Opony AT - jako całoroczne.

Moderator: luk4s7

czaya
Klubowicz
Posty: 563
Rejestracja: 09 wrz 2008, 08:11
Auto: www.ready2go.pl
Kontakt:

Re: Opony AT - jako całoroczne.

Post autor: czaya »

Kurde, chyba zostanę przy BFG ...

dohap
Posty: 317
Rejestracja: 09 kwie 2013, 18:38

Re: Opony AT - jako całoroczne.

Post autor: dohap »

KO2 nie jest oponą mocniejszą od g012 czy 015. Wrecz przeciwnie. Wyglada tylko bardziej terenowo.

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Opony AT - jako całoroczne.

Post autor: sebastian44 »

Nie wiem jak z solidnością obu opon bo żeby to sprawdzić trzebaby jedną i drugą zbadać niszcząco. Ale jak kupisz G015 w wersji LT to w tym samym rozmiarze co BFG dostaniesz oponke o wiekszej średnicy i wiecej mm bieżnika. Można to sprawdzic na stronie obu producentów i wymiary zgadzaja się z rzeczywistością ;)

czaya
Klubowicz
Posty: 563
Rejestracja: 09 wrz 2008, 08:11
Auto: www.ready2go.pl
Kontakt:

Re: Opony AT - jako całoroczne.

Post autor: czaya »

Jako że Yokohamy wszyscy mają albo "w ofercie" a nie w magazynie albo w cenach absurdalnych - zamówione po prostu BFG.
Niemniej dziękuję Wam za info.

Awatar użytkownika
aadamuss
Posty: 538
Rejestracja: 23 paź 2012, 23:26
Auto: Hdj 100
Kontakt:

Re: Opony AT - jako całoroczne.

Post autor: aadamuss »

Większość opon jest tylko wirtualna :-)

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Opony AT - jako całoroczne.

Post autor: rolkos »

Co to za rozmiar że nie ma Yoko, zwykle dostępność jest bardzo dobra.

dohap
Posty: 317
Rejestracja: 09 kwie 2013, 18:38

Re: Opony AT - jako całoroczne.

Post autor: dohap »

Fakt, yokohama ma dobrą dostepnosc

czaya
Klubowicz
Posty: 563
Rejestracja: 09 wrz 2008, 08:11
Auto: www.ready2go.pl
Kontakt:

Re: Opony AT - jako całoroczne.

Post autor: czaya »

31x10,5r15
Może i ma ale jak zacząłem pisać i dzwonić to okazywało się że albo cena na stronie nieaktualna czyli +20% albo że są tzn. będą ale za ok tydzień.
Następnym razem sprawdzimy...

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: Opony AT - jako całoroczne.

Post autor: luk4s7 »

Znalazłem właśnie ciekawą informację odnośnie symbolu 3PMSF na oponach AT (moje nieudolne tłumaczenie z języka zagranicznego):

Symbol płatka śniegu wpisanego w górę o trzech szczytach (3PMSF) na bocznej ścianie opony wskazuje, że opona spełnia kryteria wydajności w testach śniegowych, aby można ją było uznać za dobrze zachowującą się na śniegu. Pierwotnie stosowany jako oznaczenie opon zimowych, symbol 3PMSF jest teraz stosowany w niektórych oponach całorocznych i terenowych o skuteczności na śniegu, która spełnia kryteria testowe.
  1. Testowanie mierzy przyczepność przyspieszenia opony tylko na średnio ubitym śniegu. Hamowanie i skręcanie na śniegu wraz z trakcją na lodzie nie są elementami testu.
  2. Oczekuje się, że opony oznakowane symbolem 3PMSF zapewnią lepszą trakcję na śniegu niż standardowa opona całoroczna oznaczona jako M + S.
Uwaga: Opony z oznaczeniem 3PMSF i terenowe nie są w stanie dorównać przyczepnością oponom zimowym we wszystkich warunkach zimowych i nie powinny być uważane zamiast, w sytuacjach w których potrzebna jest dedykowana opona zimowa.

Źródło: https://www.tirerack.com/tires/tiretech ... techid=125

Bananczyk
Posty: 89
Rejestracja: 03 wrz 2014, 12:46
Auto: Hilux 2009
Kontakt:

Re: Opony AT - jako całoroczne.

Post autor: Bananczyk »

Tutaj tez jest trochę informacji na temat tego oznaczenia.

https://www.oponeo.pl/artykul/opony-zim ... byc-mylace

i jeszcze tu

http://przegladoponiarski.pl/art/11913/ ... 3pmsf.html

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: Opony AT - jako całoroczne.

Post autor: luk4s7 »

Bananczyk pisze:Tutaj tez jest trochę informacji na temat tego oznaczenia.

https://www.oponeo.pl/artykul/opony-zim ... byc-mylace
"Testuje się przede wszystkim hamowanie oraz trakcję."

Czyli jakby trochę stoi to w sprzeczności z tym co zacytowałem wyżej i znaczyłem na czerwono. Amerykańce twierdzą że testuje się tylko przyspieszenie. Oba artykuły mówią jednak tylko o testach na śniegu:

"Test powinien być wykonywany na możliwie płaskim torze z ubitego śniegu, o maksymalnym stopniu nachylenia wynoszącym 2°, odpowiedniej długości oraz szerokości. Warstwa śniegu musi być złożona z: mocno ubitej warstwy spodniej o grubości minimum 3 centymetrów, warstwy wierzchniej o grubości około 2 centymetrów"
"Występujące obok siebie symbol płatka śniegu na tle góry oraz M+S podkreślają jakość opony i jej wysoką sprawność w niższych temperaturach, ale niekoniecznie tylko na drogach pokrytych śniegiem. Badania drogowe pokazują, że nawet przy bezśnieżnych dniach, przy temperaturach 10 st. C i poniżej, opony z symbolem alpejskim będą bezpiecznym rozwiązaniem. Im zimniej, tym przyczepność i większe bezpieczeństwo opon zimowych są bardziej widoczne."

