Strona 1 z 2

Hilux 2008 3.0 D4D Jak dogodzic mojej Pani (duże koła)

: 23 mar 2011, 11:46
autor: KrzysztofJ
Jak w tytule choc nie doslownie :D
Jak wczesniej pisalem stalem sie wlascicielem Hiluxa ktory zrobil salto.W tej chwili pracuje nad nim blacharz czyli robi sie z niego prawie Transformers.Ale juz na powaznie.Moja Pani ma lekkiego bzika na punkcie aut typu pickup (im wiekszy tym lepszy) i wiecej takim autem jezdzi Ona niz ja niestety.Wykorzystujac swoje wrodzone zdolnosci perswazji prosi mnie aby w tym Hiluxie byly takie duuuze kola jak gdzies tam kiedys widziala (nie chodzi o auto typu Monster Truck) :)
Moze doradzicie mi jak do tego podejsc bo jest jeszcze troche czasu zanim auto stanie na kolach lecz chcialem juz czegos poszukac.W tej chwili mam 255/70 R15 wiec najchetniej wykorzystalbym felgi 15.Domyslam sie takze ze niezbedna bedzie ingerencja w zawieszenie.bede wdzieczny za kazda sugestie oraz fotki pogladowe na email.

Re: Hilux 2008 3.0 D4D Jak dogodzic mojej Pani

: 23 mar 2011, 12:06
autor: milczacy
szukaj tu -> http://tlc.org.pl/forum/viewforum.php?f=55" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Hilux 2008 3.0 D4D Jak dogodzic mojej Pani

: 23 mar 2011, 12:13
autor: qberus
Na temat kół w Hiluxie są już chyba ze trzy wątki i na 100% znajdziesz tam odpowiedź :wink:.

Osobiście doradzałbym odpuszczenie sobie fabrycznych felg i założenie 16x8 z ET 0 lub nawet lekko ujemnym - koszt felg będzie niemal ten sam co założenia dystansów do fabrycznych 15". Oczywiście po wcześniejszym lifcie przodu o 2" na co najmniej dobrych podzespołach. Do tego oponki w okolicy 265/75 r16 i nie poznasz, że to to samo auto :D, z wyglądu i jeszcze bardziej ze sposobu zachowania.

Re: Hilux 2008 3.0 D4D Jak dogodzic mojej Pani (duże koła)

: 25 mar 2011, 18:15
autor: Norick
Hm Krzysztofie a co to jest duże koła?...bo wszystko ponad standard fabryczny to duże.
qberus pisze:Na temat kół w Hiluxie są już chyba ze trzy wątki i na 100% znajdziesz tam odpowiedź :wink:.

Osobiście doradzałbym odpuszczenie sobie fabrycznych felg
Ja natomiast sie nie zgodzę z kolegą i polecam jak najbardziej fabryczne fele . (Zobacz post duże koła w hiluxie)
zwłaszcza aluminiowe które są swietnej jakości. Ale każdemu doradzam zmienić zawiechę na jakąkolwiek " o sprawdzonej jakości" ja mam dobinsona i jestem zadowolony inni mają OME i też cmokaja z podziwu. Ale w moim przypadku jest lepsza sztywnośc przy prowadzeniu w zakrętach w stosunku do fabryki i ja lubię twarde :P itp
A dlaczego wspominam o zawieszeniu...bo zmienia się styczna opony z cieciwą błotnika i łatwiej jest władować coś większego( z mniejszym pruciem). Jesli nie planujesz jeździć tylko po Afryce to zostaw 15tki i dopasuj sobie najbardziej widowiskowe koła jakie Twej Pani pozwolą osiągnąc satysfakcję :wink: no i odpowiednia, merytoryczna wykładnia powinna załatwić sprawę
Powodzenia Krzysztofie :mrgreen:

Re: Hilux 2008 3.0 D4D Jak dogodzic mojej Pani (duże koła)

: 26 mar 2011, 13:26
autor: KrzysztofJ
Dzieki za wskazowki dla Qberusa i Noricka.Teraz juz pozostalo mi wybrac tylko ktoras z opcji.

Re: Hilux 2008 3.0 D4D Jak dogodzic mojej Pani (duże koła)

: 26 mar 2011, 14:32
autor: KubaG
Krzysztof - jak masz 15" to wsadzisz bez problemów 31/10,5/15 - mam i chwalę sobie. Beż żadnych modifykacji zderzaka/progów/zawieszenia.

Re: Hilux 2008 3.0 D4D Jak dogodzic mojej Pani (duże koła)

: 02 kwie 2011, 16:01
autor: KrzysztofJ
Zdaje sobie sprawe z tego ze na podstawie mnostwa informacji ktore sa zawarte w innych postach powinienem nie zawracac wam wiecej glowy tym postem lecz pozostala mi juz tylko jedna watpliwosc.
Zdecydowalem pozostawic jednak fabryczne aluminiowe felgi (15).Pewne jest takze ze zaloze BF GOODRICH A/T.
Pozostaje tylko kwestia rozmiaru a mianowicie waham sie pomiedzy 31/10,5/15 a 32/11,5/15.Najistotniejsze sa dla mnie wlasciwosci jezdne na asfalcie.Moze ma ktos doswiadczenia z tymi dwoma rozmiarami i moglby podzielic sie info na temat wad i zalet tych dwoch konkretnych opcji.

