J4 wyciągarka mechaniczna
Moderator: luk4s7
Re: J4 wyciągarka mechaniczna
Ja stosuję kołki zrobione ze śruby 10,8. Taki bezpiecznik jest przydatny bo ostatnio jadąc na Campa Piotrek od żółtego pickupa gonirwał. Włączył mechanika przypadkowo i klin się zerwał nie demolując zderzaka i wyciągarki.
Re: J4 wyciągarka mechaniczna
Kylon 10.8 to twarde.
Ja mam 8.8 i ostatnio zerwałem line syntetyczna 8mm, kołek przetrwał.
przy grubszej linie i śrubie 10,8 ślimak możne nie przetrwać.
Docelowo jak zamierzam doczekać się kontrolki załączonego PTO.
paweł
Ja mam 8.8 i ostatnio zerwałem line syntetyczna 8mm, kołek przetrwał.
przy grubszej linie i śrubie 10,8 ślimak możne nie przetrwać.
Docelowo jak zamierzam doczekać się kontrolki załączonego PTO.
paweł
Re: J4 wyciągarka mechaniczna
Lina syntetyczna 8 mm to raczej za słaba i jak mniemam chińska
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8438
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: J4 wyciągarka mechaniczna
Nie chińska - austriacka Tyle że od leśników, do sprzętów zrywkowych, a nie typowa OR.
Ale prawda jest taka, że przekładnia w tych windach faktycznie nie wytrzymuje zbyt twardego kołka. Zaciera sie. A skrajnie rozlatuje się korpus windy - znane są takie przypadki.
Temat jest łatwo policzalny - z parametrów windy (czyli 3,5T uciągu) wychodzi, że na wejściu nie powinno być więcej niż ok. 160Nm, już uwzględniając sprawność ślimaka. Policzenie przekroju kołka to podstawienie danych do gotowego wzoru z poradnika mechanika
Ale prawda jest taka, że przekładnia w tych windach faktycznie nie wytrzymuje zbyt twardego kołka. Zaciera sie. A skrajnie rozlatuje się korpus windy - znane są takie przypadki.
Temat jest łatwo policzalny - z parametrów windy (czyli 3,5T uciągu) wychodzi, że na wejściu nie powinno być więcej niż ok. 160Nm, już uwzględniając sprawność ślimaka. Policzenie przekroju kołka to podstawienie danych do gotowego wzoru z poradnika mechanika
Re: J4 wyciągarka mechaniczna
To muszę wyjąć takowy kołek z auta które regularnie ofroaduje od 7 lat
Średnica czyli przekrój kołka się nie zmienia
Średnica czyli przekrój kołka się nie zmienia
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8438
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: J4 wyciągarka mechaniczna
Zgadza się. Ale do wzoru na ścinanie podstawiasz wytrzymałość materiału. Cecha śruby to minimalna wytrzymałość na rozciąganie (liczba przed kropką x100 w MPa).
Dodatkowo, konstrukcja tego połączenia powinna uwzględniać wytrzymałość materiału wałka i widełki. Użycie kołka o większej wytrzymałości niz pozostałe elementy daje w efekcie niszczenie wałka czy widełki, zamiast ścięcia kołka.
Dodatkowo, konstrukcja tego połączenia powinna uwzględniać wytrzymałość materiału wałka i widełki. Użycie kołka o większej wytrzymałości niz pozostałe elementy daje w efekcie niszczenie wałka czy widełki, zamiast ścięcia kołka.
Re: J4 wyciągarka mechaniczna
witam, mam PTO od 40ki, wiem ze chalas bedzi, chce wymienic na PTO od 60-70 modeli z jednym kolem. Czy kto prubowal dopasowac?
Na HJ60 kiedysc montowalem od 40ki... tyko dziury 2 niepasowali, reszta bylo ok. Ciekawe czy odwrotnie udasie
Na HJ60 kiedysc montowalem od 40ki... tyko dziury 2 niepasowali, reszta bylo ok. Ciekawe czy odwrotnie udasie
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8438
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: J4 wyciągarka mechaniczna
Są dwa typu pto do J4. Chodzi o obudowę - dla młodszych j4 (czyli końcówka, i lata '80) pto szło takie samo jak do J6 i J7. Te starsze były pasowane do starego typu reduktora, tego z klapką rewizyjna na górze - i one nie pasują do młodszych.
Te młodsze wersje pto, pasujące do późnych J4, J6 i J7 były z kolei w wersji jedno i dwubiegowej. One sa zamienne w obie strony. Pasuje i jedna, i druga wersja.
Foty wrzuć tego co masz, to coś podpowiemy.
