Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 15 sie 2018, 20:16
www.tlc-camp.pl/sklep/


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Post: 31 sty 2015, 22:57 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 sty 2015, 21:38
Posty: 75
Lokalizacja: prawie Krosno
Auto: fj40,lj78,zmoty różne, ale w części toyoty
Do biegłych w 40-kach mam pytanie: czy patrząc z boku (profilu) na ww ramkę z 78 roku, jej dolna krawędź (ta stykająca się z podszybiem poprzez uszczelkę) tworzy kąt prosty z płaszczyzną szyby, czy tak jak w poprzednim modelu(tym z wycieraczkami nad szybą). :?: Moja była u blacharza i wróciła po naprawie dziwna.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 31 sty 2015, 23:07 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lis 2009, 18:35
Posty: 3853
Lokalizacja: Łódź
Auto: FJ40, BJ45
O krucafuks...
:shock:
Mogę sprawdzić detalicznie w czwartek jak wrócę z gór, mam taką ramkę zdemontowaną.
Podszybie na którym spoczywa ramka (przez uszczelkę ma się rozumieć), jest na pewno poziome wzdłuż i wszerz. Ramka natomiast jest pochylona do tyłu, więc raczej kąta prostego tam nie ma.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 lut 2015, 9:04 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 14948
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Powierzchnia płaska równoległa do podłogi jest w nadwoziu zatem ramka szyby ma powierzchnię płaską pod kątem. Uszczelka jest płaska.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 lut 2015, 19:21 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 sty 2015, 21:38
Posty: 75
Lokalizacja: prawie Krosno
Auto: fj40,lj78,zmoty różne, ale w części toyoty
Po bliższym przyjrzeniu się problemowi stwierdziłem, że blacharz odwalił fuchę: rekonstruując dół doprowadził do tego, że ww kąt był różny na całej długości ramki. Zostało to już naprawione bez zawodowego blacharza. Pozdrawiam i dzięki za zainteresowanie. Aa, noszę się z chęcią zakupu drugiej 40-ki tyle, że klekota :twisted: .m


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 lut 2015, 19:37 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 lis 2012, 16:50
Posty: 757
Lokalizacja: Zabrze / Katowice
Auto: "Czarna Mamba" LS1
A jak tam korwet wiejt :roll: , bo zawsze można połączyć V8 i diesla w jednym i wstawić Duramaxa albo Powerstroke i mieć "wash and go" :mrgreen:
Porzucasz poprzedni projekt czy poszerzasz horyzonty z nowym kopiuchem :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 lut 2015, 19:38 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5601
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Adams zdaje się gdzieś wklejał link do BJ45 u germańców ... :roll:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 lut 2015, 20:53 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lis 2009, 18:35
Posty: 3853
Lokalizacja: Łódź
Auto: FJ40, BJ45
No jest ładna sztuka
http://forum.buschtaxi.org/bj-45-worldc ... 49665.html


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 lut 2015, 23:01 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 sty 2015, 21:38
Posty: 75
Lokalizacja: prawie Krosno
Auto: fj40,lj78,zmoty różne, ale w części toyoty
proto pisze:
A jak tam korwet wiejt :roll: , bo zawsze można połączyć V8 i diesla w jednym i wstawić Duramaxa albo Powerstroke i mieć "wash and go" :mrgreen:
Porzucasz poprzedni projekt czy poszerzasz horyzonty z nowym kopiuchem :wink:

Ponieważ chciałbym na wiosnę jeździć 40-ką odpada silnik corvett. Przyglądałem się całemu zespołowi napędowemu(z przekładnią automatyczną i raduktorem)-byłoby szybko,lecz wrangler jak pewno większość taplających w błocie wie ma główki mostów mocno po lewej, więc wyjście z red. też, a wały tak pracować nie zechcą. Na razie jeszcze poczeka...Ale dzisiaj zdjąłem głowicę z motoru fj, który gotowy czekał od maja i po prowizorycznych obliczeniach doprężę go do ok.9-9,2:1, podłubię w kanałach itp. - powinien mniej chłeptać i odrobinę lepiej się kręcić. Dobre wałki rozrządu robił mi do różnych pojazdów Świątek w "Bydgoszczu"-zapytam jak do tego(problemem może być korekta ustawienia rozrządu, która najczęściej jest wymagana.Gażnik weber czeka w pudełeczku już dobrą chwilę.Jeśli pytacie :po co-bo lubię :lol: Niestety nie przepadam za blacharką :( .m


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 lut 2015, 9:00 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5601
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Za gotowymi wałkami (o różnych stopniach wysilenia silnika) możesz popatrzyć w Stanach - FJ40 trochę tam było, a oni lubią sie bawić silnikami :wink:

Świątek ma dobre opinie, moja honda też jeździ na wałku od nich, i sobie chwalę - ale jak gotowca da sie ściągnąć za kilka stów dolców - to chyba nie warto się bawić w customowe dorabianie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 lut 2015, 9:27 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lis 2009, 18:35
Posty: 3853
Lokalizacja: Łódź
Auto: FJ40, BJ45
Kiedyś szukałem możliwości dodania jadu 2F, nie znalazłem nic wartego fatygi.
Kosztowo zrobienie na bazie tego silnika jakiegoś strokera nie ma absolutnie sensu.
Poczytaj na www.ih8mud.com
A potem szukaj 3fe albo fzfe :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 lut 2015, 19:40 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 sty 2015, 21:38
Posty: 75
Lokalizacja: prawie Krosno
Auto: fj40,lj78,zmoty różne, ale w części toyoty
Addams pisze:
Kiedyś szukałem możliwości dodania jadu 2F, nie znalazłem nic wartego fatygi.
Kosztowo zrobienie na bazie tego silnika jakiegoś strokera nie ma absolutnie sensu.
Poczytaj na www.ih8mud.com
A potem szukaj 3fe albo fzfe :wink:

