265/70/R16 vs 265/75/R16

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
waldek_BB
Klubowicz
Posty: 506
Rejestracja: 25 wrz 2013, 12:57
Auto: było: KZJ95
było: GV II 1.9 DDiS
jest: SX4 4x4 ... przynajmniej się nie psuje :)
Kontakt:

Re: 265/70/R16 vs 265/75/R16

Post autor: waldek_BB »

Jurek pisze: Walek, co do kwestii jednym obcierają drugim nie – może coś jest na rzeczy z wersjami samochodów na różne rynki lub przeznaczenia. Kupiłem w 2000 r jako ciężarowe i w dowodzie rej miałem ładowność 850 kg; w po polsku pisanym folderze z tamtych czasów ładowność podawano na 870 kg (to OK bo kratka miała ze 20 kilo), w 2014 na przeglądzie nie zgadzały się diagnoście ciężary podane na tabliczce znamionowej (pierwszy który tam zajrzał) z tymi w dow rej. W efekcie TMP przyznała się do błędu w homologacji z 2000 r i skorygowała ładowność na 940 kg i tak mam w obecnym dow rej. Teraz więcej kamieni mi wchodzi.
ciekawe, moja też była ciężarówką i też ma podaną ładowność 850 kg :) muszę sprawdzić z tabliczką jak to u mnie jest :D

ps. masz pw

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: 265/70/R16 vs 265/75/R16

Post autor: sebastian44 »

Jurek pisze:Dziękuję za informacje. Niestety w międzyczasie pan z Yokohamy skorygował negatywnie wcześniejszą wypowiedź o możliwości zakupu w PL Geolandarów 015 w rozmiarze 265/75/16 i wzorze bieżnika LT. Wiem że istnieją takie w Azji, ale (to już moja interpretacja) nie w naszej drogiej UE. Pytałem ich o to bo wersja LT nie jest robiona dla standardowego w J9 rozmiaru 265/70/16/. Więc mi koncepcja padła.
No niestety Yokohama cos przekombinowała z tymi oponami, miałem ten sam dylemat i wybrałem inny rozmiar który był w wersji LT. Możesz kupic BFG lub na przykład Yoko 235/85R16. Ale te drugie bedą węższe przy tej samej średnicy.

Pomysl też nad Cooper STT Maxx, zajefajne opony.

Awatar użytkownika
Jurek
Posty: 20
Rejestracja: 02 lip 2015, 10:23
Auto: KZJ95
Kontakt:

Re: 265/70/R16 vs 265/75/R16

Post autor: Jurek »

Waldek - czy możesz mi powiedzieć na jakim ciśnieniu jeździłeś na cooperach s/t maxx? I jak wrażenia, czy ciężar nie powodował mułowatości lub oznak niewyrabiania zawieszenia lub przekładni kier w j95.
Opony które zrzucam (Dueler 694) mają 17,9 kg/szt , S/T maxx: 24 kg szt.


Ogólnie - w j95 wg instrukcji ma być po 29 psi (2 bar) na każde koło i zawszwe; na forach w USA piszą o 35-40 psi (2,4 - 2,75 bar) dla s/t i wtedy OK na czarnym. Z kolei w terenie było 10 psi opisane, bez zabezpieczenia.
Grzebiąc w sieci wyczytałem że opony LT (wyższe indexy ładowności / 10 ply) aby dobrze jechały asfalcie, trzeba wyżej pompować co jest niezgodne z tabliczką z auta. A w końcu powinienem coś wybrać.

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: 265/70/R16 vs 265/75/R16

Post autor: sebastian44 »

Nie miałem tych maxxów ale ogólnie ciśnienie 2.0 jest troche bez sensu. Na szose dalbym 2.5, góra 2.7 na dłuższą trasę, a w terenie 1,4-1,5 bara fajnie robią i nic sie nie dzieje.

Awatar użytkownika
waldek_BB
Klubowicz
Posty: 506
Rejestracja: 25 wrz 2013, 12:57
Auto: było: KZJ95
było: GV II 1.9 DDiS
jest: SX4 4x4 ... przynajmniej się nie psuje :)
Kontakt:

Re: 265/70/R16 vs 265/75/R16

Post autor: waldek_BB »

na twardym co zresztą tu gdzieś napisałem biłem te 2,5-2,7 i było wyraźnie czuć różnicę w oporach - że lżej, ale tak robiłem tylko na trasach i wokół komina po w miarę równych drogach -
ale ja s/t maxx miałem krótko - może z 4tys. km i właśnie ze względu na ich wagę i odejście od off-roadu zmieniłem na yokohamy
było czuć większą i cięższą oponę - szczególnie na zimę gdy się przesiadałem na zimówki w standardowym rozmiarze

i teraz co doświadczenie i świadomość robi z człowiekiem ;) wokół komina teraz na yoko to jeżdżę na 1.7-1.8 i tak samo pojechałem 250km przejażdżki na wschód i nie przejmowałem się czy przez to spaliłem 0.5l więcej ropy czy nie
było dużo bardziej komfortowo :)

generalnie ciśnienie 2.0 nie jest bez sensu bo równo zużywa bieżnik - to nawet poznać po oponie, która część bieżnik jest cieplejsza po dłuższej, szybszej jeździe
ale to co się zużyje na autostradzie przy 2,7 nadrobię 1.7 wokół domu ;) obserwuje to od 4 lat na yoko :) nie ma zużytego środka jak w niektórych at z bfg ;)

kolejna sprawa to szum opony przy niższym ciśnieniu - wtedy opona pracuje bardziej bokiem niż środkiem bieżnika, a tam są mniejsze lub większe klocki które napewno powodują większy hałas
dla tych którzy go słyszą - ten hałas oczywiście - to może być istotne

moje yoko są też lt (ładowność 119 albo 123) jeśli dobrze pamiętam ale dużo miększe od st maxx
ale w porównaniu do zimówek standardowych 112t to i tak są twarde jak skał1 ;)

Awatar użytkownika
Jurek
Posty: 20
Rejestracja: 02 lip 2015, 10:23
Auto: KZJ95
Kontakt:

Re: 265/70/R16 vs 265/75/R16

Post autor: Jurek »

Dzięki za odp. Wczoraj zadzwoniłem aby zamówić ST maxx i osoba po drugiej stronie zapytała czy aby na pewno jestem na nie zdecydowany, z dalszej rozmowy wynikało że mają dużo reklamacji tych opon. Chodzi o pękające boki opon, jeden z klientów w PL miał uszkodzone po kilkuset km.
W necie są opisy takich przypadków, ale sądziłem że były to osoby mocno się starające (niskie ciśnienie i hajłej) i pominąłem to, ale jeśli to częstszy temat oraz czegoś nie rozumiem - odpuszczam.
Rzucę teraz okiem w stronę Dynapro RF 10 i GG at3. W tle BFG at ko2, ale jakoś wydaje mi się że w marketingu może być tak że ci tuż za uznanym liderem bywają fajniejsi. Yoko 012 LT już nie ma.

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: 265/70/R16 vs 265/75/R16

Post autor: sebastian44 »

O to ciekawe, myslalem że Maxxy sa bardzo mocne. Z pękających boków na pewno słyną GY Duratrac.

Awatar użytkownika
zombi
Posty: 704
Rejestracja: 17 mar 2014, 20:48
Auto: kzj95

Re: 265/70/R16 vs 265/75/R16

Post autor: zombi »

A zakładał ktoś KO2 265/75/16 do j9 - mieści się? Było wcześniej, że KM2 wadzi z osłoną spryskiwacza.

