Opony AT - jako całoroczne.
Moderator: luk4s7
-
- Klubowicz
- Posty: 563
- Rejestracja: 09 wrz 2008, 08:11
- Auto: www.ready2go.pl
- Kontakt:
Re: Opony AT - jako całoroczne.
Kurde, chyba zostanę przy BFG ...
Re: Opony AT - jako całoroczne.
KO2 nie jest oponą mocniejszą od g012 czy 015. Wrecz przeciwnie. Wyglada tylko bardziej terenowo.
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: Opony AT - jako całoroczne.
Nie wiem jak z solidnością obu opon bo żeby to sprawdzić trzebaby jedną i drugą zbadać niszcząco. Ale jak kupisz G015 w wersji LT to w tym samym rozmiarze co BFG dostaniesz oponke o wiekszej średnicy i wiecej mm bieżnika. Można to sprawdzic na stronie obu producentów i wymiary zgadzaja się z rzeczywistością
-
- Klubowicz
- Posty: 563
- Rejestracja: 09 wrz 2008, 08:11
- Auto: www.ready2go.pl
- Kontakt:
Re: Opony AT - jako całoroczne.
Jako że Yokohamy wszyscy mają albo "w ofercie" a nie w magazynie albo w cenach absurdalnych - zamówione po prostu BFG.
Niemniej dziękuję Wam za info.
Niemniej dziękuję Wam za info.
Re: Opony AT - jako całoroczne.
Większość opon jest tylko wirtualna
Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
Re: Opony AT - jako całoroczne.
Co to za rozmiar że nie ma Yoko, zwykle dostępność jest bardzo dobra.
Re: Opony AT - jako całoroczne.
Fakt, yokohama ma dobrą dostepnosc
-
- Klubowicz
- Posty: 563
- Rejestracja: 09 wrz 2008, 08:11
- Auto: www.ready2go.pl
- Kontakt:
Re: Opony AT - jako całoroczne.
31x10,5r15
Może i ma ale jak zacząłem pisać i dzwonić to okazywało się że albo cena na stronie nieaktualna czyli +20% albo że są tzn. będą ale za ok tydzień.
Następnym razem sprawdzimy...
Może i ma ale jak zacząłem pisać i dzwonić to okazywało się że albo cena na stronie nieaktualna czyli +20% albo że są tzn. będą ale za ok tydzień.
Następnym razem sprawdzimy...
Re: Opony AT - jako całoroczne.
Znalazłem właśnie ciekawą informację odnośnie symbolu 3PMSF na oponach AT (moje nieudolne tłumaczenie z języka zagranicznego):
Symbol płatka śniegu wpisanego w górę o trzech szczytach (3PMSF) na bocznej ścianie opony wskazuje, że opona spełnia kryteria wydajności w testach śniegowych, aby można ją było uznać za dobrze zachowującą się na śniegu. Pierwotnie stosowany jako oznaczenie opon zimowych, symbol 3PMSF jest teraz stosowany w niektórych oponach całorocznych i terenowych o skuteczności na śniegu, która spełnia kryteria testowe.
Źródło: https://www.tirerack.com/tires/tiretech ... techid=125
Symbol płatka śniegu wpisanego w górę o trzech szczytach (3PMSF) na bocznej ścianie opony wskazuje, że opona spełnia kryteria wydajności w testach śniegowych, aby można ją było uznać za dobrze zachowującą się na śniegu. Pierwotnie stosowany jako oznaczenie opon zimowych, symbol 3PMSF jest teraz stosowany w niektórych oponach całorocznych i terenowych o skuteczności na śniegu, która spełnia kryteria testowe.
- Testowanie mierzy przyczepność przyspieszenia opony tylko na średnio ubitym śniegu. Hamowanie i skręcanie na śniegu wraz z trakcją na lodzie nie są elementami testu.
- Oczekuje się, że opony oznakowane symbolem 3PMSF zapewnią lepszą trakcję na śniegu niż standardowa opona całoroczna oznaczona jako M + S.
Źródło: https://www.tirerack.com/tires/tiretech ... techid=125
Re: Opony AT - jako całoroczne.
Tutaj tez jest trochę informacji na temat tego oznaczenia.
https://www.oponeo.pl/artykul/opony-zim ... byc-mylace
i jeszcze tu
http://przegladoponiarski.pl/art/11913/ ... 3pmsf.html
https://www.oponeo.pl/artykul/opony-zim ... byc-mylace
i jeszcze tu
http://przegladoponiarski.pl/art/11913/ ... 3pmsf.html
Re: Opony AT - jako całoroczne.
