Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 23 lip 2018, 0:09
www.tlc-camp.pl/sklep/


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
Post: 08 kwie 2011, 14:57 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lut 2009, 16:01
Posty: 2202
Lokalizacja: Poznań
Auto: Hilux 2008 wycieczkowóz
no dobra - to już mi się wyjaśniło
dzięki koledzy :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 08 kwie 2011, 15:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 wrz 2010, 13:30
Posty: 861
Auto: Hilux
A mnie nurtuje jedna rzecz. Czytałem, że opony w tym samym rozmiarze różnią się szerokością :| .Chodziło o pytanie czy 285/75r16 wejdzie do hiluxa. W odpowiedzi chłopaki stwierdzili że "wide 285" nie wejdzie ale "narrow 285" już może - to tak w kontekście obcierania o fabryczny wahacz.

O co w tym chodzi ? Kształt przekroju jest inny - jedna opona się bardziej wybrzusza druga mniej - czy też bieżnik na styku z podłożem ma inną szerokość ? W jaki sposób jest mierzony rozmiar opony w takim razie ?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 08 kwie 2011, 18:06 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 gru 2009, 0:57
Posty: 1559
Lokalizacja: Żyrardów, Warszawa
Auto: Hilux 2,5 D4D 2008
qberus pisze:
A mnie nurtuje jedna rzecz. Czytałem, że opony w tym samym rozmiarze różnią się szerokością :| .Chodziło o pytanie czy 285/75r16 wejdzie do hiluxa. W odpowiedzi chłopaki stwierdzili że "wide 285" nie wejdzie ale "narrow 285" już może - to tak w kontekście obcierania o fabryczny wahacz.

O co w tym chodzi ? Kształt przekroju jest inny - jedna opona się bardziej wybrzusza druga mniej - czy też bieżnik na styku z podłożem ma inną szerokość ? W jaki sposób jest mierzony rozmiar opony w takim razie ?


zgadza się - mam zimówki miszelinki i tam - jakbyś spojrzał na przekrój opony - to jest zbliżony do koła, tzn balonik z dość wąską płaską powierzchnią styku. Różnica między najszerszą częścią przekroju a powierzchnią styku jest znaczna.
A z kolei BFG AT czy MT - ma przekrój zbliżony do prostokąta i tam ta różnica jest mniejsza.
Sumując - takie okrągłe będą mniej prawdopodobnie trzeć, niż szerokie.'


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 12 kwie 2011, 8:48 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 maja 2009, 18:41
Posty: 429
Lokalizacja: Wawa
Auto: HILL D4D, '08
milczacy pisze:
Stachu - dlaczego do opon 33/10,5 trzeba dystanse lub inne felgi niż do 31/10,5 ?
Da się to mi, laikowi, wyjaśnić plizz ? :)


odgrzewając temat, z dystansem tudzież ujemnym ET felgi też nie można przesadzić w drugą stronę.... To co napisałem w kwestii możliwości montażu większych kół w Hilu w odniesieniu do liftu i ewentualnego dystansu wynika z empirycznych badań i stosowanych na własnym sprzęcie setupów.....

w kwestii montażu dystansów dla kół 31/10,5 lub 33/10,5 nie chodzi o obcieranie o wahacz - bowiem szerokość koła jest taka sama - chodzi natomiast o odsadzenie koła w taki sposób aby przy skręcie opona nie obcierała o wewnętrzne części wnęki koła - mówiąc ogólnie....

generalnie felga fabryczna 7cali ( 15") ma ET +30 dokładając więc dystans 30mm lądujemy na realnym ET 0 i to chyba najlepszy układ pod kątem trakcji, wyglądu, ewentualnych obcierek:)

ja w tej chwili mam założone felgi 8calowe z ET-24 i o dziwo całość z oponą 33' nadal fajnie pracuje choć koło zdziebko wylazło poza obrys auta gwarantując efekt znanej z Jeepów pompy do gnoju :mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 sie 2016, 10:53 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 wrz 2010, 20:37
Posty: 81
Lokalizacja: lublin
Auto: hillux 2,5 09r
STACHU pisze:
milczacy pisze:
Stachu - dlaczego do opon 33/10,5 trzeba dystanse lub inne felgi niż do 31/10,5 ?
Da się to mi, laikowi, wyjaśnić plizz ? :)


odgrzewając temat, z dystansem tudzież ujemnym ET felgi też nie można przesadzić w drugą stronę.... To co napisałem w kwestii możliwości montażu większych kół w Hilu w odniesieniu do liftu i ewentualnego dystansu wynika z empirycznych badań i stosowanych na własnym sprzęcie setupów.....

w kwestii montażu dystansów dla kół 31/10,5 lub 33/10,5 nie chodzi o obcieranie o wahacz - bowiem szerokość koła jest taka sama - chodzi natomiast o odsadzenie koła w taki sposób aby przy skręcie opona nie obcierała o wewnętrzne części wnęki koła - mówiąc ogólnie....

generalnie felga fabryczna 7cali ( 15") ma ET +30 dokładając więc dystans 30mm lądujemy na realnym ET 0 i to chyba najlepszy układ pod kątem trakcji, wyglądu, ewentualnych obcierek:)

ja w tej chwili mam założone felgi 8calowe z ET-24 i o dziwo całość z oponą 33' nadal fajnie pracuje choć koło zdziebko wylazło poza obrys auta gwarantując efekt znanej z Jeepów pompy do gnoju :mrgreen:

Odgrzewam
Mam opony bfg mt2 33x10.5x15 Hilux po 06r lift 2"
Czy wie ktoś jakie felgi to tych gum dopasować. Czy prościej fabryczne felgi z dystansem ale pytanie też jakim odsadzeniem?

Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
www.tlc-camp.pl


Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group