Re: Hilux 2008 3.0 D4D Jak dogodzic mojej Pani (duże koła)

: 02 kwie 2011, 16:35
autor: Kwieczor
KrzysztofJ pisze:Zdaje sobie sprawe z tego ze na podstawie mnostwa informacji ktore sa zawarte w innych postach powinienem nie zawracac wam wiecej glowy tym postem lecz pozostala mi juz tylko jedna watpliwosc.
Zdecydowalem pozostawic jednak fabryczne aluminiowe felgi (15).Pewne jest takze ze zaloze BF GOODRICH A/T.
Pozostaje tylko kwestia rozmiaru a mianowicie waham sie pomiedzy 31/10,5/15 a 32/11,5/15.Najistotniejsze sa dla mnie wlasciwosci jezdne na asfalcie.Moze ma ktos doswiadczenia z tymi dwoma rozmiarami i moglby podzielic sie info na temat wad i zalet tych dwoch konkretnych opcji.
z 32 jak dużo po czarnym jeździsz, to się namordujesz, im szersza opona, tym bardziej pływa po koleinach i nierównościach i na naszych pięknych drogach kierownik trzeba trzymać cały czas.
Trochę teoretyzuję, bo na 32/11,5 nie jeździłem, ale najpierw zrobiłem 40 tys na BFGAT 31/10,5 w Pajero, od niedawna mam ten rozmiar, tyle że MT w Hilu i niestety w porównaniu z fabrycznymi gumami auto jest zdecydowanie mniej sterowne. Każdy manewr najpierw lekko wytłumia opona + opisywana już wcześniej nerwowość przy wyższych prędkościach i koleinach.
Co do 32 - obawiam się, że bez liftu będzie Ci przycierać - w którymś poście wrzuciłem fotki jak wygląda i jak mało luzu przy nadkolach i wahaczach zostaje przy 31 bez liftu i podejrzewam, że 32 będzie na bank haczyć
p/k

Re: Hilux 2008 3.0 D4D Jak dogodzic mojej Pani (duże koła)

: 02 kwie 2011, 17:14
autor: qberus
KrzysztofJ pisze: BF GOODRICH A/T.
KrzysztofJ pisze:Najistotniejsze sa dla mnie wlasciwosci jezdne na asfalcie
Jesteś pewien że to idzie w parze czy zakładasz że to będzie jednak pewien kompromis ?

Re: Hilux 2008 3.0 D4D Jak dogodzic mojej Pani (duże koła)

: 06 kwie 2011, 14:08
autor: Norick
Nie ma superuniwersalnych gum, ale dla mnie AT się własnie taką stało( na co dzień i na cały rok). Nie doradzę Ci Krzysztofie jaki rozmiar dobrać bo sam chciałem zmienić na 32" (ale węższe) i pozostałem przy 31x10,5x15. Przynajmniej masz problem z głowy bo nic nie bedzie przycierało, wchodzi bez liftu do fabryki. Ja tam nie wiem jak jest ze sterownością mnie się jeździ super, nawet lepiej niż na tym co dostałem z samochodem :mrgreen: Poza tym ten rozmiar jest tak popularny że jak się okazuje coraz trudniej dostepny :P

Re: Hilux 2008 3.0 D4D Jak dogodzic mojej Pani (duże koła)

: 07 kwie 2011, 07:30
autor: STACHU
Przy standardowych felgach alu SR5 (15")
31/10,5 = wlezie bez liftu, w zależności od stany zawiasu może przycierać przy krzyżowaniu zawieszenia

32/11.5 = tylko z dystansami i liftem 2 cale; dystanse 30mm tak aby uzyskać z fabryczną felgą ET0

33/10,5 = tylko z dystansami bądź felgami ET0 + lift 2 cale i podcięcie zderzaka o ile jest fabryczny wraz z wywaleniem przednich błotochronów

33/12,5 = tylko z powyższymi + body lift (ewentualnie większy lift zawieszenia - czego nie polecam)

więcej to już tylko po zmianie przełożeń :wink:

Re: Hilux 2008 3.0 D4D Jak dogodzic mojej Pani (duże koła)

: 08 kwie 2011, 09:24
autor: milczacy
Stachu - dlaczego do opon 33/10,5 trzeba dystanse lub inne felgi niż do 31/10,5 ?
Da się to mi, laikowi, wyjaśnić plizz ? :)

Re: Hilux 2008 3.0 D4D Jak dogodzic mojej Pani (duże koła)

: 08 kwie 2011, 09:36
autor: Kames
milczacy pisze:Stachu - dlaczego do opon 33/10,5 trzeba dystanse lub inne felgi niż do 31/10,5 ?
Da się to mi, laikowi, wyjaśnić plizz ? :)
oponka jest wyzsza wiec zachodzi wiecej i ociera o wahacz bądz inne elementy + musowo lift min 2" inaczej dupa

Re: Hilux 2008 3.0 D4D Jak dogodzic mojej Pani (duże koła)

: 08 kwie 2011, 10:10
autor: milczacy
ok - lift rozumiem, a dystanse też musowo ?

Re: Hilux 2008 3.0 D4D Jak dogodzic mojej Pani (duże koła)

: 08 kwie 2011, 14:53
autor: qberus
No jak obciera o wahacz to musowo :wink: chyba że felgi zmienisz :D

Obrazek