Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 22 kwie 2018, 7:00
www.mtmprofi.pl.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Resory
Post: 17 mar 2016, 13:35 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 gru 2010, 17:30
Posty: 348
Lokalizacja: świdnik
Auto: TOYTOYOWE szaleństwo :)
w wolnej chwili zmierzą Ci odległość pochwy mostu od ramy w fj40 z 79r, mocowanie na mniejszym pinie, w optymalnym ustawieniu oryginalnego resora... w razie czego męcz mnie telefonicznie...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Resory
Post: 31 paź 2016, 10:30 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 lut 2016, 20:26
Posty: 52
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ40 1979 rok
kylon pisze:
Holendrzy. Ciężko się dogadać, drogie i terminy mega długie.
http://www.parabolicsuspension.com/" onclick="window.open(this.href);return false;


Pokusiłem się o kontakt z nimi
Zrobią jak się zbiorą chętni na 40 kompletów :( ale na razie nie bardzo maja tylu chętnych
Cena 600 Euro za komplet resorów + wysyłka i opłaty
MMA


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Resory
Post: 31 paź 2016, 11:48 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 14721
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Cooder miał te paraboliczne w J6 i w Maroku wszystkie je pogubił. W zasadzie to poruszaliśmy się od kowala do kowala ;-)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Resory
Post: 01 lis 2016, 20:13 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 kwie 2007, 10:19
Posty: 3997
Lokalizacja: wawa
Auto: classic hill
w hiluxie zalozylem resory OME. wtedy prawie nowe, na asfalcie na pusto byly twarde
a klekly po wyjezdzie do tunezji (ladownosc nomin. byla do 800kg, byla moze polowa tego)
auto jechalo jak motorowka.wielkie rozczarowanie!
skonczylo sie na bardzo dobrym podwarszawskim kowalu ktory przemieszal
fabryczne toyotowe z zestawem ome/ to juz wytrzymalo dzielnie 8 lat

ps. nie wiem skad jestes ale gdybys potrzebowal namiar podesle/


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Resory
Post: 01 lis 2016, 21:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 lut 2016, 20:26
Posty: 52
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ40 1979 rok
Jestem Wawa . Priv


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Resory
Post: 17 mar 2017, 21:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 lut 2016, 20:26
Posty: 52
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ40 1979 rok
Czy ktoś tutaj używa ironmana w _j4_? Panowie od dystrybucji mówią o zmianie jakości w stosunku do początków. Widziałem opinię wyżej. Jednak się waham jest 50% kasy w stosunku do OME czy TrailMaxa przy tym samym wyposażeniu. Chętnie poczytam.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Resory
Post: 17 mar 2017, 22:06 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 14721
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
A co to za firma TrailMax? Ja z doświadczenia bym Ome nie zakładał. Jest dość twarde w przypadku czterdziestki. Fajny jest Trail Master ale dość wysoki i w przypadku samochodu krótkiego z pięcio biegową skrzynią są kłopoty z kątami tylnego wału.
Szukasz komfortu, do upalania czy do klasyka?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Resory
Post: 18 mar 2017, 13:00 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5455
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Resory też można zrobić. I to nie u kowala.

Musiał bym grzebnąć za kontaktem - temat dotyczył uwalonego pióra głównego (czyli tego z oczkami) we frotce. Firma gdzieś koło Krakowa - nie pamiętam dokładnie. Numeryczny sprzęt do zwijania, ogarnianie obróbki cieplnej - i generalnie specjalizacja w resorach do ciężarówek.

