Klappendach w BJ45

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Addams
Klubowicz
Posty: 3856
Rejestracja: 19 lis 2009, 17:35
Auto: FJ40, BJ45
Kontakt:

Klappendach w BJ45

Post autor: Addams »

Ponieważ w paździerzu kończymy realizację klapendachu, poszukuję materiału, który posłuży za podlogę łóżka znajdującego się pod sufitem. Musi to być materiał wytrzymały (rozpiętość to okolo 155 cm, ale lekki (cala dodatkowa konstrukcja dachu to około 12 kg :D )
Niemcy (Toms) w swoich realizacjach używają chyba jakiegoś sandwicha o grubości około 3-4 cm. Macałem to u Kylona, faktycznie lekkie ale wszystkie krawędzie obłożone i nie ma jak podejżeć :cry: . Ma ktoś jakiś pomysł? Doradzano mi np lity poliwęglan, będę to macał po weekendzie ale obawiam się że będzie za sprężysty (podparcie to około 4 cm z każdej strony.

endurance
Klubowicz
Posty: 1442
Rejestracja: 26 gru 2007, 17:59
Auto: Hilux - owocow?z
Kontakt:

Re: Sztywny, wytrzymały ale lekki materiał

Post autor: endurance »

Nie podpowiem jaki zastosować materiał, ale właśnie w tym jak to nazwałeś obłożeniu jest tajemnica. Wszystkie rozwiązania, które widziałem to prostokąty i wkoło jest ceownik zapewniający sztywność i wtedy materiał już nie musi być sam w sobie bardzo mocny. Czy jesteś pewien, że to 4 cm grubości, mi się wydaje, że aż takie grube nie jest.
Proponuję dopytać w tego typu sklepach http://www.sklejki.pl/sklejka/" onclick="window.open(this.href);return false;

życzący dobrego spania
wojciech endurance
www.polkasteam.pl

Awatar użytkownika
Pyrka
Posty: 3742
Rejestracja: 15 mar 2009, 12:59
Kontakt:

Re: Sztywny, wytrzymały ale lekki materiał

Post autor: Pyrka »

Np płyta z włókna węglowego z dodatkowymi żeberkami pod spodem, np. tu http://www.carboncenter.pl/item/16-plyt ... -szklanego

Max. wymiar płyty: 1 300 mm x 2 000 mm
Dostępne grubości płyty: od 0,5 mm do 10,0 mm

Fazi
Posty: 474
Rejestracja: 31 maja 2009, 20:46
Auto: HJ61
Kontakt:

Re: Sztywny, wytrzymały ale lekki materiał

Post autor: Fazi »

płyty alu+pcv+alu stosowane do obudowy budynków. ma to około 4mm ale jak zastosujesz kilka to sztywność się wytworzy.
Ja płytę na stosownej kratownicy obciążam 1 T

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8289
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Sztywny, wytrzymały ale lekki materiał

Post autor: Rokfor32 »

Stara dobra ... sklejka. Może i nie tak lekka, jak te nowoczesne sandwiche - ale" tragedii z masą nie ma. Wytrzymałość - wysoka. Obróbka - dziecinnie prosta. Plus możliwość wiercenia i przykręcania do tego czego się chce - i jak się chce.

Ja bym zapodał sklejkę grubości ok. 15 mm - plus usztywnienie krawędzi (niepodpartej) kątownikiem nierdzewnym (wystarczy warstwa "zbrojąca" od dołu, zgodnie z kierunkiem zginania).

Jeżeli bardzo chcesz powalczyć o masę - to sklejkę można ażurować, przez wywiercenie w niej otworów.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8289
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Sztywny, wytrzymały ale lekki materiał

Post autor: Rokfor32 »

Se właśnie przypomniałem, że mówiłeś, że to ma być nie pojedyncza duża płyta, a trzy kawałki.

Wpisz se w googlach "poliwęglam komorowy", i przełącz na grafikę. Myślę, że będzie pan zadowolony :wink:

Awatar użytkownika
Addams
Klubowicz
Posty: 3856
Rejestracja: 19 lis 2009, 17:35
Auto: FJ40, BJ45
Kontakt:

Re: Sztywny, wytrzymały ale lekki materiał

Post autor: Addams »

Poliwęglan komorowy 16 mm właśnie montuję w firmie, to może być jakaś koncepcja.
Zostało mi trochę resztek to zasymuluję podparcie i na to wlezę :wink:

Awatar użytkownika
Addams
Klubowicz
Posty: 3856
Rejestracja: 19 lis 2009, 17:35
Auto: FJ40, BJ45
Kontakt:

Re: Sztywny, wytrzymały ale lekki materiał

Post autor: Addams »

Sklejka 15 mm to na takiej powierzchni kupa kilogramów, na nic dotychczasowe starania o zbicie masy. Tomsowe konstrukcje dokładają na dachu 60 kg, ja chcę połowę tego.
Ta płyta alu-pcv-alu ciekawa, znalazłem 24mm z twardym pcv, też zadzwonię. Karbon wymaga kratownicy a tego chcę uniknąć.
Wojtek te niemieckie mają moim zdaniem około 3 cm, może to być faktycznie poliwęglan obłożony systemowym ceownikiem

endurance
Klubowicz
Posty: 1442
Rejestracja: 26 gru 2007, 17:59
Auto: Hilux - owocow?z
Kontakt:

Re: Sztywny, wytrzymały ale lekki materiał

Post autor: endurance »

może do konstrukcji dodać amortyzację i przewiew np. takie
http://materace.net.pl/galeria/?stelaz- ... eg-tward-2" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/drabinka-pod-materac- ... 88642.html" onclick="window.open(this.href);return false;
wtedy mógłby być cieńszy materac.
są jeszcze kamperowe z połączeniem plastikowym ale nie mogę znaleźć

wygodniś
wojciech endurance
www.polkasteam.pl

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8289
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Sztywny, wytrzymały ale lekki materiał

Post autor: Rokfor32 »

Metr kwadratowy takiej sklejki wazy ok. 7 - 8 kg. Jeżeli zrobisz ażurowanie - zejdziesz do jakichś 5kg/m2. Potrzebujesz łącznie około 3 m2 - czyli jakieś 15 kg tej sklejki.

Ze sklejki też łatwo zrobić kanapkę - dwie zewnętrzne warstwy ze sklejki 4 mm (ino wtedy trza sklejkę dobrej jakości, szkutnicza na przykład) - w środek kilka żeber z tworzywa (lub drewna), całość złączona jakim klejem.

Poliwęglan komorowy będzie lżejszy, nawet znacznie - ale jako prefabrykat. żeby dał sie sensownie montować, trza jakoś zarobić końce, bo montaż do ścianki 1 mm (czy cieńszej) wychodzi tak se.

Awatar użytkownika
Addams
Klubowicz
Posty: 3856
Rejestracja: 19 lis 2009, 17:35
Auto: FJ40, BJ45
Kontakt:

Re: Sztywny, wytrzymały ale lekki materiał

Post autor: Addams »

Rokfor są systemowe ceowniki wykańczające poliwęglan, leciutkie. Po weekendzie zaraz to przetestuję.
Wojtek aż taki wygodny to ja nie jestem :D zamierzam na tej desce przykleić taką grubą karimatę, żadnych materacy

Tuco
Komisja Rewizyjna
Posty: 2165
Rejestracja: 18 gru 2008, 22:22
Auto: kdj95
Kontakt:

Re: Sztywny, wytrzymały ale lekki materiał

Post autor: Tuco »

Ja proponowałbym np. to:
http://www.bauprofisystem.de/pl/sperrholzplatten.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fbhostrowski.pl/wypelnienia-drzwiowe.html" onclick="window.open(this.href);return false;
lub to:
http://www.bejceilakiery24.pl/dendrolight--.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.plastics.pl/produkty/budowni ... -z-tworzyw" onclick="window.open(this.href);return false;

Można też samemu podziałać styrodur + sklejka.

Awatar użytkownika
jjb
Posty: 258
Rejestracja: 08 sty 2009, 10:29
Auto: LC120
Kontakt:

Re: Sztywny, wytrzymały ale lekki materiał

Post autor: jjb »

Pyrka pisze:Np płyta z włókna węglowego z dodatkowymi żeberkami pod spodem, np. tu http://www.carboncenter.pl/item/16-plyt ... -szklanego

Max. wymiar płyty: 1 300 mm x 2 000 mm
Dostępne grubości płyty: od 0,5 mm do 10,0 mm
Rewelacja - zwłaszcza ceny :-)

jjb

Awatar użytkownika
jjb
Posty: 258
Rejestracja: 08 sty 2009, 10:29
Auto: LC120
Kontakt:

Re: Sztywny, wytrzymały ale lekki materiał

Post autor: jjb »

Addams pisze:Poliwęglan komorowy 16 mm właśnie montuję w firmie, to może być jakaś koncepcja.
Zostało mi trochę resztek to zasymuluję podparcie i na to wlezę :wink:
Bardzo jestem zainteresowany tym eksperymentem. Też myślę o poliwęglanie, wprawdzie nie na łożko ale do zrobienia rampy po której moje pieseczki ( w sumie dobrze ponad 100 kg) mogą wygodnie wbiegać do bagażnika. Zrobiłem nawet jedna z płyty drewnianej, sprawdza się bardzo dobrze, ale jest trochę za ciężka, a poza tym trzymam na zewnątrz, więc "nieco" się zdeformowała od wilgoci

jjb

Awatar użytkownika
Addams
Klubowicz
Posty: 3856
Rejestracja: 19 lis 2009, 17:35
Auto: FJ40, BJ45
Kontakt:

Re: Sztywny, wytrzymały ale lekki materiał

Post autor: Addams »

No i chyba faktycznie bedzie poliwęglan komorowy. Został mi taki o grubości 16 mm, po obłożeniu systemowym ceownikiem jest ok, trzeba jeszcze odciąć z niego jedną niepotrzebną część, służącą do mocowania i powinno być ok. Dla psów widzę żaden problem- śliskie to jest jak cholera. Co to za rasa że ponad 100 kg sztuka?

ODPOWIEDZ