265/70/R16 vs 265/75/R16

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
klepa
Klubowicz
Posty: 283
Rejestracja: 12 lut 2011, 19:45
Auto: Sprinter4x4 (16r.), V8 (08r.), Patrol Y61 GU4 (08r.)
Kontakt:

265/70/R16 vs 265/75/R16

Post autor: klepa »

Panowie proszę o komentarz czy dobrze to liczę.

Chodzi mi o różnicę w wysokości samochodu po zmianie opony 265/70/R16 na 265/75/R16.

Jeśli dobrze rozumiem, profil 75 to 75% szerokości opony w mm, czyli w tym przypadku 198 mm. Mamy więc tutaj 199 mm vs 186 przy profilu 70. Czyli 13mm różnicy x 2. Odpowiedź: samochód będzie wyższy o ok 26 mm. :)

Mam racje?

ps. zakładam, ze do J90 z liftem 2 cale bez problemu taka zamiana będzie możliwa.

finger
Posty: 916
Rejestracja: 03 maja 2011, 00:02
Auto: HZJ73
Kontakt:

Re: 265/70/R16 vs 265/75/R16

Post autor: finger »

Podobno 75 wchodzi na seryjny zawias takze spokojnie :)

ja jutro sie przekonam czy aby napewno...

czy wysokosc profil liczona jest z bieznikiem?

consigliero
Klubowicz
Posty: 1889
Rejestracja: 17 sie 2008, 22:14
Auto: 4Runner
Kontakt:

Re: 265/70/R16 vs 265/75/R16

Post autor: consigliero »

Różnica wynosi 13 mm i o tyle wzrośnie wysokość samochodu.
PozdrawiaM

Awatar użytkownika
pp
Posty: 24
Rejestracja: 10 mar 2010, 17:00
Auto: RZN 185 2.7 HiluxSurf/4Runner
Kontakt:

265/70/R16 vs 265/75/R16

Post autor: pp »

Dokladnie te dwa rozmiary Kames mi kiedys porownal:

opona 265/75r16 średnica koła 803.9 mm 265/70r16 777.4 mm
różnica w średnicy koła 26.5 mm
różnica w prędkości (%) 3.41 %

czyli chyba wyzszy beddzie o ta roznice w srednicy czyli 26.5mm

finger
Posty: 916
Rejestracja: 03 maja 2011, 00:02
Auto: HZJ73
Kontakt:

Re: 265/70/R16 vs 265/75/R16

Post autor: finger »

Ludzie podstawy matematyki z 5 klasy szkoly podstawowej. Bedzie wyzszy o roznice promienia nie srednicy!

Wchodza lajtowo oba rozmary?

Awatar użytkownika
klepa
Klubowicz
Posty: 283
Rejestracja: 12 lut 2011, 19:45
Auto: Sprinter4x4 (16r.), V8 (08r.), Patrol Y61 GU4 (08r.)
Kontakt:

Re: 265/70/R16 vs 265/75/R16

Post autor: klepa »

consigliero pisze:Różnica wynosi 13 mm i o tyle wzrośnie wysokość samochodu.
PozdrawiaM
Wydaje mi się, ze 13 mm x 2, czyli będzie wyższy o 26 mm

Awatar użytkownika
qberus
Posty: 876
Rejestracja: 04 wrz 2010, 13:30
Auto: Hilux

Re: 265/70/R16 vs 265/75/R16

Post autor: qberus »

Niestety finger i consigliero mają rację, różnica promienia podnosi auto a nie różnica średnicy więc tylko 13 mm, lift jest więc czysto kosmetyczny. O tym czy się zmieści w nadkolu decyduje już różnica średnicy.

Pomocny link
http://www.1010tires.com/TireSizeCalculator.asp" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
klepa
Klubowicz
Posty: 283
Rejestracja: 12 lut 2011, 19:45
Auto: Sprinter4x4 (16r.), V8 (08r.), Patrol Y61 GU4 (08r.)
Kontakt:

Re: 265/70/R16 vs 265/75/R16

Post autor: klepa »

qberus pisze:Niestety finger i consigliero mają rację, różnica promienia podnosi auto a nie różnica średnicy więc tylko 13 mm, lift jest więc czysto kosmetyczny. O tym czy się zmieści w nadkolu decyduje już różnica średnicy.

