Strona 1 z 2

265/70/R16 vs 265/75/R16

: 21 cze 2011, 23:01
autor: klepa
Panowie proszę o komentarz czy dobrze to liczę.

Chodzi mi o różnicę w wysokości samochodu po zmianie opony 265/70/R16 na 265/75/R16.

Jeśli dobrze rozumiem, profil 75 to 75% szerokości opony w mm, czyli w tym przypadku 198 mm. Mamy więc tutaj 199 mm vs 186 przy profilu 70. Czyli 13mm różnicy x 2. Odpowiedź: samochód będzie wyższy o ok 26 mm. :)

Mam racje?

ps. zakładam, ze do J90 z liftem 2 cale bez problemu taka zamiana będzie możliwa.

Re: 265/70/R16 vs 265/75/R16

: 21 cze 2011, 23:06
autor: finger
Podobno 75 wchodzi na seryjny zawias takze spokojnie :)

ja jutro sie przekonam czy aby napewno...

czy wysokosc profil liczona jest z bieznikiem?

Re: 265/70/R16 vs 265/75/R16

: 21 cze 2011, 23:25
autor: consigliero
Różnica wynosi 13 mm i o tyle wzrośnie wysokość samochodu.
PozdrawiaM

265/70/R16 vs 265/75/R16

: 21 cze 2011, 23:30
autor: pp
Dokladnie te dwa rozmiary Kames mi kiedys porownal:

opona 265/75r16 średnica koła 803.9 mm 265/70r16 777.4 mm
różnica w średnicy koła 26.5 mm
różnica w prędkości (%) 3.41 %

czyli chyba wyzszy beddzie o ta roznice w srednicy czyli 26.5mm

Re: 265/70/R16 vs 265/75/R16

: 21 cze 2011, 23:32
autor: finger
Ludzie podstawy matematyki z 5 klasy szkoly podstawowej. Bedzie wyzszy o roznice promienia nie srednicy!

Wchodza lajtowo oba rozmary?

Re: 265/70/R16 vs 265/75/R16

: 21 cze 2011, 23:34
autor: klepa
consigliero pisze:Różnica wynosi 13 mm i o tyle wzrośnie wysokość samochodu.
PozdrawiaM
Wydaje mi się, ze 13 mm x 2, czyli będzie wyższy o 26 mm

Re: 265/70/R16 vs 265/75/R16

: 22 cze 2011, 00:10
autor: qberus
Niestety finger i consigliero mają rację, różnica promienia podnosi auto a nie różnica średnicy więc tylko 13 mm, lift jest więc czysto kosmetyczny. O tym czy się zmieści w nadkolu decyduje już różnica średnicy.

Pomocny link
http://www.1010tires.com/TireSizeCalculator.asp" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: 265/70/R16 vs 265/75/R16

: 22 cze 2011, 00:34
autor: klepa
qberus pisze:Niestety finger i consigliero mają rację, różnica promienia podnosi auto a nie różnica średnicy więc tylko 13 mm, lift jest więc czysto kosmetyczny. O tym czy się zmieści w nadkolu decyduje już różnica średnicy.

Pomocny link
http://www.1010tires.com/TireSizeCalculator.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
dzięki za linka i faktycznie koledzy mają rację.

Re: 265/70/R16 vs 265/75/R16

: 22 cze 2011, 18:13
autor: finger
Mili Panstwo chcialem zakomunikowac, ze powyzsze opony wchodza elegancko na seryjny woz po uprzednim up******iwszu oslony na prawym nadkole pod ktora jest schowany zbiorniczek na plyn do spryskiwaczy :)

czym to oslonic?

Pieeeeeknie autko teraz wyglada :) jezdzi sie jak czolgiem...

ile wieksze bede miec spalanie na BFG KM2? :roll:

Re: 265/70/R16 vs 265/75/R16

: 22 cze 2011, 18:45
autor: klepa
Finger dawaj fotki

Re: 265/70/R16 vs 265/75/R16

: 23 cze 2011, 02:41
autor: finger
jutro cos poczynie :D

Re: 265/70/R16 vs 265/75/R16

: 07 cze 2018, 19:05
autor: Jurek
Czy kilka lat po napisaniu tych postów może ktoś opisać jak w J95 (TD 125KM bez modyfikacji, ale pewnie wersje J95 będą tutaj bez różnicy) działają opony o rozmiarze 265/75r16 wstawione zamiast fabrycznego rozmiaru 265/70r16?

Czy były potrzebne modyfikacje, czy na seryjnym zawieszeniu poszło, co z osłoną zbiornika płynu spryskiwaczy opisaną w tym wątku poprzednio.
Coraz mniejszy wybór opon AT z jako takimi własnościami pozaasfaltowymi, dlatego badam alternatywy. Rok temu wyskoczyłem ponad 7kzlp na maglownicę i drążki, nie chciałbym se strzelić w stopę.

Re: 265/70/R16 vs 265/75/R16

: 07 cze 2018, 19:31
autor: waldek_BB
u niektórych obciera a u niektórych nie
ja mam seryjne zawieszenie, opony na lato /75/ i nic się nie dzieje

ps. jeśli będziesz przejazdem przez BB to zapraszam, przełożysz sobie moje i przetestujesz

Re: 265/70/R16 vs 265/75/R16

: 07 cze 2018, 21:28
autor: sebastian44
U mnie 75 wchodziły bez problemu nawet na padniętym zawieszeniu. Nie bać się zakładać

Re: 265/70/R16 vs 265/75/R16

: 08 cze 2018, 13:38
autor: Jurek
Dziękuję za informacje. Niestety w międzyczasie pan z Yokohamy skorygował negatywnie wcześniejszą wypowiedź o możliwości zakupu w PL Geolandarów 015 w rozmiarze 265/75/16 i wzorze bieżnika LT. Wiem że istnieją takie w Azji, ale (to już moja interpretacja) nie w naszej drogiej UE. Pytałem ich o to bo wersja LT nie jest robiona dla standardowego w J9 rozmiaru 265/70/16/. Więc mi koncepcja padła.

Walek, co do kwestii jednym obcierają drugim nie – może coś jest na rzeczy z wersjami samochodów na różne rynki lub przeznaczenia. Kupiłem w 2000 r jako ciężarowe i w dowodzie rej miałem ładowność 850 kg; w po polsku pisanym folderze z tamtych czasów ładowność podawano na 870 kg (to OK bo kratka miała ze 20 kilo), w 2014 na przeglądzie nie zgadzały się diagnoście ciężary podane na tabliczce znamionowej (pierwszy który tam zajrzał) z tymi w dow rej. W efekcie TMP przyznała się do błędu w homologacji z 2000 r i skorygowała ładowność na 940 kg i tak mam w obecnym dow rej. Teraz więcej kamieni mi wchodzi.