łańcuchy śniegowe
Moderator: luk4s7
łańcuchy śniegowe
Witam serdecznie Szanowną Braci.
Pytanko może okazać się śmieszne dla doświadczonych lecz mimo to spytam. Łańcuchy śniegowe w mojej 95tce to mogę na jedną oś założyć? Czy z racji tego, że cztery łapy non stop napędzane to muszę na dwie osie? Dziękuję i pozdrawiam.
Pytanko może okazać się śmieszne dla doświadczonych lecz mimo to spytam. Łańcuchy śniegowe w mojej 95tce to mogę na jedną oś założyć? Czy z racji tego, że cztery łapy non stop napędzane to muszę na dwie osie? Dziękuję i pozdrawiam.
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: łańcuchy śniegowe
zasadniczo jak zablokujesz centralny dyfer, to możesz... lecz dalej pozostaje dylemat filozoficzny: na którą oś lepiej założyć ?
a tak poważnie - znawcy doradzają rozleglejszą inwestycję i zakup 4 szt łańcuchów...
a tak poważnie - znawcy doradzają rozleglejszą inwestycję i zakup 4 szt łańcuchów...
Re: łańcuchy śniegowe
Łańcuchy śniegowe to jest krok praktycznie jeden z ostatnich jaki może Ciebie uratować w krytycznej sytuacji. Jedynie pozostaje wyciągarka (jeśli oczywiście taką masz,ograniczona jej długość i dostępność elementów chwytnych w terenie) albo holowanie np.traktorem albo po prostu stoisz. Pewnie masz na myśli ciągłe poruszanie się swoim LC,a ja tu taki rzeczy piszę - no ale się zdarza ugrzęznąć. Łańcuchy jak najbardziej 4 sztuki warto mieć. Ale czy zakładać wszystkie... W sumie jak masz już takie warunki do łańcuchów to spokojnie można spiąć centralny i wtedy na logiczne myślenie masz 50/50. Można by wtedy pokusić się z założeniem tylko tyłu,co powinno trochę pomóc. Ale wszystko zależy gdzie chcesz jeździć. Najprościej zadziałać kolejnością: oszacować drogę pod aktualne opony, w razie konieczności masz blokady i reduktor,potem dopiero łańcuchy. A najważniejsze to 3 razy pomyśleć nim się raz wkopać,bo łańcuchy nawet na 4 łapach nic Ci nie zagwarantują...
Re: łańcuchy śniegowe
Są miejsca na tym świecie gdzie jest zakaz jazdy bez łańcuchów - i co teraz
Re: łańcuchy śniegowe
w instrukcji masz tylną oś..
jak z lepszymi zimówkami w osobówce przód czy tył?
jak poszukasz to znajdziesz na forum wypowiedzi tych co testowali łańcuchy na przedniej tylnej w czasie podjazdów zjazdów itd.
jak z lepszymi zimówkami w osobówce przód czy tył?
jak poszukasz to znajdziesz na forum wypowiedzi tych co testowali łańcuchy na przedniej tylnej w czasie podjazdów zjazdów itd.
Re: łańcuchy śniegowe
Dobrze sformułowane - są miejsca,więc w takich miejscach wg mnie nie ma wahań. Jednakże pytanie chyba z gatunków ogólno-przydatnych w każdym miejscu na świecie,gdzie zajdzie konieczność użycia łańcuszków - no chyba,że się mylę...kylon pisze:Są miejsca na tym świecie gdzie jest zakaz jazdy bez łańcuchów - i co teraz
Re: łańcuchy śniegowe
Zazwyczaj wówczas nie dotyczy aut 4x4kylon pisze:Są miejsca na tym świecie gdzie jest zakaz jazdy bez łańcuchów - i co teraz
Jak podjazd pod górę to na tył, a do zjazdu w dół przełozyć na przód. Mowa, oczywiście, o konkretnych pagórach.seburaj pisze:... lecz dalej pozostaje dylemat filozoficzny: na którą oś lepiej założyć ?
i to jest to!seburaj pisze: a tak poważnie - znawcy doradzają rozleglejszą inwestycję i zakup 4 szt łańcuchów...
