Strona 4 z 5
Re: J4 wyciągarka mechaniczna
: 03 cze 2016, 16:14
autor: kylon
Ja stosuję kołki zrobione ze śruby 10,8. Taki bezpiecznik jest przydatny bo ostatnio jadąc na Campa Piotrek od żółtego pickupa gonirwał. Włączył mechanika przypadkowo i klin się zerwał nie demolując zderzaka i wyciągarki.
Re: J4 wyciągarka mechaniczna
: 03 cze 2016, 23:03
autor: plum76
Kylon 10.8 to twarde.
Ja mam 8.8 i ostatnio zerwałem line syntetyczna 8mm, kołek przetrwał.
przy grubszej linie i śrubie 10,8 ślimak możne nie przetrwać.
Docelowo jak zamierzam doczekać się kontrolki załączonego PTO.
paweł
Re: J4 wyciągarka mechaniczna
: 03 cze 2016, 23:59
autor: kylon
Lina syntetyczna 8 mm to raczej za słaba i jak mniemam chińska
Re: J4 wyciągarka mechaniczna
: 04 cze 2016, 12:15
autor: Rokfor32
Nie chińska - austriacka
Tyle że od leśników, do sprzętów zrywkowych, a nie typowa OR.
Ale prawda jest taka, że przekładnia w tych windach faktycznie nie wytrzymuje zbyt twardego kołka. Zaciera sie. A skrajnie rozlatuje się korpus windy - znane są takie przypadki.
Temat jest łatwo policzalny - z parametrów windy (czyli 3,5T uciągu) wychodzi, że na wejściu nie powinno być więcej niż ok. 160Nm, już uwzględniając sprawność ślimaka. Policzenie przekroju kołka to podstawienie danych do gotowego wzoru z poradnika mechanika
Re: J4 wyciągarka mechaniczna
: 04 cze 2016, 12:18
autor: kylon
To muszę wyjąć takowy kołek z auta które regularnie ofroaduje od 7 lat
Średnica czyli przekrój kołka się nie zmienia
Re: J4 wyciągarka mechaniczna
: 05 cze 2016, 14:56
autor: Rokfor32
Zgadza się. Ale do wzoru na ścinanie podstawiasz wytrzymałość materiału. Cecha śruby to minimalna wytrzymałość na rozciąganie (liczba przed kropką x100 w MPa).
Dodatkowo, konstrukcja tego połączenia powinna uwzględniać wytrzymałość materiału wałka i widełki. Użycie kołka o większej wytrzymałości niz pozostałe elementy daje w efekcie niszczenie wałka czy widełki, zamiast ścięcia kołka.
Re: J4 wyciągarka mechaniczna
: 28 gru 2018, 22:52
autor: Meris
witam, mam PTO od 40ki, wiem ze chalas bedzi, chce wymienic na PTO od 60-70 modeli z jednym kolem. Czy kto prubowal dopasowac?
Na HJ60 kiedysc montowalem od 40ki... tyko dziury 2 niepasowali, reszta bylo ok. Ciekawe czy odwrotnie udasie
Re: J4 wyciągarka mechaniczna
: 29 gru 2018, 07:45
autor: Rokfor32
Są dwa typu pto do J4. Chodzi o obudowę - dla młodszych j4 (czyli końcówka, i lata '80) pto szło takie samo jak do J6 i J7. Te starsze były pasowane do starego typu reduktora, tego z klapką rewizyjna na górze - i one nie pasują do młodszych.
Te młodsze wersje pto, pasujące do późnych J4, J6 i J7 były z kolei w wersji jedno i dwubiegowej. One sa zamienne w obie strony. Pasuje i jedna, i druga wersja.
Foty wrzuć tego co masz, to coś podpowiemy.
Re: J4 wyciągarka mechaniczna
: 29 gru 2018, 11:23
autor: Meris
dwubiegowa? moze z rewersem
mam taki PTO
- gBJ40c.jpg (53,93 KiB) Przejrzano 6221 razy
a szukam takie
Re: J4 wyciągarka mechaniczna
: 29 gru 2018, 11:50
autor: Rokfor32
Z rewersem to w sumie dwa biegi (one się ciut różnią przełożeniem)
W tej młodszej wersji są i jedno i dwukierunkowe. Te starsze - spotkałem tylko dwukierunkowe.
Re: J4 wyciągarka mechaniczna
: 29 gru 2018, 12:03
autor: Meris
mialem wszytkie warianty, sciongalem z Vladivostoku na Litwa ruzne mechanicne wyciagarki... ale teraz potszebujie co kiedys spredalem
Re: J4 wyciągarka mechaniczna
: 21 gru 2019, 21:41
autor: plum76
Jakby ktoś robił remont podporę wałka PTO to można zamienić oryginalne uszczelniacze na olejowe.
Jest szansa że lepiej z woda sobie poradzą.
łożysko 15pln i uszczelniacze po 15pln.
Uszczelniacze są ciut głębsze wiec nieco wystają ale średnice się zgadzają.
a. Podpora wałka łożysko: fag 6205.2rsr.c3. ja mam wersje RS a nie RSR. Rożnica jest w max obciążeniu i max obrotach.
b. Uszczelniacze 35x55x10 nr 12010909b corteco, drugi: 30x40x7 nr 12011131b
Ważne: są dwie wersje podpory, różnią się kształtem. Do tej drugiej nie wiem jakie będą graty.
Re: J4 wyciągarka mechaniczna
: 21 gru 2019, 21:55
autor: jezus
Kurde już kilka razy macałem wałki wyciągarki i luz mają niemały, krzyżaczki i łożysko podpory. Chyba dopisze to do listy przy kolejnej wizycie u mechanika...choć dzisiaj dopiero wyjechałem po trzy dniowym spa.
Zapewne wymiary będą te same, gdzie kupowałeś te uszczelniacze i łożysko ? , bo krzyżaczek mam w zapasie od lat..
Re: J4 wyciągarka mechaniczna
: 21 gru 2019, 22:20
autor: piter69A
Dla układu przeniesienia napędu nowszej wersji (jak J7) krzyżaki do wałów pasują od tylnonapędowej Corolli i dodatkowo mają kalamitkę do smarowania.
Łożyska standardowe i łatwo dostępne. Dałem 2RS i dodatkowo wypełniłem całkowicie smarem. Oryginalne uszczelniacze filcowe po nasiąknięciu wodą powodują korozję i wżery na wałku. Pasują w ich miejsce typowe uszczelniacze gumowe. Można kupić w wersji niskiej i idealnie. Wałki w miejscach współpracy z uszczelniaczem zostały przetoczone, osadzone zostały tulejki z twardego materiału i na koniec całość przetoczona na nominalny wymiar.
Re: J4 wyciągarka mechaniczna
: 21 gru 2019, 23:09
autor: plum76
oryginalne krzyżaki mają mosiężne szklanki i są bardzo wytrzymałe. Smarowanie jest upierdliwe.
Zamiennik to to samo co idzie do wałka kolumny kierownicy.
Wszystkie części znajdziesz na allegro lub intercars.