Jak teraz, po mniej więcej ośmiu latach, rozbieram te resory do ożywiania froty - to jedyna róznica w budowie resora prawego i lewego to taka - że zamki (te zaginane opaski spinające pakiet) sa bez wkładek plastikowych na tym dorabianym. Nie osiadł, nie pękł.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Resory
Post: 18 mar 2017, 20:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 lut 2016, 20:26
Posty: 52
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ40 1979 rok
Miał być Trail Master Sorry.
Tak naprawdę dziś przy dłubaniu hamulcy podjąłem decyzję. Smaruje do Łukasz F po gumy a potem do kowala na przywrócenie geometri resorów fabrycznych.
Co nie znaczy ze. Nie poczytam o Ironmanie jak ktoś napisze
MMA


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Resory
Post: 01 sty 2018, 16:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 lut 2016, 20:26
Posty: 52
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ40 1979 rok
Dzień Dobry w nowym roku
Potrzebuję czyjegoś doświadczenia. W moim BJ40 z 1979 roku połamałem resor z przodu. Wróciła sprawa zakupu zawieszenia. Zanim jednak zrobiłem jakiś ruch postanowiłem zmierzyć średnice.
To co odczytałem z suwmiarki jakoś nie spina mi się w całość z tym co czytałem do tej pory o zwieszeniu:
1) po pierwsze nie ma tulei gumowych są tuleje mosiężne
2) średnica tulei mosiężnej zewnętrzna to około 26 mm (ze względu na warunki pomiar słabo dokładny, ale raczej 26 może w porywach do 28 mm)
3) średnica pinów wieszaka to 19 mm (19,3 mm tak dokładniej)

Poproszę o komentarz bo to nie pasuje do tego co sobie poczytałem (15 i 18 mm średnicy pina)
Chciałem spróbować Ironamana ale czy to da się zamontować?
Druga opcja może ktoś ma takie ładnie stojące resory na przód? czy takie tuleje mosiężne są gdzieś do dostania czy trzeba to dotaczać?

PZDR
MMA


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Resory
Post: 01 sty 2018, 16:38 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5455
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Wrzuć może jakie foty. Bo pachnie to jakąś rzeźbą z zamierzchłych czasów ... :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Resory
Post: 01 sty 2018, 16:42 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 14721
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Twoje tuleje mosiężne to jakaś rzeźba. Być może powinieneś mieć 15 mm a ktoś dorwał resory z pinem 18. Nie był w stanie dokupić gum to dorobił tuleje. Przy czym trudno jest wcisnąć same resory bo z pinami 18 mm są grubiej zawijane na końcach. Proponuję przywrócić oryginał niż dalej rzeźbić.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Resory
Post: 01 sty 2018, 17:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 lut 2016, 20:26
Posty: 52
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ40 1979 rok
Fotki wrzucę jak tylko zrobię.
Nie jestem przywiązany do tych resorów tylko jak wrócić do oryginału jak otwór przy ramie tez ma te 26 mm? Nie jest tak ze tuleje maja średnicę zewnętrzną 35mm?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Resory
Post: 01 sty 2018, 18:05 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 14721
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Zrób zdjęcie mocowań tylnych przednich resorów i przednich tylnych resorów.
Jeśli nie masz nic pospawane na ramie to zakładasz właściwe resory z tulejami i po sprawie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Resory
Post: 01 sty 2018, 18:27 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5455
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Są dwie wersje resorów do J4 - z małymi i dużymi tulejami. Oprócz średnicy śruby różnią się też zewnętrzna średnicą tulejki gumowej - a więc i średnica oczka w resorze. Powyższe wymusza, że piny resorowe od strony tego dużego otworu w łapce ramy tez są w dwóch wersjach.

Jest bardzo mało prawdopodobne, żeby ktoś modyfikował mocowania w ramie - zatem pomierz dokładnie to, co masz, obfoć, i zobaczymy co się da do tego dobrać. Ważniejszy jest pomiar mocowań w ramie - bo możliwe, że ktoś wcześniej pomiksował resory, nie tylko względem typu - ale też i marki (możliwe, że masz resory z czegokolwiek, niekoniecznie z J4, stąd dziwaczna adaptacja na tulejach metalowych).


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
www.tlc-camp.pl


Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group