Nowy model BFG AT?

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3385
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: Nowy model BFG AT?

Post autor: luk4s7 »

Trzeba było dopiąć przód. Po to właśnie jest Obrazek
Polecam ten film https://youtu.be/TOweeVYkyps

Na początku jest wyjaśnione i pokazane kiedy i dlaczego należy załączać napęd 4x4 oraz dlaczego dopiero gdy spięty międzyosiowy dyfer, można mówić o prawdziwym 4x4.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18005
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Nowy model BFG AT?

Post autor: kylon »

Na lodzie czyli tym co pokazują w telewizorze to i zimówka nie daje rady ;-). Ale i tak jest lepsza niż AT na tą porę roku. Dlatego wymyślono opony zimowe.

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3385
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: Nowy model BFG AT?

Post autor: luk4s7 »

Jasne że zimówka jest lepsza na zimę niż inne opony. Po to właśnie jest zimówka. AT jest kompromisem. Jak każdy kompromis śmierdzi na skrajnych :D

A napęd? Jak ciągnie przód i tył po 50% to przynajmniej na przyśpieszaniu po prostej żadna część auta nie wyprzedza pozostałych :)

Awatar użytkownika
Templar
Posty: 989
Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Auto: Hilux 2011 3.0
Kontakt:

Re: Nowy model BFG AT?

Post autor: Templar »

Dopięcie przodu nastąpiło zaraz po tym jak stwierdziłem że uprawiam balet na drodze. Niestety nadal nie pomaga to na drogę hamowania ;)

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3385
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: Nowy model BFG AT?

Post autor: luk4s7 »

Oczywiście. Na drogę hamowania pomaga tylko przyczepność. Żadne napędy, eespe, fauesce, aeser czy inny abees nic nie da. Często o tym kierowcy zapominają.

Johnny_UZJ100
Posty: 91
Rejestracja: 21 maja 2016, 23:08

Re: Nowy model BFG AT?

Post autor: Johnny_UZJ100 »

luk4s7 pisze:Trzeba było dopiąć przód. Po to właśnie jest Obrazek
Polecam ten film https://youtu.be/TOweeVYkyps

Na początku jest wyjaśnione i pokazane kiedy i dlaczego należy załączać napęd 4x4 oraz dlaczego dopiero gdy spięty międzyosiowy dyfer, można mówić o prawdziwym 4x4.

Ciekawy film.
Czy dobrze rozumiem, że blokada centralna może być zapięta nawet przy dużych prędkościach jak jest ślisko?
Pogoda jak dzisiaj, asfalt zasypany marznącym śniegiem, 80km/h i zapięta blokada?
Do tej pory nie używałem blokady bez włączonego reduktora...

Johnny_UZJ100
Posty: 91
Rejestracja: 21 maja 2016, 23:08

Re: Nowy model BFG AT?

Post autor: Johnny_UZJ100 »

/podwójny wpis/

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2505
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Nowy model BFG AT?

Post autor: kpeugeot »

Dopóki jest na tyle slisko ze kola uslizguja sie możesz jechac na spiętym 4x4. Jak jest dobra trakcja rozpinamy

Bananczyk
Posty: 89
Rejestracja: 03 wrz 2014, 12:46
Auto: Hilux 2009
Kontakt:

Re: Nowy model BFG AT?

Post autor: Bananczyk »

Generalnie na ślizgawce jest ślisko :) Dupa lekka to nosi. Po deszczu na kostce brukowej też są problemy, szedłem bokiem ostatnio.

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3385
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: Nowy model BFG AT?

Post autor: luk4s7 »

kpeugeot pisze:Dopóki jest na tyle slisko...
Dokładnie tak. Jak asfalt się robi suchy i przyczepny - bezwzględnie rozpiąć międzyosiówkę.

Mówimy tu o Hiluxie i/lub 90'tce czy temu podobnych. 120'tka ma już torsena w centralnym dyferencjale i większości modeli VSC. To powoduje że nawet bez zablokowania centralnego dyfra jest dużo bezpieczniej i skuteczniej.

Sam mam problem z wyborem trybu kiedy trochę lodu i śniegu a trochę suchego asfaltu. Wtedy staram się jechać ostrożniej na otwartym centralnym dyferencjale bo machanie co chwilę wajchą nie ma sensu.
Natomiast jak jest równo biało albo szuter to natychmiast zapinam.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8289
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Nowy model BFG AT?

Post autor: Rokfor32 »

Przy A/T, panowie pospuszczajcie se trochę powietrza na śliskie. Będzie gigantyczna różnica w przyczepności.

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3385
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Nowy model BFG AT?

Post autor: luk4s7 »

Rokfor dobrze prawi. Ja wokół komina jeżdżę na 1,8 Bar. Według katalogu powinno być 2,0. Co ciekawe przy spadku temp o 10°C - 0,1 do 0,2 Bar'a samo znika. Warto wiec kontrolować ciśnienie.

czaya
Klubowicz
Posty: 563
Rejestracja: 09 wrz 2008, 08:11
Auto: www.ready2go.pl
Kontakt:

Re: Nowy model BFG AT?

Post autor: czaya »

Na razie dwa dni śniegu - na ubitym bardzo dobrze* - aż jestem zaskoczony.
Na samym tyle przy ruszaniu stawia bokiem ale ja mam za dużo mocy w porównaniu do masy auta, przy hamowaniu bardzo dobrze. **

*-w porównaniu do starego BFG AT, GY MTR Duratrac, BFG MT KM 1, BFG MT KM2 itd..
**-to nie jest zimówka

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3385
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: Nowy model BFG AT?

Post autor: luk4s7 »

Odkopię trochę temat bo jestem ciekaw Waszych opinii o komforcie jazdy na BFG AT KO2.

Moje spostrzeżenia z 3 dni użytkowania (względem Yokohama Geolandar G012 ten sam rozmiar czyli 265/70 R16) są takie:
1. Słychać opony. Nie przeszkadza to raczej ale na Geo nie było słychać wcale.
2. Są twardsze. Ciśnienie 1,75 Bar a twardsze niż Geolandary na 1,9 Bar. Fakt że BFG jest 121/118S a Geo były 112T.

Wnioski pogodowe przyjdą jak się pogoda zmieni na bardziej wymagającą.

Awatar użytkownika
szulbor
Posty: 392
Rejestracja: 25 sty 2014, 20:29
Auto: Toyota 4runner 3rd 5VZ-FE 3.4ccm Supercharged
Kontakt:

Re: Nowy model BFG AT?

Post autor: szulbor »

luk4s7 pisze:Odkopię trochę temat bo jestem ciekaw Waszych opinii o komforcie jazdy na BFG AT KO2.

Moje spostrzeżenia z 3 dni użytkowania (względem Yokohama Geolandar G012 ten sam rozmiar czyli 265/70 R16) są takie:
1. Słychać opony. Nie przeszkadza to raczej ale na Geo nie było słychać wcale.
2. Są twardsze. Ciśnienie 1,75 Bar a twardsze niż Geolandary na 1,9 Bar. Fakt że BFG jest 121/118S a Geo były 112T.

Wnioski pogodowe przyjdą jak się pogoda zmieni na bardziej wymagającą.
U mnie była przesiadka z nalewek. Wiec bf at ko2 to bajka. No i w końcu można było wywazyc koła. A z ciekawości na asfalcie 1.75 to nie za mało?

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

ODPOWIEDZ