Opony MT i felgi do J8 - help

Moderator: luk4s7

qqiz
Posty: 19
Rejestracja: 15 wrz 2009, 18:10
Auto: yran2,7;GR2,8;e36m62
Kontakt:

Re: Opony MT i felgi do J8 - help

Post autor: qqiz »

jezus pisze:kolego..nic nie tniesz przy tym lifcie.......butki pasuja jakby szyte na wymiar......tylko oczywiście nie poszerzaj na felgach ...nominał jest w sam raz...... 8)
No właśnie chciałbym nieco zaszaleć z szerokością. W parchu mam 10j15 et -50 i jest lux:)
Kwestia jakie jest graniczne odsadzenie, żeby nie musieć połowy budy wyciąć;)

LEX pisze:W Twoim roczniku nie całe mosty są problemem, a jedynie coś co się nazywa 'drive plate'. Nie wiem jak po polsku. Jest to element, który w środku ma wieloklin w który wchodzi zewnętrzna część przegubu. A naokoło są otwory, które mocuje się do tarczy/piasty za pomocą 6 śrub i klinowatych podkładek. Jak zdejmiesz koło to jest to na samym środku, na samym wierzchu. Po prostu w starym roczniku wieloklin jest krótki, przez co czasami pod obciążeniem może się zmielić. Jedyna rada to kupno nowego elementu i nawet mogą zostać stare przeguby (ja u siebie kupiłem stary model przegubów i wszystko śmiga. Musiałem tylko dać na wierzch dużą podkładkę i śrubkę, żeby mi się przegub do środka nie przesuwał.

Poszukaj w http://www.justdifferentials.com albo ringpinion. Znam też inne sklepy, ale nie mogę teraz tego z kompa odkopać. Gdyby Ci się nie spieszyło to ja na początku 2010 brałbym jeden dyfer, więc przesyłka palety wyszłaby taniej.

A co do szerokości to chyba najlepszy kompromis to rozmiar 295 czy 305. Dalej nie ma co szaleć.
Właśnie za tym elementem "drive plate" kazał mi się już rozejrzeć mój specjalista po przeglądzie.
Czyli po prostu kupić nominalny element, taki jak siedzi oryginalnie? Czy jakiś nowszy z dłuższym wieloklinem?

Z szerokością, to 12,5" czyli jakieś 315 by i wystarczało, kwestia jak szeroko da się to zrobić w tym aucie, czyli jaki minimalny offset musi być przy 10" feldze, żeby się mieściło bez cięcia drastycznego.

Co do pośpiechu w zakupach, to po prostu na wiosnę chciałbym mieć auto w miarę ogarnięte. Pośpiechu wielkiego nie ma, bo i moja wiedza na razie jest znikoma. Kiedyś długo uczyłem się YJ'a, potem GR'a, a teraz przyszło obczajać tematy DHJotowe. Zakup grupowy jak najbardziej wchodzi w grę:)

Staram się powoli rozeznać zanim wydam większą kasę. Na razie kupiłem auto, wymieniłem oleje, płyny, filtry, posprawdzałem luzy, przesmarowałem wszystkie kalamitki, wymieniłem zawias na ironmana.
Następnym krokiem miały być koła, więc z Waszą pomocą będę próbował podjąć optymalną decyzję.
Jeśli się okaże, że można faktycznie nie za wielkim kosztem rozsądnie przygotować się na przyjęcie 35", to będę się pisał jak najbardziej.

Kameleon

Re: Opony MT i felgi do J8 - help

Post autor: Kameleon »

qqiz pisze:wymieniłem zawias na ironmana
Jak się sprawuje ten Ironman? Jakie sprężyny i jakie amortyzatory(Nitro czy Foam Cell)

qqiz
Posty: 19
Rejestracja: 15 wrz 2009, 18:10
Auto: yran2,7;GR2,8;e36m62
Kontakt:

Re: Opony MT i felgi do J8 - help

Post autor: qqiz »

Kameleon pisze:
qqiz pisze:wymieniłem zawias na ironmana
Jak się sprawuje ten Ironman? Jakie sprężyny i jakie amortyzatory(Nitro czy Foam Cell)
Akurat były tylko nitro, jak kupowałem, a cena była dobra.
Na razie nic nie mogę powiedzieć, bo przejechałem 50km.
Jak zrobię więcej, to będę mógł porównać do OME z patrola

qqiz
Posty: 19
Rejestracja: 15 wrz 2009, 18:10
Auto: yran2,7;GR2,8;e36m62
Kontakt:

Re: Opony MT i felgi do J8 - help

Post autor: qqiz »

Pozwolę sobie ponowić pytanie:

- czy przy lifcie 2-2,5" wejdą mi bez stresu 33"/12,5 na feldze 10j z et -50?

