Hilux 2008 3.0 D4D Jak dogodzic mojej Pani (duże koła)

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
milczacy
Posty: 2216
Rejestracja: 22 lut 2009, 15:01
Auto: Hilux 2008 wycieczkow?z
Kontakt:

Re: Hilux 2008 3.0 D4D Jak dogodzic mojej Pani (duże koła)

Post autor: milczacy »

no dobra - to już mi się wyjaśniło
dzięki koledzy :)

Awatar użytkownika
qberus
Posty: 876
Rejestracja: 04 wrz 2010, 13:30
Auto: Hilux

Re: Hilux 2008 3.0 D4D Jak dogodzic mojej Pani (duże koła)

Post autor: qberus »

A mnie nurtuje jedna rzecz. Czytałem, że opony w tym samym rozmiarze różnią się szerokością :| .Chodziło o pytanie czy 285/75r16 wejdzie do hiluxa. W odpowiedzi chłopaki stwierdzili że "wide 285" nie wejdzie ale "narrow 285" już może - to tak w kontekście obcierania o fabryczny wahacz.

O co w tym chodzi ? Kształt przekroju jest inny - jedna opona się bardziej wybrzusza druga mniej - czy też bieżnik na styku z podłożem ma inną szerokość ? W jaki sposób jest mierzony rozmiar opony w takim razie ?

Awatar użytkownika
Kwieczor
Klubowicz
Posty: 1561
Rejestracja: 05 gru 2009, 23:57
Auto: Hilux 2,5 D4D 2008
Kontakt:

Re: Hilux 2008 3.0 D4D Jak dogodzic mojej Pani (duże koła)

Post autor: Kwieczor »

qberus pisze:A mnie nurtuje jedna rzecz. Czytałem, że opony w tym samym rozmiarze różnią się szerokością :| .Chodziło o pytanie czy 285/75r16 wejdzie do hiluxa. W odpowiedzi chłopaki stwierdzili że "wide 285" nie wejdzie ale "narrow 285" już może - to tak w kontekście obcierania o fabryczny wahacz.

O co w tym chodzi ? Kształt przekroju jest inny - jedna opona się bardziej wybrzusza druga mniej - czy też bieżnik na styku z podłożem ma inną szerokość ? W jaki sposób jest mierzony rozmiar opony w takim razie ?
zgadza się - mam zimówki miszelinki i tam - jakbyś spojrzał na przekrój opony - to jest zbliżony do koła, tzn balonik z dość wąską płaską powierzchnią styku. Różnica między najszerszą częścią przekroju a powierzchnią styku jest znaczna.
A z kolei BFG AT czy MT - ma przekrój zbliżony do prostokąta i tam ta różnica jest mniejsza.
Sumując - takie okrągłe będą mniej prawdopodobnie trzeć, niż szerokie.'

Awatar użytkownika
STACHU
Posty: 429
Rejestracja: 14 maja 2009, 18:41
Auto: HILL D4D, '08
Kontakt:

Re: Hilux 2008 3.0 D4D Jak dogodzic mojej Pani (duże koła)

Post autor: STACHU »

milczacy pisze:Stachu - dlaczego do opon 33/10,5 trzeba dystanse lub inne felgi niż do 31/10,5 ?
Da się to mi, laikowi, wyjaśnić plizz ? :)
odgrzewając temat, z dystansem tudzież ujemnym ET felgi też nie można przesadzić w drugą stronę.... To co napisałem w kwestii możliwości montażu większych kół w Hilu w odniesieniu do liftu i ewentualnego dystansu wynika z empirycznych badań i stosowanych na własnym sprzęcie setupów.....

w kwestii montażu dystansów dla kół 31/10,5 lub 33/10,5 nie chodzi o obcieranie o wahacz - bowiem szerokość koła jest taka sama - chodzi natomiast o odsadzenie koła w taki sposób aby przy skręcie opona nie obcierała o wewnętrzne części wnęki koła - mówiąc ogólnie....

generalnie felga fabryczna 7cali ( 15") ma ET +30 dokładając więc dystans 30mm lądujemy na realnym ET 0 i to chyba najlepszy układ pod kątem trakcji, wyglądu, ewentualnych obcierek:)

ja w tej chwili mam założone felgi 8calowe z ET-24 i o dziwo całość z oponą 33' nadal fajnie pracuje choć koło zdziebko wylazło poza obrys auta gwarantując efekt znanej z Jeepów pompy do gnoju :mrgreen:

Awatar użytkownika
sMAJSTER
Posty: 92
Rejestracja: 28 wrz 2010, 20:37
Auto: KZJ 77
Kontakt:

Re: Hilux 2008 3.0 D4D Jak dogodzic mojej Pani (duże koła)

Post autor: sMAJSTER »

STACHU pisze:
milczacy pisze:Stachu - dlaczego do opon 33/10,5 trzeba dystanse lub inne felgi niż do 31/10,5 ?
Da się to mi, laikowi, wyjaśnić plizz ? :)
odgrzewając temat, z dystansem tudzież ujemnym ET felgi też nie można przesadzić w drugą stronę.... To co napisałem w kwestii możliwości montażu większych kół w Hilu w odniesieniu do liftu i ewentualnego dystansu wynika z empirycznych badań i stosowanych na własnym sprzęcie setupów.....

w kwestii montażu dystansów dla kół 31/10,5 lub 33/10,5 nie chodzi o obcieranie o wahacz - bowiem szerokość koła jest taka sama - chodzi natomiast o odsadzenie koła w taki sposób aby przy skręcie opona nie obcierała o wewnętrzne części wnęki koła - mówiąc ogólnie....

generalnie felga fabryczna 7cali ( 15") ma ET +30 dokładając więc dystans 30mm lądujemy na realnym ET 0 i to chyba najlepszy układ pod kątem trakcji, wyglądu, ewentualnych obcierek:)

ja w tej chwili mam założone felgi 8calowe z ET-24 i o dziwo całość z oponą 33' nadal fajnie pracuje choć koło zdziebko wylazło poza obrys auta gwarantując efekt znanej z Jeepów pompy do gnoju :mrgreen:
Odgrzewam
Mam opony bfg mt2 33x10.5x15 Hilux po 06r lift 2"
Czy wie ktoś jakie felgi to tych gum dopasować. Czy prościej fabryczne felgi z dystansem ale pytanie też jakim odsadzeniem?

Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka

ODPOWIEDZ