Podejmuję wyzwanie :mrgreen: W silnikach o tak prostej konstrukcji bardzo łatwo uzyskać poprawę parametrów. Oczywiście nie za pomocą kompa, a pilnikiem i własnymi "ręcyma"(kiedyś to usłyszałem).Trzeba tylko wiedzieć co one mają robić. Żeliwna głowica wprowadza pewne ograniczenia(nie bez powodu z czasem pojawiły się alu i nie chodziło tylko o ciężar. Dam spróbować na spotkaniu 40-tek(jak nie wyda przyjadę fj cuiser z kompresorem, który zamontowałem ok.2lata wstecz-to kumpla).40-ka nie będzie rzecz jasna rakietą, ale poprawa musi być odczuwalna wyraźnie.Silnik to tylko tak na uboczu. Główny problem to spasowanie blach(wszędzie jakiś zonk. Gdzie nie spojrzeć mam problem. Ramkę musiałem poprawiać po mistrzu. Części blacharskie kupione w mieście Łodzi też nie wartały jazdy przez pół Polski(prócz korozji były koślawe)itd. A rzeczona wiosna tuż tuż.Będzie dobrze :?: m


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 lut 2015, 20:21 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5601
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
W 2F nie poszalejesz ze stopniem sprężania, bo kształt komory spalania jest do tego niefajny, i jak przesadzisz - wejdziesz w spalanie stukowe. Wałkiem poprawisz napełnianie w górnym zakresie obrotów - ale siądzie trochę dół.

Miałem możliwość porównania 2F i 3F-E, acz takiego troche niepełnego, bo 3F odpalałem na palecie :mrgreen: . Generalnie - niby bardzo podobne silniki - ale elektronika dodała temu motorowi naprawde sporo jadu. Na palecie - wkręcał się jak silnik z moto :mrgreen: 2F, nawet na luzie - to tak niezbyt chętnie sie wkręca ... :wink:

Gdyby Ci sie udało pozyskać odpowiednie graty - to byłaby może i niezła opcja - czyli przerobienie 2F na 2F-E na osprzęcie z 3F-E (włącznie z wałkiem z 3F-E). Ale to trochę szpeju jest, i to mocno nietypowego u nas.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 lut 2015, 20:32 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lis 2009, 18:35
Posty: 3853
Lokalizacja: Łódź
Auto: FJ40, BJ45
A od kogo w Łodzi kupowałeś części blacharskie? Jedna tylko lokalizacja przychodzi mi do głowy, ale nie pomyślałbym że można tą próchnicę sprzedać :wink:
Bardzo mi się podoba, że chcesz eksperymentować i absolutnie nie odradzam podejmowania wyzwania :D
Na zlot czterdziestek przyjeżdżaj choćby Land.... roverem :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 lut 2015, 21:34 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 sty 2015, 21:38
Posty: 75
Lokalizacja: prawie Krosno
Auto: fj40,lj78,zmoty różne, ale w części toyoty
Addams pisze:
A od kogo w Łodzi kupowałeś części blacharskie? Jedna tylko lokalizacja przychodzi mi do głowy, ale nie pomyślałbym że można tą próchnicę sprzedać :wink:
Bardzo mi się podoba, że chcesz eksperymentować i absolutnie nie odradzam podejmowania wyzwania :D
Na zlot czterdziestek przyjeżdżaj choćby Land.... roverem :wink:

No niestety tak było. Po przejechaniu 350 km w prawie nieogrzewanym ducacie( jak ruszałem o poranku było
-18)byłem wk..ny, ale szkoda było wracać na pusto. To metoda na sprzedaż wszystkiego( trzeba uważać na mniej wstrzemięźliwych w swych uczuciach). Ale po tym widać,że wyzwań raczej się nie boję(żałuję rzadko,ale bywa).A ogrzewanie naprawiliśmy w warsztacie mojemu pracownikowi("ppanie mirku troche grzało").m


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 lut 2015, 21:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 sty 2015, 21:38
Posty: 75
Lokalizacja: prawie Krosno
Auto: fj40,lj78,zmoty różne, ale w części toyoty
Rokfor32 pisze:
W 2F nie poszalejesz ze stopniem sprężania, bo kształt komory spalania jest do tego niefajny, i jak przesadzisz - wejdziesz w spalanie stukowe. Wałkiem poprawisz napełnianie w górnym zakresie obrotów - ale siądzie trochę dół.

Miałem możliwość porównania 2F i 3F-E, acz takiego troche niepełnego, bo 3F odpalałem na palecie :mrgreen: . Generalnie - niby bardzo podobne silniki - ale elektronika dodała temu motorowi naprawde sporo jadu. Na palecie - wkręcał się jak silnik z moto :mrgreen: 2F, nawet na luzie - to tak niezbyt chętnie sie wkręca ... :wink:

Gdyby Ci sie udało pozyskać odpowiednie graty - to byłaby może i niezła opcja - czyli przerobienie 2F na 2F-E na osprzęcie z 3F-E (włącznie z wałkiem z 3F-E). Ale to trochę szpeju jest, i to mocno nietypowego u nas.

Dlatego piszę, że z tą głowicą nie poszaleję.
Wiele pomysłów realizuję, by sprawdzić czy moje przypuszczenia(obliczenia?) się sprawdzą.W tym wypadku pierwszym ograniczeniem jest czas.Dlatego odpada ściąganie szpejów ze świata.Robię z tego czym dysponuję. Z tego też powodu odpada TOYOCORVETT(brak dzwonu na miejscu- a może ktoś umie mi to sprowadzić ekspresem? :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
www.tlc-camp.pl


Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group