Patrze np. na tę fotkę i tak na oko rozmiar podchodzi pod to, co bym chciał.
Obrazek



Może ktoś ma u siebie opisaną wyżej konfigurację?

Czekam od jesienie na BFG KM2, doczekać się nie ma już chyba szans, więc pewnie wejdę w coopery :|

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18030
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Opony MT i felgi do J8 - help

Post autor: kylon »

Obawiam się że brak jest odpowiedzi z jednego powodu. Nikt tu raczej nie jeździ na tak szerokiej feldze z takim odsadzeniem. Po pierwsze generuje to spadanie opony z felgi przy niskim ciśnieniu a po drugie felga stalowa pognie się w trzy minut. Taka konfiguracja pasuje raczej na asfalt do szosowego bieżnika :wink:.
Zawalone boczne szyby i utrata dowodu rejestracyjnego przy każdej kontroli nie ma chyba tu już znaczenia :wink:.

qqiz
Posty: 19
Rejestracja: 15 wrz 2009, 18:10
Auto: yran2,7;GR2,8;e36m62
Kontakt:

Re: Opony MT i felgi do J8 - help

Post autor: qqiz »

kylon pisze:Obawiam się że brak jest odpowiedzi z jednego powodu. Nikt tu raczej nie jeździ na tak szerokiej feldze z takim odsadzeniem. Po pierwsze generuje to spadanie opony z felgi przy niskim ciśnieniu a po drugie felga stalowa pognie się w trzy minut. Taka konfiguracja pasuje raczej na asfalt do szosowego bieżnika :wink:.
Zawalone boczne szyby i utrata dowodu rejestracyjnego przy każdej kontroli nie ma chyba tu już znaczenia :wink:.
W zasadzie w większości aspektów masz rację.
Od 2 lat mam GR'a z taką konfiguracją. Błoto na szybach jest ciągle:/
Dowód na szczęście jeszcze nigdy nie został zabrany, ale liczę się z takim ryzykiem.

Felgi wytrzymują. Myślę o tak szerokim posadzeniu auta, ze względu na jego funkcję, która w sporej części polega na groźnym i zadziornym wyglądaniu i robieniu wrażenia. W teren też rzecz jasna wjeżdża, ale bez kosmicznych ekstremów.

Pytam o ten rozmiar z obawy, że podobnie jak w patrolu będę musiał wyciąć sporo blachy, co ze względu na konstrukcję w kruzaku nie będzie tak łatwe i przyjemne jak gr.
Poszukuję więc możliwie najszerszego rozwiązania, pozwalającego na zachowanie ori blach.
Felge 12" odpuściłem jako rozwiązanie zbyt ekstremalne.

Chyba w końcu muszę przetestować osobiście, przekładając koła z patrola :|

qqiz
Posty: 19
Rejestracja: 15 wrz 2009, 18:10
Auto: yran2,7;GR2,8;e36m62
Kontakt:

Re: Opony MT i felgi do J8 - help

Post autor: qqiz »

No i jestem po pierwszych przymiarkach kół z parcha.

Wcześniejsze informacje, że bankowo nic nie trzeba będzie ciąć, nie do końca były precyzyjne.
Na początek musiały wylecieć oczywiście narożniki ori zderzaka.

Koła o założonym rozmiarze w sumie nie powinny się mieścić, ale na tych pierońsko twardych sprężynach auto w ogóle nie bardzo chce się krzyżować, przez co nie udało nam się nijak, mimo stosowania różnych zabiegów, dobić kołem do błotnika.
Wiadomo, że w praktyce będzie pewnie inaczej, ale pierwsze próby nie dały ostrego kontaktu koło-blacha.
Widać, że przy mocnym ugięciu i maksymalnym skręcie tył przedniego koła spotka się z nadkolem niestety:/

I fotka dla przykładu:

Obrazek

I kolejna:

Obrazek

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
slawek
Posty: 359
Rejestracja: 07 lip 2008, 23:03
Auto: HDJ80, Gaz 67B Czapajew
Kontakt:

Re: Opony MT i felgi do J8 - help

Post autor: slawek »

Przy sporym lifcie pojawia się również problem przesunięcia mostów na boki (przez panharda) - to dodatkowo powoduje ocieranie lewegokoła o nadkole pod nogami kierowcy i prawego koła o naroznik zderzaka.
Dużo pomoże wtedy wydłużenie panharda - ja tak zrobiłem (mam rzymską śrubę na panhardach) i jest znacznie lepiej niż było.

Patry
Posty: 465
Rejestracja: 01 lis 2008, 21:47
Auto: J73 V8, HDJ100, HJ61, FZJ80
Kontakt:

Re: Opony MT i felgi do J8 - help

Post autor: Patry »

sadzę iż felgi z bardziej dodatnim ET sprawiły by że nie trzeba by było wyrzucać narożników zderzaka...

ODPOWIEDZ