Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 16 gru 2018, 22:48
części toyota


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
Post: 16 lut 2015, 11:24 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2007, 16:24
Posty: 380
Lokalizacja: Zbowidówka 51°09'35.0"N 22°43'51.4"E
Auto: HDJ80, BJ73, HD/Evo
Wypadało by coś mądrego napisać w tak poważnym temacie... Trzeba zacząć od abecadła i definicji pojęć. Obiecuję, że się zmuszę w wolnej chwili, może nawet dzisiaj. :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 18 lut 2015, 21:09 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15295
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Wypadało :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 19 lut 2015, 21:22 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2007, 16:24
Posty: 380
Lokalizacja: Zbowidówka 51°09'35.0"N 22°43'51.4"E
Auto: HDJ80, BJ73, HD/Evo
NA łikendzie coś naskrobię, bo sie nie wyrabiam z robota...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 25 lut 2015, 19:51 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15295
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Ramka to zmora czterdziestkowców. Po pierwsze znalezienie ramki w idealnym stanie to prawie szóstka w totka, a jak faktycznie gdzieś jest to zazwyczaj sprzedający wie co sprzedaje zatem jest w stanie żądać wygórowanej ceny. Co więcej ja w wielu przypadkach uzyskuje. Nowa ramka od dawna nie jest już dostępna a zamienniki bywają nie do końca idealne albo trudno dostępne. Pozostaje nam odbudowa. Mi na szczęście trafiła się szóstka w totka ale tanio nie było.

Z zewnątrz wszystko jest ok ale po zdjęciu w środku osłon plastikowych widać od czego wszystko się zaczyna. Osłony te można szybko zdemontować i zajrzeć do środka. W ramce pracuje mechanizm wycieraczek.

Obrazek

Obrazek

No i spód oraz rant. Pomiędzy ramką a gumową uszczelką zbiera się wilgoć i kłopot gotowy.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

To dopiero niespodzianka. Takie o to formy naprawcze można znaleźć w ramce w jednym z aut ze Szwajcarii. Z resztą tam spotykane są najczęściej dziwne formy naprawcze :mrgreen:. A ryflowane blachy naklejone albo przynitowane na dziury bez ich wycięcia to standard.

Obrazek

Często po wypiaskowaniu ramki odkrywamy nowe lądy czyli łatki poprzedników oraz kolejne dziury. ta ramka trafi raczej na ścianę jako ozdoba czyli czterdziesta wyjeżdżająca ze ściany 8)

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 08 mar 2015, 22:26 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 gru 2010, 17:30
Posty: 363
Lokalizacja: świdnik
Auto: TOYTOYOWE szaleństwo :)
było o tym gdzie atakuje korozja to ja trochę o tym jak z korozją walczyć...
Rdza to takie ustrojstwo, które pojawia się w miejscach do których mamy najcięższy dostęp i najtrudniej je odwzorować. Często, właśnie z tych przyczyn, blacharze idą na łatwiznę i łatają na sztukę a później jest to równane szpachlą. Tak przeprowadzona naprawa, niestety, nie ma nic wspólnego z trwałością, a co ważniejsze, nie jest zachowana, przeliczona przez producenta, sztywność elementu, a to już ma wpływ na nasze bezpieczeństwo. Dlatego tak ważne jest to, że w przypadku gdy nie ma dostępu do oryginalnych części, wypełnić ubytek, tak aby był on najbardziej zbliżony do oryginału.
Poniższe fotografie przedstawiają proces naprawy blacharskiej łączenia słupka A z podszybiem TLC FJ40
Pierwszym etapem jest oczyszczenie zgrubne miejsca przeznaczonego do naprawy. Proces ten ma na celu diagnozę wielkości korozji i ustalenie jak wielki obszar trzeba wyciąć. Staramy się wyciąć całą powierzchnię którą pokryła głęboka korozja. Rdza powierzchowna jest niegroźna i w pełni ściągalna z powierzchni stali.
Do odbudowy wykorzystujemy blachy o tej samej grubości co wykorzystane podczas budowy pojazdu.
Z płaskiego kawałka blachy odwzorowujemy kształt, który usunęliśmy pamiętając przy tym że procesy gięcia wyoblenia czy spęczania blachy zmieniają jej wymiary (najlepiej jest sobie wcześniej popróbować formowania blachy robiąc kontrolne pomiary ważnych dla nas wymiarów przed i po procesie).
Jeśli chcemy zastosować sztywność pojazdu zbliżoną do oryginały to w miejscach zgrzewów czy spawów punktowych stosujemy również połączenia punktowe, zaś gdzie odwzorowujemy fragment większego elementu to musimy zastosować spoinę do czoła ciągłą.
Posiadając określony kształt odtwarzanego fragmentu to musimy dopasować go i spasować do całości. Ponieważ wymagana jest spoina czołowa to musi być zachowana odległość pomiędzy łączonymi kawałkami wynosząca około 1mm. Wymaga się tego aby nie nastąpiło ściąganie blachy i robienie się nierówności na powierzchni (dołków).
Gdy mamy już wszystko spasowane, trwale łączymy ze sobą dwa fragmenty za pomocą zacisków blacharskich. Spoinę czołową wykonujemy za pomocą ciągle następujących po sobie spawów punktowych. Wykonujemy je po kolei poruszając się w jednym kierunku i za każdym razem zapukując je. Po każdym spawie chwilę odczekujemy na ostudzenie materiału. Niedopuszczalne jest robienie chaotycznych spawów punktowych rozmieszczonych na różnej długości spoiny. Spowoduje to ściąganie blachy i zmianę jej kształtów a za tym idzie duża ilość szpachli.
Tak wykonaną spoinę szlifujemy tarczami listkowymi - ziarnistość dobieramy do umiejętności operowania szlifierką. Proces ten dobrze jest wykonywać szlifierką kątową z możliwością regulacji obrotów. Ważne jest aby zbyt mocno nie przydusić tarczy do powierzchni szlifowanej w celu uniknięcia przegrzania stali. W przypadku bardziej skomplikowanych kształtów do szlifowania stosujemy różnej wielkości tarcze do cięcia.
Poniższe zdjęcia przedstawiają powyższy proces i efekt końcowy.

Tak zrobionej 40-stki się nie powstydzimy nawet przed największymi ortodoksami :mrgreen:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 lis 2018, 12:10 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15295
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Naprawiaczy czterdziestek na świecie przybywa. Nieświadomych klientów kupujących oczami również. Jak słyszę że samochód jest z Finlandii to od razu staram się takie zakupy wybijać z głowy no ale czasem jest już po ptakach i trzeba zmierzyć się z tematem. Rama z dużą ilością biteksu. W zasadzie wcale nie ruda jak we wcześniejszych moich zdjęciach. Oto co wyszło po piaskowaniu.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

To tyle z ciekawostek ;-)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 lis 2018, 12:38 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 kwie 2012, 20:32
Posty: 143
Lokalizacja: Katowice
Auto: KZJ70
Kylon, a taka rama to jest do uratowania zgodnie z regułami sztuki?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 lis 2018, 13:47 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 gru 2013, 0:32
Posty: 2085
Lokalizacja:
Auto: Wciąż LC
Eeee źle to wcale nie wygląda. Szpachla przecież to zakryje


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 lis 2018, 14:01 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 kwie 2012, 20:32
Posty: 143
Lokalizacja: Katowice
Auto: KZJ70
Miałem na myśli sztukę inżynersko/techniczą a nie rzeźbiarstwo po ASP :mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 lis 2018, 14:47 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15295
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Będziemy budować. Ratować. Ale sporo pracy przed nami. Niestety ktoś pospawał ją w zdłuż. Rama od czterdziestki pracuje dlatego jest na nity. Jej pospawanie spowodowało popękanie itp. A już widziałem ostatnio przez kogoś restaurowaną też spawaną po długości. Zobaczymy. Szukam też drugiej ale nie jest łatwo bo to BJ45.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group