Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 15 sie 2018, 20:16
www.tlc-camp.pl/sklep/


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Post: 01 paź 2016, 17:53 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lut 2009, 14:14
Posty: 390
Lokalizacja: Warszawa
Auto: FJ40
Jaki akumulator powinien być w FJ40?
Obecny akumulator jaki mam to 75Ah.
Jest wiecznie niedoładowany.
Zrobiłem regenarację alternatora (nowe szczotki i łożysko) oczyszczone styki regulatora napięcia.
I w dalszym ciągu niski prąd ładowania.
Ładuje tylko w czasie jazdy, na postoju ciągnie z akumulatora.
Może trzeba akumulator 50-60Ah?
Zmienić alternator?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 paź 2016, 20:59 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5601
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Toi drugie. Masz typową przypadłość starych konstrukcji, czyli za słaby układ ładowania.

Alternatywnie - do przeglądnięcia i ewentualnie zmodyfikowania regulator napięcia - tam masz jeszcze mechaniczny, i one niekoniecznie trzymają parametry. Szału nie będzie (na poprawnie ustawionym) - ale przynajmniej podczas jazdy zdoła naładować aku do pełna. Ale na wolnych obrotach ładowania i tak nie będzie - taka a nie inna konstrukcja alternatora.

Na "pocieszenie" - spora część znacznie nowszych konstrukcji też nie ma pełnego ładowania na wolnych obrotach - tyle że już nawet minimalne zwiększenie obrotów zapewnia ładowanie. Ale są dostępne alternatory potrafiące sprawnie działać (czyli zapewnić i ładowanie, i obsługę wszystkiego na pokładzie) już od obrotów na poziomie 500 rpm, a nawet niżej. Niestety - do silnika 2F praktycznie nic nie pasuje bolt on - więc trzeba trochę rzeźby uskutecznić ... :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 17 wrz 2017, 17:23 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lut 2009, 14:14
Posty: 390
Lokalizacja: Warszawa
Auto: FJ40
Rokfor,
Myślałem że spotkam Ciebie na Spacerze 40 tek, i zadam Ci pytanie
Jaki dopasować regulator napięcia?
Dla mnie to ciemna magia.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 17 wrz 2017, 17:52 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 14948
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Adam. Normalny do czterdziestki.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 17 wrz 2017, 20:52 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5601
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Tym razem się mi nie udało być.

Tak jak Kylon pisze - można jeszcze spróbować pokombinować z innych starszych toyot - ale trzeba uważać, bo niekoniecznie pasują piny we wtyczkach regulatora, mimo że wygląda wszystko tak samo.

W tym przypadku można też wywalić w kosmos ori alternator, i zastąpić go dowolnym praktycznie modelem, z wbudowanym regulatorem. FJ ma 12V instalację, więc jest to stosunkowo łatwe. Trzeba wtedy dobrać taki możliwie kompatybilny w mocowaniach - lub wyrzeźbić mocowanie pod młodsze typy. Strona elektryczna jest bardzo prosta - w złączu regulatora oryginalnego robi się zworę na dwa piny (z sześciu - reszta zostaje wolna. I to tylko po to, żeby na ori kablach alternatora pojawiło się napięcie sterujące. Można to też zrobić zupełnie nowym torem, wtedy ori złącze regulatora zostaje całkowicie odpięte). A altek nowy podpina zgodnie z jego schematem - zwykle to sa trzy kabelki: zasilanie regulatora, sygnał zapłonu, kontrolka na desce.

W Kwiatkowej jest tak zrobione, tyle że tam jest zamontowany altek mitsubishi - ma dwa piny w złączu kontrolnym: zasilanie regulatora, i lampka na desce.

Idąc w takie rozwiązanie warto dobrać coś popularnego. Jest to z jednej strony mało "koszerne" - ale z drugiej dostajemy rozwiązanie bazujące na współczesnych elementach - w razie problemów zamiast szukać regulatora czy alternatora do zabytka - kupujemy kolejny na allegro za równowartość kratki piwa.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 18 wrz 2017, 15:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 lut 2016, 20:26
Posty: 52
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ40 1979 rok
Regulator do BJ40
Trochę obok tematu - szukałem do 24V instalacji BJ40 regulatora napięcia, może komuś to pomoże
Nie jestem ortodoksem a moje auto i tak ma tyle patentów że już nigdy nie wróci do oryginału wiec padło na regulator
REO-28 pochodzący z kombajnu Bizon :) pracuje zacnie :D
Obrazek

PZDR
MMA


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 18 wrz 2017, 16:40 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lut 2009, 14:14
Posty: 390
Lokalizacja: Warszawa
Auto: FJ40
Oryginalny regulator napięcia do BJ z 24V jest u Kylona.
Moja instalacja to 12V.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 18 wrz 2017, 20:02 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 14948
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Ogarnę też 12v ;-)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 wrz 2017, 12:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lis 2009, 19:23
Posty: 865
Lokalizacja: Warszawa
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Hej, podejrzewam że masz w pełni mechaniczny regulator który reguluje napięcie poprzez sprężynkę płaską/styk która zwiera i rozwiera układ z dużą częstotliwością. Otwórz sobie ten regulator, tam są dwie takie spreżynki, jedna jest zwarta na stałe po uruchomieniu silnika, a druga własnie drga. Doginając czy odginając sprężynkę można wyregulować napięcie ładowania - spróbuj, ja kiedys tak sie bawiłem, woltomierz w łapę i po godzinie zabawy miałem idealnie wyregulowane.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 19 paź 2017, 20:01 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 mar 2015, 1:51
Posty: 17
Lokalizacja: cieszyn
Auto: bj73
Ten regulator nawet jeszcze działa!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 19 paź 2017, 21:37 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lut 2009, 14:14
Posty: 390
Lokalizacja: Warszawa
Auto: FJ40
Czekam na regulator napięcia z USA z Cruisercorps. Koszt 25$ + przesyłka.
Mam nadzieję że będzie OK.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 19 paź 2017, 23:22 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 gru 2009, 17:04
Posty: 1394
Lokalizacja: Warka
Auto: TOYOTA FJ i UZJ40
na przyszłość sprawdzaj tez tutaj bo to juz w Europie jest http://www.megastore4x4.pt/Catalogo%204 ... trico.html


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 paź 2017, 20:24 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lut 2009, 14:14
Posty: 390
Lokalizacja: Warszawa
Auto: FJ40
Po zamontowaniu nowego regulatora strzałka na wskaźniku jest po stronie dodatniej, nawet przy zapalonych światłach i na postoju.
Muszę sprawdzić jeszcze jaki będzie prąd ładowania.
Problem chyba rozwiązany.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 paź 2017, 20:49 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 gru 2009, 17:04
Posty: 1394
Lokalizacja: Warka
Auto: TOYOTA FJ i UZJ40
Radomada, ale jakim wskaźniku?
Masz dodatkowy voltomierz zainstalowany?
Bo w standardzie to jest amperomierz, który u mnie działa jak chce. Jak założyłem Ledy z tyłu to wariował latając od -50 do +30 w częstotliwości 1Hz.
Po 3 dniach samo mu przeszło.

Może niech elektrycy się wypowiedzą.
paweł


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 paź 2017, 21:46 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lut 2009, 14:14
Posty: 390
Lokalizacja: Warszawa
Auto: FJ40
Paweł,
Po zamontowaniu nowego regulatora wskaźnik amperomierze ustawia się na wartościach dodatnich.
Przy starym regulatorze ustawiał się na wartościach ujemnych przy postoju, a w czasie jazdy można powiedzieć był na zerze. Często też dostawał drgawek.
Teraz muszę sprawdzić jaki jest prąd ładowania. Nie mam voltomierza ale jutro wykombinuję.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
 www.tlc-camp.pl/produkt/kalendarz-tlc-20162017/


Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group