Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 25 maja 2019, 18:56
www.wyprawa4x4.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
Post: 03 cze 2016, 16:14 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15577
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Ja stosuję kołki zrobione ze śruby 10,8. Taki bezpiecznik jest przydatny bo ostatnio jadąc na Campa Piotrek od żółtego pickupa gonirwał. Włączył mechanika przypadkowo i klin się zerwał nie demolując zderzaka i wyciągarki.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 cze 2016, 23:03 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 gru 2009, 17:04
Posty: 1600
Lokalizacja: Warka
Auto: UZJ40
Kylon 10.8 to twarde.
Ja mam 8.8 i ostatnio zerwałem line syntetyczna 8mm, kołek przetrwał.
przy grubszej linie i śrubie 10,8 ślimak możne nie przetrwać.
Docelowo jak zamierzam doczekać się kontrolki załączonego PTO.
paweł


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 cze 2016, 23:59 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15577
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Lina syntetyczna 8 mm to raczej za słaba i jak mniemam chińska ;-)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 cze 2016, 12:15 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 6126
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Nie chińska - austriacka :wink: Tyle że od leśników, do sprzętów zrywkowych, a nie typowa OR.

Ale prawda jest taka, że przekładnia w tych windach faktycznie nie wytrzymuje zbyt twardego kołka. Zaciera sie. A skrajnie rozlatuje się korpus windy - znane są takie przypadki.

Temat jest łatwo policzalny - z parametrów windy (czyli 3,5T uciągu) wychodzi, że na wejściu nie powinno być więcej niż ok. 160Nm, już uwzględniając sprawność ślimaka. Policzenie przekroju kołka to podstawienie danych do gotowego wzoru z poradnika mechanika :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 cze 2016, 12:18 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15577
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
To muszę wyjąć takowy kołek z auta które regularnie ofroaduje od 7 lat :mrgreen:
Średnica czyli przekrój kołka się nie zmienia :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 05 cze 2016, 14:56 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 6126
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Zgadza się. Ale do wzoru na ścinanie podstawiasz wytrzymałość materiału. Cecha śruby to minimalna wytrzymałość na rozciąganie (liczba przed kropką x100 w MPa).

Dodatkowo, konstrukcja tego połączenia powinna uwzględniać wytrzymałość materiału wałka i widełki. Użycie kołka o większej wytrzymałości niz pozostałe elementy daje w efekcie niszczenie wałka czy widełki, zamiast ścięcia kołka.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 gru 2018, 23:52 
Online
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:19
Posty: 385
Lokalizacja: Vilnius
Auto: exHJ60, HDJ80, HDJ100, J120, BJ40
witam, mam PTO od 40ki, wiem ze chalas bedzi, chce wymienic na PTO od 60-70 modeli z jednym kolem. Czy kto prubowal dopasowac?
Na HJ60 kiedysc montowalem od 40ki... tyko dziury 2 niepasowali, reszta bylo ok. Ciekawe czy odwrotnie udasie :D


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 gru 2018, 8:45 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 6126
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Są dwa typu pto do J4. Chodzi o obudowę - dla młodszych j4 (czyli końcówka, i lata '80) pto szło takie samo jak do J6 i J7. Te starsze były pasowane do starego typu reduktora, tego z klapką rewizyjna na górze - i one nie pasują do młodszych.

Te młodsze wersje pto, pasujące do późnych J4, J6 i J7 były z kolei w wersji jedno i dwubiegowej. One sa zamienne w obie strony. Pasuje i jedna, i druga wersja.

Foty wrzuć tego co masz, to coś podpowiemy.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 gru 2018, 12:23 
Online
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:19
Posty: 385
Lokalizacja: Vilnius
Auto: exHJ60, HDJ80, HDJ100, J120, BJ40
dwubiegowa? moze z rewersem ;)

mam taki PTO
Załącznik:
gBJ40c.jpg
gBJ40c.jpg [ 54.59 KiB | Przeglądany 1129 razy ]


a szukam takie
Załącznik:
DSC00118.JPG [88.44 KiB]
Pobrany 9 razy


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 gru 2018, 12:50 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 6126
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Z rewersem to w sumie dwa biegi (one się ciut różnią przełożeniem) :wink:

W tej młodszej wersji są i jedno i dwukierunkowe. Te starsze - spotkałem tylko dwukierunkowe.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 gru 2018, 13:03 
Online
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:19
Posty: 385
Lokalizacja: Vilnius
Auto: exHJ60, HDJ80, HDJ100, J120, BJ40
mialem wszytkie warianty, sciongalem z Vladivostoku na Litwa ruzne mechanicne wyciagarki... ale teraz potszebujie co kiedys spredalem :D


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group