Strona 3 z 5

Re: Nowy model BFG AT?

: 28 lis 2016, 12:38
autor: luk4s7
Trzeba było dopiąć przód. Po to właśnie jest Obrazek
Polecam ten film https://youtu.be/TOweeVYkyps

Na początku jest wyjaśnione i pokazane kiedy i dlaczego należy załączać napęd 4x4 oraz dlaczego dopiero gdy spięty międzyosiowy dyfer, można mówić o prawdziwym 4x4.

Re: Nowy model BFG AT?

: 28 lis 2016, 14:54
autor: kylon
Na lodzie czyli tym co pokazują w telewizorze to i zimówka nie daje rady ;-). Ale i tak jest lepsza niż AT na tą porę roku. Dlatego wymyślono opony zimowe.

Re: Nowy model BFG AT?

: 28 lis 2016, 14:59
autor: luk4s7
Jasne że zimówka jest lepsza na zimę niż inne opony. Po to właśnie jest zimówka. AT jest kompromisem. Jak każdy kompromis śmierdzi na skrajnych :D

A napęd? Jak ciągnie przód i tył po 50% to przynajmniej na przyśpieszaniu po prostej żadna część auta nie wyprzedza pozostałych :)

Re: Nowy model BFG AT?

: 28 lis 2016, 15:36
autor: Templar
Dopięcie przodu nastąpiło zaraz po tym jak stwierdziłem że uprawiam balet na drodze. Niestety nadal nie pomaga to na drogę hamowania ;)

Re: Nowy model BFG AT?

: 28 lis 2016, 15:54
autor: luk4s7
Oczywiście. Na drogę hamowania pomaga tylko przyczepność. Żadne napędy, eespe, fauesce, aeser czy inny abees nic nie da. Często o tym kierowcy zapominają.

Re: Nowy model BFG AT?

: 28 lis 2016, 19:17
autor: Johnny_UZJ100
luk4s7 pisze:Trzeba było dopiąć przód. Po to właśnie jest Obrazek
Polecam ten film https://youtu.be/TOweeVYkyps

Na początku jest wyjaśnione i pokazane kiedy i dlaczego należy załączać napęd 4x4 oraz dlaczego dopiero gdy spięty międzyosiowy dyfer, można mówić o prawdziwym 4x4.

Ciekawy film.
Czy dobrze rozumiem, że blokada centralna może być zapięta nawet przy dużych prędkościach jak jest ślisko?
Pogoda jak dzisiaj, asfalt zasypany marznącym śniegiem, 80km/h i zapięta blokada?
Do tej pory nie używałem blokady bez włączonego reduktora...

Re: Nowy model BFG AT?

: 28 lis 2016, 19:17
autor: Johnny_UZJ100
/podwójny wpis/

Re: Nowy model BFG AT?

: 28 lis 2016, 20:02
autor: kpeugeot
Dopóki jest na tyle slisko ze kola uslizguja sie możesz jechac na spiętym 4x4. Jak jest dobra trakcja rozpinamy

Re: Nowy model BFG AT?

: 28 lis 2016, 23:39
autor: Bananczyk
Generalnie na ślizgawce jest ślisko :) Dupa lekka to nosi. Po deszczu na kostce brukowej też są problemy, szedłem bokiem ostatnio.

Re: Nowy model BFG AT?

: 29 lis 2016, 06:54
autor: luk4s7
kpeugeot pisze:Dopóki jest na tyle slisko...
Dokładnie tak. Jak asfalt się robi suchy i przyczepny - bezwzględnie rozpiąć międzyosiówkę.

Mówimy tu o Hiluxie i/lub 90'tce czy temu podobnych. 120'tka ma już torsena w centralnym dyferencjale i większości modeli VSC. To powoduje że nawet bez zablokowania centralnego dyfra jest dużo bezpieczniej i skuteczniej.

Sam mam problem z wyborem trybu kiedy trochę lodu i śniegu a trochę suchego asfaltu. Wtedy staram się jechać ostrożniej na otwartym centralnym dyferencjale bo machanie co chwilę wajchą nie ma sensu.
Natomiast jak jest równo biało albo szuter to natychmiast zapinam.

Re: Nowy model BFG AT?

: 29 lis 2016, 07:07
autor: Rokfor32
Przy A/T, panowie pospuszczajcie se trochę powietrza na śliskie. Będzie gigantyczna różnica w przyczepności.

Nowy model BFG AT?

: 29 lis 2016, 08:10
autor: luk4s7
Rokfor dobrze prawi. Ja wokół komina jeżdżę na 1,8 Bar. Według katalogu powinno być 2,0. Co ciekawe przy spadku temp o 10°C - 0,1 do 0,2 Bar'a samo znika. Warto wiec kontrolować ciśnienie.

Re: Nowy model BFG AT?

: 29 lis 2016, 23:22
autor: czaya
Na razie dwa dni śniegu - na ubitym bardzo dobrze* - aż jestem zaskoczony.
Na samym tyle przy ruszaniu stawia bokiem ale ja mam za dużo mocy w porównaniu do masy auta, przy hamowaniu bardzo dobrze. **

*-w porównaniu do starego BFG AT, GY MTR Duratrac, BFG MT KM 1, BFG MT KM2 itd..
**-to nie jest zimówka

Re: Nowy model BFG AT?

: 21 lis 2017, 19:29
autor: luk4s7
Odkopię trochę temat bo jestem ciekaw Waszych opinii o komforcie jazdy na BFG AT KO2.

Moje spostrzeżenia z 3 dni użytkowania (względem Yokohama Geolandar G012 ten sam rozmiar czyli 265/70 R16) są takie:
1. Słychać opony. Nie przeszkadza to raczej ale na Geo nie było słychać wcale.
2. Są twardsze. Ciśnienie 1,75 Bar a twardsze niż Geolandary na 1,9 Bar. Fakt że BFG jest 121/118S a Geo były 112T.

Wnioski pogodowe przyjdą jak się pogoda zmieni na bardziej wymagającą.

Re: Nowy model BFG AT?

: 21 lis 2017, 20:26
autor: szulbor
luk4s7 pisze:Odkopię trochę temat bo jestem ciekaw Waszych opinii o komforcie jazdy na BFG AT KO2.

Moje spostrzeżenia z 3 dni użytkowania (względem Yokohama Geolandar G012 ten sam rozmiar czyli 265/70 R16) są takie:
1. Słychać opony. Nie przeszkadza to raczej ale na Geo nie było słychać wcale.
2. Są twardsze. Ciśnienie 1,75 Bar a twardsze niż Geolandary na 1,9 Bar. Fakt że BFG jest 121/118S a Geo były 112T.

Wnioski pogodowe przyjdą jak się pogoda zmieni na bardziej wymagającą.
U mnie była przesiadka z nalewek. Wiec bf at ko2 to bajka. No i w końcu można było wywazyc koła. A z ciekawości na asfalcie 1.75 to nie za mało?

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka