Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 23 lip 2018, 0:21
www.tlc-camp.pl/sklep/


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Post: 23 mar 2011, 12:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 mar 2011, 13:16
Posty: 47
Lokalizacja: Morąg
Auto: Hilux 3.0 '08 D-4D
Jak w tytule choc nie doslownie :D
Jak wczesniej pisalem stalem sie wlascicielem Hiluxa ktory zrobil salto.W tej chwili pracuje nad nim blacharz czyli robi sie z niego prawie Transformers.Ale juz na powaznie.Moja Pani ma lekkiego bzika na punkcie aut typu pickup (im wiekszy tym lepszy) i wiecej takim autem jezdzi Ona niz ja niestety.Wykorzystujac swoje wrodzone zdolnosci perswazji prosi mnie aby w tym Hiluxie byly takie duuuze kola jak gdzies tam kiedys widziala (nie chodzi o auto typu Monster Truck) :)
Moze doradzicie mi jak do tego podejsc bo jest jeszcze troche czasu zanim auto stanie na kolach lecz chcialem juz czegos poszukac.W tej chwili mam 255/70 R15 wiec najchetniej wykorzystalbym felgi 15.Domyslam sie takze ze niezbedna bedzie ingerencja w zawieszenie.bede wdzieczny za kazda sugestie oraz fotki pogladowe na email.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 mar 2011, 13:06 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lut 2009, 16:01
Posty: 2202
Lokalizacja: Poznań
Auto: Hilux 2008 wycieczkowóz
szukaj tu -> viewforum.php?f=55


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 mar 2011, 13:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 wrz 2010, 13:30
Posty: 861
Auto: Hilux
Na temat kół w Hiluxie są już chyba ze trzy wątki i na 100% znajdziesz tam odpowiedź :wink:.

Osobiście doradzałbym odpuszczenie sobie fabrycznych felg i założenie 16x8 z ET 0 lub nawet lekko ujemnym - koszt felg będzie niemal ten sam co założenia dystansów do fabrycznych 15". Oczywiście po wcześniejszym lifcie przodu o 2" na co najmniej dobrych podzespołach. Do tego oponki w okolicy 265/75 r16 i nie poznasz, że to to samo auto :D, z wyglądu i jeszcze bardziej ze sposobu zachowania.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 25 mar 2011, 19:15 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 gru 2008, 3:58
Posty: 1333
Lokalizacja: ÓĆ
Auto: Haluks kozowóz
Hm Krzysztofie a co to jest duże koła?...bo wszystko ponad standard fabryczny to duże.
qberus pisze:
Na temat kół w Hiluxie są już chyba ze trzy wątki i na 100% znajdziesz tam odpowiedź :wink:.

Osobiście doradzałbym odpuszczenie sobie fabrycznych felg

Ja natomiast sie nie zgodzę z kolegą i polecam jak najbardziej fabryczne fele . (Zobacz post duże koła w hiluxie)
zwłaszcza aluminiowe które są swietnej jakości. Ale każdemu doradzam zmienić zawiechę na jakąkolwiek " o sprawdzonej jakości" ja mam dobinsona i jestem zadowolony inni mają OME i też cmokaja z podziwu. Ale w moim przypadku jest lepsza sztywnośc przy prowadzeniu w zakrętach w stosunku do fabryki i ja lubię twarde :P itp
A dlaczego wspominam o zawieszeniu...bo zmienia się styczna opony z cieciwą błotnika i łatwiej jest władować coś większego( z mniejszym pruciem). Jesli nie planujesz jeździć tylko po Afryce to zostaw 15tki i dopasuj sobie najbardziej widowiskowe koła jakie Twej Pani pozwolą osiągnąc satysfakcję :wink: no i odpowiednia, merytoryczna wykładnia powinna załatwić sprawę
Powodzenia Krzysztofie :mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 26 mar 2011, 14:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 mar 2011, 13:16
Posty: 47
Lokalizacja: Morąg
Auto: Hilux 3.0 '08 D-4D
Dzieki za wskazowki dla Qberusa i Noricka.Teraz juz pozostalo mi wybrac tylko ktoras z opcji.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 26 mar 2011, 15:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lut 2010, 14:30
Posty: 133
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Hilux D4d 2006 :)
Krzysztof - jak masz 15" to wsadzisz bez problemów 31/10,5/15 - mam i chwalę sobie. Beż żadnych modifykacji zderzaka/progów/zawieszenia.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 kwie 2011, 16:01 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 mar 2011, 13:16
Posty: 47
Lokalizacja: Morąg
Auto: Hilux 3.0 '08 D-4D
Zdaje sobie sprawe z tego ze na podstawie mnostwa informacji ktore sa zawarte w innych postach powinienem nie zawracac wam wiecej glowy tym postem lecz pozostala mi juz tylko jedna watpliwosc.
Zdecydowalem pozostawic jednak fabryczne aluminiowe felgi (15).Pewne jest takze ze zaloze BF GOODRICH A/T.
Pozostaje tylko kwestia rozmiaru a mianowicie waham sie pomiedzy 31/10,5/15 a 32/11,5/15.Najistotniejsze sa dla mnie wlasciwosci jezdne na asfalcie.Moze ma ktos doswiadczenia z tymi dwoma rozmiarami i moglby podzielic sie info na temat wad i zalet tych dwoch konkretnych opcji.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 kwie 2011, 16:35 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 gru 2009, 0:57
Posty: 1559
Lokalizacja: Żyrardów, Warszawa
Auto: Hilux 2,5 D4D 2008
KrzysztofJ pisze:
Zdaje sobie sprawe z tego ze na podstawie mnostwa informacji ktore sa zawarte w innych postach powinienem nie zawracac wam wiecej glowy tym postem lecz pozostala mi juz tylko jedna watpliwosc.
Zdecydowalem pozostawic jednak fabryczne aluminiowe felgi (15).Pewne jest takze ze zaloze BF GOODRICH A/T.
Pozostaje tylko kwestia rozmiaru a mianowicie waham sie pomiedzy 31/10,5/15 a 32/11,5/15.Najistotniejsze sa dla mnie wlasciwosci jezdne na asfalcie.Moze ma ktos doswiadczenia z tymi dwoma rozmiarami i moglby podzielic sie info na temat wad i zalet tych dwoch konkretnych opcji.