No a co bardzo istotne:

"Obok symbolu alpejskiego większość producentów umieszcza też oznaczenie M+S (z jęz. ang. mud and snow - błoto i śnieg) jako deklarację, że bieżnik ma wzór na błoto i śnieg. Taki bieżnik wpływa co prawda na lepszą trakcję w warunkach śniegowych czy śniegowo-błotnych, ale tylko w odniesieniu do opon standardowych (letnich i uniwersalnych). Modele M+S nie przechodzą także znormalizowanych testów weryfikujących minimalny próg przyczepności w warunkach zimowych - tak, jak to ma miejsce z oponami 3PMSF. Jest to zatem wyłącznie deklaracja danego producenta. Do opon oznaczonych wyłącznie tym symbolem i sprzedawanych jako zimowe należy podchodzić z ostrożnością."

Bananczyk
Posty: 89
Rejestracja: 03 wrz 2014, 12:46
Auto: Hilux 2009
Kontakt:

Re: Opony AT - jako całoroczne.

Post autor: Bananczyk »

No to chyba nie jest tak źle z tymi atekami.

"Co musi zrobić koncern, żeby jego opona miała symbol 3PMSF? Producent, żeby móc umieścić na boku opony oznaczenie 3PMSF, musi poddać ją rygorystycznym testom. Oznakowanie na oponach M+S nie podlega aż tak wymagającym badaniom. Według Poprawki do Rozporządzenia EKG ONZ od produktów zimowych wymaga się ściśle określonego poziomu osiągów na śniegu. Testuje się przede wszystkim hamowanie oraz trakcję. Zaawansowany test ISO sprawdza, w jaki sposób opona reaguje na ośnieżonej oraz oblodzonej nawierzchni. Porównuje się, jak ogumienie producenta wypada na tle wzorcowego, aby przejść badanie pomyślnie, wynik modelu musi być o 25% lepszy niż referencyjny, przynajmniej w sześciu próbach na dziesięć.

Czytaj więcej: https://www.oponeo.pl/artykul/opony-zim ... byc-mylace
Powyższa treść jest wyłączną własnością Oponeo.pl S.A."

Teraz u mnie pójdzie 4 rok na BF AT KM2 na razie odpukać nie jest źle i nie czuję potrzeby kupna opon zimowych.
Sama jazda pickupem w większości wypadków z pustą paką w zimie wymusza odpowiedni styl jazdy. W sumie to najgorszy jest u mnie pierwszy dzień jak z ganiania ileś tam miesięcy po czarnym trzeba się z miejsca przestawić na lżejszą nogę.
Zastanawiam się czy nie zmieniać za rok albo dwa na nowe z racji starzenia się gumy. Może BF KO3 z AT wyjda do tego czasu :)

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Opony AT - jako całoroczne.

Post autor: luk4s7 »

BF AT to KO a nie KM. KM to MT. Ot tak żeby było prościej sobie producent oznaczył

Ano źle nie jest. W zeszłym roku w górach przebijałem się przez głęboki śnieg na KO2 i byłem zaskoczony bardzo pozytywnie. Auto zasypane prawie do połowy i myślałem że nie wyjadę ale przebiłem się przez śnieg bez zająknięcia. Potem już było łatwiej ale wciąż mnóstwo śniegu świeżego, a potem ubitego i rozjeżdżonego.

Przed tym jeździłem na Geolandar G012 które to nie miały 3PMSF a mimo to również w zimie dawały radę. G015 jeszcze nie widziały śniegu ani lodu więc wiele powiedzieć nie mogę. Ale te już mają śnieżynkę więc obstawiam że będzie co najmniej równie dobrze jak KO2.

Faktycznie zaś z testami to nie wiadomo ostatecznie jak testują. Intuicja podpowiada że raczej na hamowanie i skręcanie powinien być nacisk ale może ktoś znajdzie gdzieś szczegóły normy ISO czy innego fachowego papieru który opisuje szczegółowo procedurę.

gwt
Posty: 216
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:29
Auto: HDJ 100

Re: Opony AT - jako całoroczne.

Post autor: gwt »

Inne normy mają w usa a inne w ue. Ten pierwszy link który podałeś to usa więc pewnie stąd różnice.

Bananczyk
Posty: 89
Rejestracja: 03 wrz 2014, 12:46
Auto: Hilux 2009
Kontakt:

Re: Opony AT - jako całoroczne.

Post autor: Bananczyk »

Chyba znalazłem normę ISO wg ktorej przyznawany jest 3pmsf.

Tutaj info ktora norma określa 3pmsf
https://www.iso.org/obp/ui/#iso:std:iso ... ed-5:v1:en

Tutaj już właściwa norma o ktorej mowa

https://www.iso.org/obp/ui/#iso:std:iso ... ed-1:v1:en

Nie znam sie więc się wypowiem. Czy nie jest tak że towar sprzedawany np. w UE musi spełniać normy jakie są w UE a nie jakie są tam gdzie towar został wyprodukowany. Gdyby było inaczej byłby chyba niezły burdel.

ODPOWIEDZ