jakie opony do J7

Moderator: luk4s7

Andrzej taz
Posty: 8
Rejestracja: 31 maja 2007, 14:34

jakie opony do J7

Post autor: Andrzej taz »

Stoje przed dylematem zakupu opon i tu pojawia się pytanie jakie opony kupić do Toyotki?

Tu gdzie mieszkam niestety opady deszczu są wysokie, a okolice do wjazdu w teren to przewaznie torfowiska i błoto w chwili obecnej zastanawiam sie nad oponami 31x10.50x15" AT ewentualnie cos wiekszego jesli jest to mozliwe?

Awatar użytkownika
fobos
Posty: 3155
Rejestracja: 04 kwie 2007, 20:47
Auto: VZJ 90
Kontakt:

Post autor: fobos »

Nie kupuj większych, bo zabraknie Ci mocy. W innym poście pisałeś, że silniczek 2.4. Dopóki nie jedziesz koleiną zrobioną przez pojazd o większych oponach to moim zdaniem nie ma większego znaczenia jakiej wielkości masz opony. Ale nie kupuj AT tylko MT, bo to ma ogromne znaczenie.
Sam jeżdżę na BFG MT 31/10.5/R15 od ponad roku. Mocy mimo małego silnika ( 2.4 ) mi prawie nigdy nie brakuje. Przejechałem prawie 20000 km. W terenie robią super. Na asfalcie też jest dobrze. Jedynie na ubitym śniegu i lodzie totalnie nie mają przyczepności.
Jedyne co przemawia za większym rozmiarem opon to większy prześwit, który czasami się przydaje.

Awatar użytkownika
Heniu
Klubowicz
Posty: 1132
Rejestracja: 21 maja 2007, 11:40
Auto: LJ70 '86
Kontakt:

Post autor: Heniu »

Jeździłem na 31" teraz mam 32x11,50 , obie w wersji MT jeśli chodzi o różnice w mocy czy spalaniu to praktycznie nie ma, cena podobna a jednak o cal wyższa. Jedyny problem to nietypowy wymiar i ciężko o używane w tym rozmiarze. Możesz pomyśleć też nad 33X10,50, sporo osób takich używa i też chwalą.

Awatar użytkownika
Heniu
Klubowicz
Posty: 1132
Rejestracja: 21 maja 2007, 11:40
Auto: LJ70 '86
Kontakt:

Post autor: Heniu »

A jeszcze jedno należy tylko pamiętać, że większe opony potrzebują ingerencji w zawieszenie i ewentualny bodylift więc jeśli bez zmian to 31 cali jest w sam raz i tak jak doradza fobos tylko MT.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18003
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Post autor: kylon »

Jako, że masz 93 rok a więc troszkę więcej mocy niż Fobos możesz załozyć 33x10,5R15 o których wspomniał Heniu (po ewentualnym podniesieniu oczywiście). Inne opcje to 265/75R16 oraz 235/85R16.

Awatar użytkownika
Damian
Posty: 393
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:01
Auto: r??ne
Kontakt:

Post autor: Damian »

Jeździłem przez 4 lata LJ70 z silnikiem 2LT-II na oponach 33x12,5 MT

Ten silnik, o ile jest zdrowy, jest naprawdę zauważalnie mocniejszy niż jego poprzednik 2LT i z powodzeniem dawał radę tym oponom. Podzespoły dawały radę, układ jezdny dawał radę, silnik dawał radę (na trasie max 130km/h choć osiągnąłem 137km/h wg GPS - oczywiście nikt przy Zdrowych zmysłach tak nie jeździ) - za to w terenie jeździsz wokoło wklejonych kolegów co mają opony 31 cali ;) Opony się świetnie sprawdzały choćby w warunkach górskich dróg zrywkowych.