-
- Posty: 2200
- Rejestracja: 16 paź 2009, 00:25
- Auto: VW T4 Syncro- Osio?ek, ale jak w domu si? czuj?
- Kontakt:
Re: łańcuchy śniegowe
Kylon, nie siej defetyzmu . Po naszym kochanym, z rzadka odśnieżanym uzdrowisku zdarza mi się jeździć na łańcuchach. Jest to rzadki proceder i uskuteczniam go wtedy jak jadę po coś szybko bądź jestem w garniturze. Nadmiernego zainteresowania służb porządkowych nie zauważyłem, choć oni zauważyli mnie.
Co do łańcuchów i pytania, na którą oś założyć. Generalnie dylemat nie istnieje gdy mamy je cztery- i jest to opcja najwłaściwsza. Jak miałem tylko jedną parę zakładałem na oś przednią (napęd 4x4 zapięty)- możliwość kierowania struclem była najważniejsza. I tak mi zostało, że przy jednej parze, przy zjeździe zakładałbym na przód. A że nieraz lenistwo brało górę to jeździłem też tak do góry- parę razy na wstecznym. Co empirycznie dowiodło, że przy podjeździe lepiej je mieć na tylnej osi. Jednak zawsze będę powtarzał- cztery to liczba właściwa.
Kiedy założyć- myślę, że przed wtopą. Czyli wcześniej niż zaczną się kłopoty. Moje łańcuchy wymagają dociągnięcia po przejechaniu paru metrów, a jak bym się unieruchomił to jak mam to zrobić? Poza tym jak je założyć gdy podjazd nas pokona? Bez mnożenia przykładów parę wniosków na koniec. Rozumiem dyskusję o super, wszędzie użytecznych oponach- nie rozumiem natomiast postulatu, że łańcuchy to tylko hard rockowcy używają. Uważam, że zakup Panka (jeśli jeszcze produkuje) lub Góralmetu nie jest zabójczy dla portfela. Szczególnie porównując do cen opon wyższej klasy. Uważam też, że nawet na terenach płaskich i cywilizowanych łańcuchy się przydać. Przezornego zimą łańcuch strzeże.
Co do łańcuchów i pytania, na którą oś założyć. Generalnie dylemat nie istnieje gdy mamy je cztery- i jest to opcja najwłaściwsza. Jak miałem tylko jedną parę zakładałem na oś przednią (napęd 4x4 zapięty)- możliwość kierowania struclem była najważniejsza. I tak mi zostało, że przy jednej parze, przy zjeździe zakładałbym na przód. A że nieraz lenistwo brało górę to jeździłem też tak do góry- parę razy na wstecznym. Co empirycznie dowiodło, że przy podjeździe lepiej je mieć na tylnej osi. Jednak zawsze będę powtarzał- cztery to liczba właściwa.
Kiedy założyć- myślę, że przed wtopą. Czyli wcześniej niż zaczną się kłopoty. Moje łańcuchy wymagają dociągnięcia po przejechaniu paru metrów, a jak bym się unieruchomił to jak mam to zrobić? Poza tym jak je założyć gdy podjazd nas pokona? Bez mnożenia przykładów parę wniosków na koniec. Rozumiem dyskusję o super, wszędzie użytecznych oponach- nie rozumiem natomiast postulatu, że łańcuchy to tylko hard rockowcy używają. Uważam, że zakup Panka (jeśli jeszcze produkuje) lub Góralmetu nie jest zabójczy dla portfela. Szczególnie porównując do cen opon wyższej klasy. Uważam też, że nawet na terenach płaskich i cywilizowanych łańcuchy się przydać. Przezornego zimą łańcuch strzeże.