Te młodsze wersje pto, pasujące do późnych J4, J6 i J7 były z kolei w wersji jedno i dwubiegowej. One sa zamienne w obie strony. Pasuje i jedna, i druga wersja.
Foty wrzuć tego co masz, to coś podpowiemy.
Re: J4 wyciągarka mechaniczna
dwubiegowa? moze z rewersem
mam taki PTO a szukam takie
mam taki PTO a szukam takie
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8438
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: J4 wyciągarka mechaniczna
Z rewersem to w sumie dwa biegi (one się ciut różnią przełożeniem)
W tej młodszej wersji są i jedno i dwukierunkowe. Te starsze - spotkałem tylko dwukierunkowe.
W tej młodszej wersji są i jedno i dwukierunkowe. Te starsze - spotkałem tylko dwukierunkowe.
Re: J4 wyciągarka mechaniczna
mialem wszytkie warianty, sciongalem z Vladivostoku na Litwa ruzne mechanicne wyciagarki... ale teraz potszebujie co kiedys spredalem
Re: J4 wyciągarka mechaniczna
Jakby ktoś robił remont podporę wałka PTO to można zamienić oryginalne uszczelniacze na olejowe.
Jest szansa że lepiej z woda sobie poradzą.
łożysko 15pln i uszczelniacze po 15pln.
Uszczelniacze są ciut głębsze wiec nieco wystają ale średnice się zgadzają.
a. Podpora wałka łożysko: fag 6205.2rsr.c3. ja mam wersje RS a nie RSR. Rożnica jest w max obciążeniu i max obrotach.
b. Uszczelniacze 35x55x10 nr 12010909b corteco, drugi: 30x40x7 nr 12011131b
Ważne: są dwie wersje podpory, różnią się kształtem. Do tej drugiej nie wiem jakie będą graty.
Jest szansa że lepiej z woda sobie poradzą.
łożysko 15pln i uszczelniacze po 15pln.
Uszczelniacze są ciut głębsze wiec nieco wystają ale średnice się zgadzają.
a. Podpora wałka łożysko: fag 6205.2rsr.c3. ja mam wersje RS a nie RSR. Rożnica jest w max obciążeniu i max obrotach.
b. Uszczelniacze 35x55x10 nr 12010909b corteco, drugi: 30x40x7 nr 12011131b
Ważne: są dwie wersje podpory, różnią się kształtem. Do tej drugiej nie wiem jakie będą graty.
Re: J4 wyciągarka mechaniczna
Kurde już kilka razy macałem wałki wyciągarki i luz mają niemały, krzyżaczki i łożysko podpory. Chyba dopisze to do listy przy kolejnej wizycie u mechanika...choć dzisiaj dopiero wyjechałem po trzy dniowym spa.
Zapewne wymiary będą te same, gdzie kupowałeś te uszczelniacze i łożysko ? , bo krzyżaczek mam w zapasie od lat..
Zapewne wymiary będą te same, gdzie kupowałeś te uszczelniacze i łożysko ? , bo krzyżaczek mam w zapasie od lat..
Re: J4 wyciągarka mechaniczna
Dla układu przeniesienia napędu nowszej wersji (jak J7) krzyżaki do wałów pasują od tylnonapędowej Corolli i dodatkowo mają kalamitkę do smarowania.
Łożyska standardowe i łatwo dostępne. Dałem 2RS i dodatkowo wypełniłem całkowicie smarem. Oryginalne uszczelniacze filcowe po nasiąknięciu wodą powodują korozję i wżery na wałku. Pasują w ich miejsce typowe uszczelniacze gumowe. Można kupić w wersji niskiej i idealnie. Wałki w miejscach współpracy z uszczelniaczem zostały przetoczone, osadzone zostały tulejki z twardego materiału i na koniec całość przetoczona na nominalny wymiar.
Łożyska standardowe i łatwo dostępne. Dałem 2RS i dodatkowo wypełniłem całkowicie smarem. Oryginalne uszczelniacze filcowe po nasiąknięciu wodą powodują korozję i wżery na wałku. Pasują w ich miejsce typowe uszczelniacze gumowe. Można kupić w wersji niskiej i idealnie. Wałki w miejscach współpracy z uszczelniaczem zostały przetoczone, osadzone zostały tulejki z twardego materiału i na koniec całość przetoczona na nominalny wymiar.
Re: J4 wyciągarka mechaniczna
oryginalne krzyżaki mają mosiężne szklanki i są bardzo wytrzymałe. Smarowanie jest upierdliwe.
Zamiennik to to samo co idzie do wałka kolumny kierownicy.
Wszystkie części znajdziesz na allegro lub intercars.
Zamiennik to to samo co idzie do wałka kolumny kierownicy.
Wszystkie części znajdziesz na allegro lub intercars.