jak chce. Jak założyłem Ledy z tyłu to wariował latając od -50 do +30 w częstotliwości 1Hz.
Po 3 dniach samo mu przeszło.
Może niech elektrycy się wypowiedzą.
paweł
Re: FJ 40 jaki akumulator
Paweł,
Po zamontowaniu nowego regulatora wskaźnik amperomierze ustawia się na wartościach dodatnich.
Przy starym regulatorze ustawiał się na wartościach ujemnych przy postoju, a w czasie jazdy można powiedzieć był na zerze. Często też dostawał drgawek.
Teraz muszę sprawdzić jaki jest prąd ładowania. Nie mam voltomierza ale jutro wykombinuję.
Po zamontowaniu nowego regulatora wskaźnik amperomierze ustawia się na wartościach dodatnich.
Przy starym regulatorze ustawiał się na wartościach ujemnych przy postoju, a w czasie jazdy można powiedzieć był na zerze. Często też dostawał drgawek.
Teraz muszę sprawdzić jaki jest prąd ładowania. Nie mam voltomierza ale jutro wykombinuję.