Pomocny link
http://www.1010tires.com/TireSizeCalculator.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
dzięki za linka i faktycznie koledzy mają rację.

finger
Posty: 916
Rejestracja: 03 maja 2011, 00:02
Auto: HZJ73
Kontakt:

Re: 265/70/R16 vs 265/75/R16

Post autor: finger »

Mili Panstwo chcialem zakomunikowac, ze powyzsze opony wchodza elegancko na seryjny woz po uprzednim up******iwszu oslony na prawym nadkole pod ktora jest schowany zbiorniczek na plyn do spryskiwaczy :)

czym to oslonic?

Pieeeeeknie autko teraz wyglada :) jezdzi sie jak czolgiem...

ile wieksze bede miec spalanie na BFG KM2? :roll:

Awatar użytkownika
klepa
Klubowicz
Posty: 283
Rejestracja: 12 lut 2011, 19:45
Auto: Sprinter4x4 (16r.), V8 (08r.), Patrol Y61 GU4 (08r.)
Kontakt:

Re: 265/70/R16 vs 265/75/R16

Post autor: klepa »

Finger dawaj fotki

finger
Posty: 916
Rejestracja: 03 maja 2011, 00:02
Auto: HZJ73
Kontakt:

Re: 265/70/R16 vs 265/75/R16

Post autor: finger »

jutro cos poczynie :D

Awatar użytkownika
Jurek
Posty: 20
Rejestracja: 02 lip 2015, 10:23
Auto: KZJ95
Kontakt:

Re: 265/70/R16 vs 265/75/R16

Post autor: Jurek »

Czy kilka lat po napisaniu tych postów może ktoś opisać jak w J95 (TD 125KM bez modyfikacji, ale pewnie wersje J95 będą tutaj bez różnicy) działają opony o rozmiarze 265/75r16 wstawione zamiast fabrycznego rozmiaru 265/70r16?

Czy były potrzebne modyfikacje, czy na seryjnym zawieszeniu poszło, co z osłoną zbiornika płynu spryskiwaczy opisaną w tym wątku poprzednio.
Coraz mniejszy wybór opon AT z jako takimi własnościami pozaasfaltowymi, dlatego badam alternatywy. Rok temu wyskoczyłem ponad 7kzlp na maglownicę i drążki, nie chciałbym se strzelić w stopę.

Awatar użytkownika
waldek_BB
Klubowicz
Posty: 506
Rejestracja: 25 wrz 2013, 12:57
Auto: było: KZJ95
było: GV II 1.9 DDiS
jest: SX4 4x4 ... przynajmniej się nie psuje :)
Kontakt:

Re: 265/70/R16 vs 265/75/R16

Post autor: waldek_BB »

u niektórych obciera a u niektórych nie
ja mam seryjne zawieszenie, opony na lato /75/ i nic się nie dzieje

ps. jeśli będziesz przejazdem przez BB to zapraszam, przełożysz sobie moje i przetestujesz

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: 265/70/R16 vs 265/75/R16

Post autor: sebastian44 »

U mnie 75 wchodziły bez problemu nawet na padniętym zawieszeniu. Nie bać się zakładać

Awatar użytkownika
Jurek
Posty: 20
Rejestracja: 02 lip 2015, 10:23
Auto: KZJ95
Kontakt:

Re: 265/70/R16 vs 265/75/R16

Post autor: Jurek »

Dziękuję za informacje. Niestety w międzyczasie pan z Yokohamy skorygował negatywnie wcześniejszą wypowiedź o możliwości zakupu w PL Geolandarów 015 w rozmiarze 265/75/16 i wzorze bieżnika LT. Wiem że istnieją takie w Azji, ale (to już moja interpretacja) nie w naszej drogiej UE. Pytałem ich o to bo wersja LT nie jest robiona dla standardowego w J9 rozmiaru 265/70/16/. Więc mi koncepcja padła.

Walek, co do kwestii jednym obcierają drugim nie – może coś jest na rzeczy z wersjami samochodów na różne rynki lub przeznaczenia. Kupiłem w 2000 r jako ciężarowe i w dowodzie rej miałem ładowność 850 kg; w po polsku pisanym folderze z tamtych czasów ładowność podawano na 870 kg (to OK bo kratka miała ze 20 kilo), w 2014 na przeglądzie nie zgadzały się diagnoście ciężary podane na tabliczce znamionowej (pierwszy który tam zajrzał) z tymi w dow rej. W efekcie TMP przyznała się do błędu w homologacji z 2000 r i skorygowała ładowność na 940 kg i tak mam w obecnym dow rej. Teraz więcej kamieni mi wchodzi.

ODPOWIEDZ