Re: łańcuchy śniegowe
Ja pamiętam, że jak jeździłem Quattro to też zawsze miałem dylemat na którą oś powinno się zakładać łańcuchy. Nawet znalazłem później wzmiankę na ten temat w instrukcji, o ile pamiętam to zalecali na tył. Woziłem nawet jeden komplet w bagażniku w zimie ale nigdy nie zrobiłem z niego użytku. Jak się okazało przy sprzedaży auta nawet nie pasowały na mój rozmiar kół. Wcześniej jeździły w innym aucie.
Faktem było jednak to, że np. W Zieleńcu był okres kiedy nie chcieli wpuszczać aut bez łańcuchów przy zjeździe z głównej drogi na górę i stała policja kierując delikwentów dalej w stronę przejścia granicznego. Ja podjeżdżałem zawsze do nich bez łańcuchów (rywalizacja na trasie z Wrocka była duża, kto będzie więc tracił czas na zakładanie łańcuchów na Orlenie?) i magiczne słowo Quattro działało na nich jak różdżka.
W 4x4 problemu z rozpędzeniem to nie ma. Problem jest z hamowaniem. Łańcuchy to myślę, że już na hardcore. A wtedy to tylko Panek.
Faktem było jednak to, że np. W Zieleńcu był okres kiedy nie chcieli wpuszczać aut bez łańcuchów przy zjeździe z głównej drogi na górę i stała policja kierując delikwentów dalej w stronę przejścia granicznego. Ja podjeżdżałem zawsze do nich bez łańcuchów (rywalizacja na trasie z Wrocka była duża, kto będzie więc tracił czas na zakładanie łańcuchów na Orlenie?) i magiczne słowo Quattro działało na nich jak różdżka.
W 4x4 problemu z rozpędzeniem to nie ma. Problem jest z hamowaniem. Łańcuchy to myślę, że już na hardcore. A wtedy to tylko Panek.
Re: łańcuchy śniegowe
w Austrii łańcuchy muszą spełniać normy O-Norm 5117, dla samochodów osobowych nie jest wymagane posiadanie, ale jeżeli na drodze pokrytej śniegiem występuje znak c-18 (nakaz jazdy z łańcuchami) to trzeba mieć założone łańcuchy
Kierowcy pojazdów o masie powyżej 3,5 tony (np.: kampery, busy, autokary, ciężarówki) zobowiązani są do posiadania łańcuchów śniegowych na wyposażeniu pojazdu w okresie od 01 listopada do 15 marca.
To są przepisy i każdy narciarz bywający w zagranicznych kurortach potwierdzi powyższe i pewnie nie raz był zapraszany do zatoczki.
wojciech endurance
http://www.polkasteam.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
Kierowcy pojazdów o masie powyżej 3,5 tony (np.: kampery, busy, autokary, ciężarówki) zobowiązani są do posiadania łańcuchów śniegowych na wyposażeniu pojazdu w okresie od 01 listopada do 15 marca.
To są przepisy i każdy narciarz bywający w zagranicznych kurortach potwierdzi powyższe i pewnie nie raz był zapraszany do zatoczki.
wojciech endurance
http://www.polkasteam.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Posty: 2200
- Rejestracja: 16 paź 2009, 00:25
- Auto: VW T4 Syncro- Osio?ek, ale jak w domu si? czuj?
- Kontakt:
Re: łańcuchy śniegowe
Cruiser, uwierz mi łańcuchom f-my Panek trochę brakuje do doskonałości. Patrzę z perspektywy paru zim objeżdżonych naprawdę nie do marketu. Ostatnio nawet miałem taki podjazd, że ogniwa zaczęły się ścierać. Zrobiły się trójkątne- dasz wiarę? A już będąc przy ogniwach Panek robi je z okrągłego drutu, Góralmet z kwadratowego. Panek (mam model Jumbo) ma jak dla mnie za mało łańcucha w łańcuchu. Są dość rzadkie i nie mają poprowadzonych odcinków wzdłuż opony, a te lepiej zabezpieczają auto na trawersach. Góralmet ma. Ale i jedne i drugie wyglądają jak łańcuszek na choinkę przy Pewagowskich Forstmeisterach. Od kiedy (tzn. tydzień temu) Rokfor pokazał mi ich zdjęcia- zwariowałem. Po zobaczeniu z czego są zrobione- zwariowałem jeszcze bardziej. Po zobaczeniu ceny- wpadłem w depresję- to też forma wariactwa.