Awatar użytkownika
Magnus
Klubowicz
Posty: 985
Rejestracja: 04 kwie 2007, 20:34
Auto: aktualnie bez auta, kiedyś HZJ73, HDJ80
Kontakt:

Post autor: Magnus »

Z ciekawości - czym różnią się silniki i wersje z 2LT od 2LT-II?
Tak sobie myślę coby sprzedać HDJta 80 i kupić 70tkę lub 73 tkę. Koncepcja offroadowa mi się zmieniła. :oops:

Kwiatec

Post autor: Kwiatec »

MarekWójcik pisze:Z ciekawości - czym różnią się silniki i wersje z 2LT od 2LT-II?
Tak sobie myślę coby sprzedać HDJta 80 i kupić 70tkę lub 73 tkę. Koncepcja offroadowa mi się zmieniła. :oops:
to kup KZJ napewno bedziesz zadowolony

czobi
Klubowicz
Posty: 4096
Rejestracja: 05 kwie 2007, 10:19
Auto: classic hill
Kontakt:

Post autor: czobi »

Kwiatec pisze:
MarekWójcik pisze:Z ciekawości - czym różnią się silniki i wersje z 2LT od 2LT-II?
Tak sobie myślę coby sprzedać HDJta 80 i kupić 70tkę lub 73 tkę. Koncepcja offroadowa mi się zmieniła. :oops:
to kup KZJ napewno bedziesz zadowolony


oooo wlasnie czym to to sie rozni tak w szczegole?
bo ze to upgrade 2LT to sie domyslam
:roll:

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Post autor: seburaj »

Damian pisze:Jeździłem przez 4 lata LJ70 z silnikiem 2LT-II na oponach 33x12,5 MT
a ja jezdzilem ze trzy lata lj70 z silnikiem 2 LT na 33x12.50 i to nadlewanych baja clawach - i tez potwierdzam, ze sie da... nic sie nie poukrecalo, a mocy bylo tyle ile bylo - zalezy co do czego kto potrzebuje :D na drodze tak sobie, w terenie ok

Awatar użytkownika
Damian
Posty: 393
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:01
Auto: r??ne
Kontakt:

Post autor: Damian »

czobi pisze:
Kwiatec pisze:
MarekWójcik pisze:Z ciekawości - czym różnią się silniki i wersje z 2LT od 2LT-II?
Tak sobie myślę coby sprzedać HDJta 80 i kupić 70tkę lub 73 tkę. Koncepcja offroadowa mi się zmieniła. :oops:
to kup KZJ napewno bedziesz zadowolony


oooo wlasnie czym to to sie rozni tak w szczegole?
bo ze to upgrade 2LT to sie domyslam
:roll:
Najczęściej spotykane silniki w serii 7 light duty:

2LT - 2,4 diesel turbo do 1989 roku (po 87 roku zwiększono trwałość głowic)
moc - 86KM
moment - 180Nm

LJ - 2,4 diesel turbo od 1990 roku (zmiany obejmowały głowicę)
moc - 90KM
moment - 215Nm

1KZT (od 1993 roku)
moc - 125KM
moment - w ch... i jeszcze trochÄ™ ;)

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18003
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Post autor: kylon »

Jeszcze jednym rozwiązaniem dla starszej J7 są opony 285/75R16. Nie należy ich tylko zakładać na oryginalne felgi 6 cali. Na oryginały wchodzą wspomniane wcześniej 235/85R16. Do szerszych opon trzeba dokupic felgi szerokości 7 lub 8 cali z ET ujemnym. Np - 24 przy plastikowych nadkolach.

profesorr10
Posty: 123
Rejestracja: 03 kwie 2008, 21:15
Auto: lj70
Kontakt:

Post autor: profesorr10 »

no to mam :D kupione 265/75/16 na felgach jakiś tam alu 7.5 ",bfg mt,parę kilometrów zrobiłem po czarnym i jest ok,lekki spadek dynamiki,bardziej wolant trzeba trzymać ale w porównaniu do nalewek to niebo a ziemia,ale wydaje mi się że do tego silnika to max i 33" to byłoby za dużo.

Awatar użytkownika
mopar
Klubowicz
Posty: 974
Rejestracja: 31 gru 2007, 02:24
Auto: HDJ 100
Kontakt:

Post autor: mopar »

33" to byłoby za dużo.
ja mam takie w swojej hzj 80 4.2 i czuc deficyt mocy :?

profesorr10
Posty: 123
Rejestracja: 03 kwie 2008, 21:15
Auto: lj70
Kontakt:

Post autor: profesorr10 »

ogólnie na czarnym nie katuje ale jest spora różnica,moja pamiątka ślubna 8) jak jezdziła na szosówce to mówiła że ok a teraz już grymasi(to jest najlepszy tester :) )

ODPOWIEDZ