z 32 jak dużo po czarnym jeździsz, to się namordujesz, im szersza opona, tym bardziej pływa po koleinach i nierównościach i na naszych pięknych drogach kierownik trzeba trzymać cały czas.
Trochę teoretyzuję, bo na 32/11,5 nie jeździłem, ale najpierw zrobiłem 40 tys na BFGAT 31/10,5 w Pajero, od niedawna mam ten rozmiar, tyle że MT w Hilu i niestety w porównaniu z fabrycznymi gumami auto jest zdecydowanie mniej sterowne. Każdy manewr najpierw lekko wytłumia opona + opisywana już wcześniej nerwowość przy wyższych prędkościach i koleinach.
Co do 32 - obawiam się, że bez liftu będzie Ci przycierać - w którymś poście wrzuciłem fotki jak wygląda i jak mało luzu przy nadkolach i wahaczach zostaje przy 31 bez liftu i podejrzewam, że 32 będzie na bank haczyć
p/k


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 kwie 2011, 17:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 wrz 2010, 13:30
Posty: 861
Auto: Hilux
KrzysztofJ pisze:
BF GOODRICH A/T.


KrzysztofJ pisze:
Najistotniejsze sa dla mnie wlasciwosci jezdne na asfalcie


Jesteś pewien że to idzie w parze czy zakładasz że to będzie jednak pewien kompromis ?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 06 kwie 2011, 14:08 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 gru 2008, 3:58
Posty: 1333
Lokalizacja: ÓĆ
Auto: Haluks kozowóz
Nie ma superuniwersalnych gum, ale dla mnie AT się własnie taką stało( na co dzień i na cały rok). Nie doradzę Ci Krzysztofie jaki rozmiar dobrać bo sam chciałem zmienić na 32" (ale węższe) i pozostałem przy 31x10,5x15. Przynajmniej masz problem z głowy bo nic nie bedzie przycierało, wchodzi bez liftu do fabryki. Ja tam nie wiem jak jest ze sterownością mnie się jeździ super, nawet lepiej niż na tym co dostałem z samochodem :mrgreen: Poza tym ten rozmiar jest tak popularny że jak się okazuje coraz trudniej dostepny :P


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 kwie 2011, 7:30 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 maja 2009, 18:41
Posty: 429
Lokalizacja: Wawa
Auto: HILL D4D, '08
Przy standardowych felgach alu SR5 (15")
31/10,5 = wlezie bez liftu, w zależności od stany zawiasu może przycierać przy krzyżowaniu zawieszenia

32/11.5 = tylko z dystansami i liftem 2 cale; dystanse 30mm tak aby uzyskać z fabryczną felgą ET0

33/10,5 = tylko z dystansami bądź felgami ET0 + lift 2 cale i podcięcie zderzaka o ile jest fabryczny wraz z wywaleniem przednich błotochronów

33/12,5 = tylko z powyższymi + body lift (ewentualnie większy lift zawieszenia - czego nie polecam)

więcej to już tylko po zmianie przełożeń :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 08 kwie 2011, 9:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lut 2009, 16:01
Posty: 2202
Lokalizacja: Poznań
Auto: Hilux 2008 wycieczkowóz
Stachu - dlaczego do opon 33/10,5 trzeba dystanse lub inne felgi niż do 31/10,5 ?
Da się to mi, laikowi, wyjaśnić plizz ? :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 08 kwie 2011, 9:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 wrz 2009, 18:06
Posty: 2076
Lokalizacja: Nowy Targ
Auto: Prawdziwe Żelazo
milczacy pisze:
Stachu - dlaczego do opon 33/10,5 trzeba dystanse lub inne felgi niż do 31/10,5 ?
Da się to mi, laikowi, wyjaśnić plizz ? :)

oponka jest wyzsza wiec zachodzi wiecej i ociera o wahacz bądz inne elementy + musowo lift min 2" inaczej dupa


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 08 kwie 2011, 10:10 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lut 2009, 16:01
Posty: 2202
Lokalizacja: Poznań
Auto: Hilux 2008 wycieczkowóz
ok - lift rozumiem, a dystanse też musowo ?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 08 kwie 2011, 14:53 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 wrz 2010, 13:30
Posty: 861
Auto: Hilux
No jak obciera o wahacz to musowo :wink: chyba że felgi zmienisz :D

Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
www.tlc-camp.pl


Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group