Gdybym szukał teraz łańcuchów- szukałbym czegoś do nich podobnego.
Sumując dla potomności, choć to tylko moje przemyślenia:
1. Lepszy łańcuch w garści (na kole) niż auto na dachu lub w rowie.
2 Kwadratowy profil drutu lepiej wgryza się w lód niż okrągły.
3 Od przybytku głowa nie boli- im gęściej łańcucha, tym lepiej.
4. Mamy auta 4WD przeznaczone do jazdy w terenie, więc cztery łańcuchy są najodpowiedniejszą liczbą.
5. Zawsze warto poćwiczyć zakładanie "na sucho", no aby już umieć (moja Ania ostatnio wprawiła tym w osłupienie paru kuracjuszy).
6. Rozsądek to nie pasażer na gapę, to obowiązkowy towarzysz podróży. Bo podróż (każda) ma swoje zakończenie, kiedy wracamy do domu. Oby zawsze szczęśliwie.
Gdybym szukał teraz łańcuchów- szukałbym czegoś do nich podobnego.
Sumując dla potomności, choć to tylko moje przemyślenia:
1. Lepszy łańcuch w garści (na kole) niż auto na dachu lub w rowie.
2 Kwadratowy profil drutu lepiej wgryza się w lód niż okrągły.
3 Od przybytku głowa nie boli- im gęściej łańcucha, tym lepiej.
4. Mamy auta 4WD przeznaczone do jazdy w terenie, więc cztery łańcuchy są najodpowiedniejszą liczbą.
5. Zawsze warto poćwiczyć zakładanie "na sucho", no aby już umieć (moja Ania ostatnio wprawiła tym w osłupienie paru kuracjuszy).
6. Rozsądek to nie pasażer na gapę, to obowiązkowy towarzysz podróży. Bo podróż (każda) ma swoje zakończenie, kiedy wracamy do domu. Oby zawsze szczęśliwie.
Re: łańcuchy śniegowe
Jaki zgrabny ten, no, ... ełfemizmRemik pisze:... uwierz mi łańcuchom f-my Panek trochę brakuje do doskonałości.
Coś, żem, tam, kiedyś , skrobnął dla zaprzyjaźnionej gazetki zakładowej (O-R.PL nr 2/2011), a zdjęcia robocze z testowania łańcuchów na własnej skórze są tutaj
Ale mimo wszystko "robią" lepiej niż brak łańcuchów.
Re: łańcuchy śniegowe
Ponieważ wyjazd na narciochy tuż tuż to chodziło mi o przypadek, o którym wspomniał kylon. Jednakże temat wyczerpał moje wszystkie wątpliwości i jak co to zakładał będę cztery. Dziękuję i pozdrawiam.
Re: łańcuchy śniegowe
Remik, w giermanii mozna na ebay'u poszukac lancuchow z bundeswehry. Ceny oscylowaly kiedys w okolicach 200€, a robione bodjaze przez PEWAG, ERLAU itd. itp.
Jak znajde jakis link to podesle dla porownania wlasciwosci konstrukcyjnych i grubosci druta.
Czarek
Jak znajde jakis link to podesle dla porownania wlasciwosci konstrukcyjnych i grubosci druta.
Czarek
Re: łańcuchy śniegowe
Znalazlem na stronie schneeketten.com
dla przykladu lancuch na opone 285/75/16
http://schneeketten.com/index2.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
grubosc drutu 7mm
a tu link na ebay:
http://www.ebay.de/itm/Schneekette-Schn ... 1c1873b7db" onclick="window.open(this.href);return false;
Czarek
dla przykladu lancuch na opone 285/75/16
http://schneeketten.com/index2.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
grubosc drutu 7mm
a tu link na ebay:
http://www.ebay.de/itm/Schneekette-Schn ... 1c1873b7db" onclick="window.open(this.href);return false;
Czarek