"Testuje się przede wszystkim hamowanie oraz trakcję."Bananczyk pisze:Tutaj tez jest trochę informacji na temat tego oznaczenia.
https://www.oponeo.pl/artykul/opony-zim ... byc-mylace
Czyli jakby trochę stoi to w sprzeczności z tym co zacytowałem wyżej i znaczyłem na czerwono. Amerykańce twierdzą że testuje się tylko przyspieszenie. Oba artykuły mówią jednak tylko o testach na śniegu:
"Test powinien być wykonywany na możliwie płaskim torze z ubitego śniegu, o maksymalnym stopniu nachylenia wynoszącym 2°, odpowiedniej długości oraz szerokości. Warstwa śniegu musi być złożona z: mocno ubitej warstwy spodniej o grubości minimum 3 centymetrów, warstwy wierzchniej o grubości około 2 centymetrów"
"Występujące obok siebie symbol płatka śniegu na tle góry oraz M+S podkreślają jakość opony i jej wysoką sprawność w niższych temperaturach, ale niekoniecznie tylko na drogach pokrytych śniegiem. Badania drogowe pokazują, że nawet przy bezśnieżnych dniach, przy temperaturach 10 st. C i poniżej, opony z symbolem alpejskim będą bezpiecznym rozwiązaniem. Im zimniej, tym przyczepność i większe bezpieczeństwo opon zimowych są bardziej widoczne."
No a co bardzo istotne:
"Obok symbolu alpejskiego większość producentów umieszcza też oznaczenie M+S (z jęz. ang. mud and snow - błoto i śnieg) jako deklarację, że bieżnik ma wzór na błoto i śnieg. Taki bieżnik wpływa co prawda na lepszą trakcję w warunkach śniegowych czy śniegowo-błotnych, ale tylko w odniesieniu do opon standardowych (letnich i uniwersalnych). Modele M+S nie przechodzą także znormalizowanych testów weryfikujących minimalny próg przyczepności w warunkach zimowych - tak, jak to ma miejsce z oponami 3PMSF. Jest to zatem wyłącznie deklaracja danego producenta. Do opon oznaczonych wyłącznie tym symbolem i sprzedawanych jako zimowe należy podchodzić z ostrożnością."
Re: Opony AT - jako całoroczne.
No to chyba nie jest tak źle z tymi atekami.
"Co musi zrobić koncern, żeby jego opona miała symbol 3PMSF? Producent, żeby móc umieścić na boku opony oznaczenie 3PMSF, musi poddać ją rygorystycznym testom. Oznakowanie na oponach M+S nie podlega aż tak wymagającym badaniom. Według Poprawki do Rozporządzenia EKG ONZ od produktów zimowych wymaga się ściśle określonego poziomu osiągów na śniegu. Testuje się przede wszystkim hamowanie oraz trakcję. Zaawansowany test ISO sprawdza, w jaki sposób opona reaguje na ośnieżonej oraz oblodzonej nawierzchni. Porównuje się, jak ogumienie producenta wypada na tle wzorcowego, aby przejść badanie pomyślnie, wynik modelu musi być o 25% lepszy niż referencyjny, przynajmniej w sześciu próbach na dziesięć.
Czytaj więcej: https://www.oponeo.pl/artykul/opony-zim ... byc-mylace
Powyższa treść jest wyłączną własnością Oponeo.pl S.A."
Teraz u mnie pójdzie 4 rok na BF AT KM2 na razie odpukać nie jest źle i nie czuję potrzeby kupna opon zimowych.
Sama jazda pickupem w większości wypadków z pustą paką w zimie wymusza odpowiedni styl jazdy. W sumie to najgorszy jest u mnie pierwszy dzień jak z ganiania ileś tam miesięcy po czarnym trzeba się z miejsca przestawić na lżejszą nogę.
Zastanawiam się czy nie zmieniać za rok albo dwa na nowe z racji starzenia się gumy. Może BF KO3 z AT wyjda do tego czasu
"Co musi zrobić koncern, żeby jego opona miała symbol 3PMSF? Producent, żeby móc umieścić na boku opony oznaczenie 3PMSF, musi poddać ją rygorystycznym testom. Oznakowanie na oponach M+S nie podlega aż tak wymagającym badaniom. Według Poprawki do Rozporządzenia EKG ONZ od produktów zimowych wymaga się ściśle określonego poziomu osiągów na śniegu. Testuje się przede wszystkim hamowanie oraz trakcję. Zaawansowany test ISO sprawdza, w jaki sposób opona reaguje na ośnieżonej oraz oblodzonej nawierzchni. Porównuje się, jak ogumienie producenta wypada na tle wzorcowego, aby przejść badanie pomyślnie, wynik modelu musi być o 25% lepszy niż referencyjny, przynajmniej w sześciu próbach na dziesięć.