Aktualnie mam AT3 i zastanawiałem się czy kupić AT3 czy ST Maxx, ale informacja Jurka mnie ostudziła. Moje A/t3 dość szybko popękały tuz przy feldze. Myślałem, że Cooper coś z tym zrobił, ale widać problem dalej istnieje. Więc penie kupie KO2

Waldek_BB, a możesz napisać dokładniej co znaczy "czuć cięższą oponą" - trzeba auto bardziej kręcić, słabiej hamuje, gorzej wybiera nierówności?
A może ma ktoś doświadczenia z AT3 i KO2 i może mi coś powiedzieć o różnicach.

Awatar użytkownika
waldek_BB
Klubowicz
Posty: 506
Rejestracja: 25 wrz 2013, 12:57
Auto: było: KZJ95
było: GV II 1.9 DDiS
jest: SX4 4x4 ... przynajmniej się nie psuje :)
Kontakt:

Re: 265/70/R16 vs 265/75/R16

Post autor: waldek_BB »

zombi pisze: trzeba auto bardziej kręcić, słabiej hamuje, gorzej wybiera nierówności?
wg, mnie coś w tym stylu - słyszałem i czułem że mój się wolniej zbierał, dłużej trwało zanim skrzenia bieg zmieniła (ale tyczy to spokojnej jazdy bo po odkręceniu niema różnicy, co sprawdziłem po włączeniu trybu PWR na skrzyni gdzie silnik wyżej kręci), oczywiście to moje prywatne odczucia :) które potwierdza sezon zimowy gdzie wrzucenie lekkich zimówek odczuwalnie zmienia jazdę (wg. mnie)

no i przy seryjnym miękkim zawieszeniu z pewnym stopniem zużycia, to ciężkie koło było czuć na dziurach, zwłaszcza z dobitym ciśnieniem,

ps. sobie przypominam że na początku moja stała na szosowych uniroyalach i był spory przeskok po przesiadce na te właśnie ST maxx

Awatar użytkownika
Jurek
Posty: 20
Rejestracja: 02 lip 2015, 10:23
Auto: KZJ95
Kontakt:

Re: 265/70/R16 vs 265/75/R16

Post autor: Jurek »

Waldek, gdybyś puścił posta z 10 lipca wcześniej - nawet bym po te Maxxy nie dzwonił.

W drugim podejściu zdecydowałem się na General Grabber AT3, opona dla rozmiaru 265/70r16 występuje w wersji LT i „normalnej”. Wybrałem LT (121/118), waży 23 kg ma oznaczenia E, B i 75 dB oraz m+s i śnieżynkę, bieżnik 11,9 mm – info od dystrybutora i z zagr stron, u nas słabe informacje. Jeśli coś innego przyjdzie – nie odbiorę. To nowe opony, niewiele info, zakładam że się postarali jako wprost konkurencja BFG AT KO2. Wersja „normalna” też jest w miarę – waży 18,5 kg, to sporo jak na AT 112, bieżnik 10 mm, ale aquaplaning ma nisko: E.

Podobny duet LT i „normalnej” w rozm 265/70r16 ma Hankook Dynapro RF10, LT (117/114) waży 21,5 kg , bieżnik LT ma 12,7 mm, Hankook jest cichszy ale ma gorsze wyniki aquaplaningu za to dużo lepsze gwarancji, nie ma śnieżynki, dobre recenzje . Wagowo i nośnością bardziej pasowałby mi Hankook. Jest bardzo mały wybór opon w tym rozmiarze i nośności rzędu 117, czyli mocniejszych ale nie aż tak ciężkich jak 121. Zapewne auto J9 z posianymi IFS i maglownicą wybrałoby 117.

Jak dla mnie GG wygrał etap rozpoznawania literą B i śnieżynką, a praktyka pokaże co zacz. Mam blisko do Czech i może w końcu znowu zimą pojadę, raz już się ich policjantom latem tłumaczyłem dlaczego na leśnym parkingu wjazdowym do lasu stoję po prawej w cieniu a nie po lewej w pełnym słońcu, gdzie zatrzymało się kilka aut ich obywateli. Wróciliśmy ze spaceru, stał radiowóz i medytowali. Będzie śnieżynka – to będą musieli czegoś innego szukać.

ODPOWIEDZ