Czytaj więcej: https://www.oponeo.pl/artykul/opony-zim ... byc-mylace
Powyższa treść jest wyłączną własnością Oponeo.pl S.A."
Teraz u mnie pójdzie 4 rok na BF AT KM2 na razie odpukać nie jest źle i nie czuję potrzeby kupna opon zimowych.
Sama jazda pickupem w większości wypadków z pustą paką w zimie wymusza odpowiedni styl jazdy. W sumie to najgorszy jest u mnie pierwszy dzień jak z ganiania ileś tam miesięcy po czarnym trzeba się z miejsca przestawić na lżejszą nogę.
Zastanawiam się czy nie zmieniać za rok albo dwa na nowe z racji starzenia się gumy. Może BF KO3 z AT wyjda do tego czasu
Opony AT - jako całoroczne.
BF AT to KO a nie KM. KM to MT. Ot tak żeby było prościej sobie producent oznaczył
Ano źle nie jest. W zeszłym roku w górach przebijałem się przez głęboki śnieg na KO2 i byłem zaskoczony bardzo pozytywnie. Auto zasypane prawie do połowy i myślałem że nie wyjadę ale przebiłem się przez śnieg bez zająknięcia. Potem już było łatwiej ale wciąż mnóstwo śniegu świeżego, a potem ubitego i rozjeżdżonego.
Przed tym jeździłem na Geolandar G012 które to nie miały 3PMSF a mimo to również w zimie dawały radę. G015 jeszcze nie widziały śniegu ani lodu więc wiele powiedzieć nie mogę. Ale te już mają śnieżynkę więc obstawiam że będzie co najmniej równie dobrze jak KO2.
Faktycznie zaś z testami to nie wiadomo ostatecznie jak testują. Intuicja podpowiada że raczej na hamowanie i skręcanie powinien być nacisk ale może ktoś znajdzie gdzieś szczegóły normy ISO czy innego fachowego papieru który opisuje szczegółowo procedurę.
Ano źle nie jest. W zeszłym roku w górach przebijałem się przez głęboki śnieg na KO2 i byłem zaskoczony bardzo pozytywnie. Auto zasypane prawie do połowy i myślałem że nie wyjadę ale przebiłem się przez śnieg bez zająknięcia. Potem już było łatwiej ale wciąż mnóstwo śniegu świeżego, a potem ubitego i rozjeżdżonego.
Przed tym jeździłem na Geolandar G012 które to nie miały 3PMSF a mimo to również w zimie dawały radę. G015 jeszcze nie widziały śniegu ani lodu więc wiele powiedzieć nie mogę. Ale te już mają śnieżynkę więc obstawiam że będzie co najmniej równie dobrze jak KO2.
Faktycznie zaś z testami to nie wiadomo ostatecznie jak testują. Intuicja podpowiada że raczej na hamowanie i skręcanie powinien być nacisk ale może ktoś znajdzie gdzieś szczegóły normy ISO czy innego fachowego papieru który opisuje szczegółowo procedurę.
Re: Opony AT - jako całoroczne.
Inne normy mają w usa a inne w ue. Ten pierwszy link który podałeś to usa więc pewnie stąd różnice.
Re: Opony AT - jako całoroczne.
Chyba znalazłem normę ISO wg ktorej przyznawany jest 3pmsf.
Tutaj info ktora norma określa 3pmsf
https://www.iso.org/obp/ui/#iso:std:iso ... ed-5:v1:en
Tutaj już właściwa norma o ktorej mowa
https://www.iso.org/obp/ui/#iso:std:iso ... ed-1:v1:en
Nie znam sie więc się wypowiem. Czy nie jest tak że towar sprzedawany np. w UE musi spełniać normy jakie są w UE a nie jakie są tam gdzie towar został wyprodukowany. Gdyby było inaczej byłby chyba niezły burdel.
Tutaj info ktora norma określa 3pmsf
https://www.iso.org/obp/ui/#iso:std:iso ... ed-5:v1:en
Tutaj już właściwa norma o ktorej mowa
https://www.iso.org/obp/ui/#iso:std:iso ... ed-1:v1:en
Nie znam sie więc się wypowiem. Czy nie jest tak że towar sprzedawany np. w UE musi spełniać normy jakie są w UE a nie jakie są tam gdzie towar został wyprodukowany. Gdyby było inaczej byłby chyba niezły burdel.