Strona 1 z 3

BFG MT KM2 zimą?

: 24 lis 2010, 15:03
autor: PePe
Zastanawiam sie nad kupnem opon do hdj80 . opony szosowe i typowo zimowe odpadaja na dzien dobry
wacham sie miedzy goodyear dura trac a BFG KM2 , wiem ze Goodyear na zime lepszy bo ma lamele ale czy warto przepłacac . wiec jesli moge was prosic o rade i opinie na temat km2 zima .

Re: BFG MT KM2 zimą?

: 24 lis 2010, 15:22
autor: wolf
Tu znajdziesz sporo informacji o tej oponie:
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=16&t=68671

Re: BFG MT KM2 zimą?

: 24 lis 2010, 15:34
autor: PePe
wiesz oni tylko pisza robia nie robia mi chodzi o zime konkretnie bo nie chce wyleciec na pierwszym zakrecie :)bo jezdze z małym dzieckiem

Re: BFG MT KM2 zimą?

: 24 lis 2010, 15:51
autor: hashid
dura trac przypomina bardziej ateka ale żaden emtek atek i inne nie zbliżą się parametrami do opony typowo zimowej.
poszukaj informacji na temat mieszanki gumy w tym duratrecu - to, że są lamele nic nie oznacza, choć producent przekonuje, że lamele pomagają na mokrym i śniegu... mogą być i lamele ale jak guma jest twarda (bo wtedy nie znika szybko latem na asfalcie) to nie będzie robić jak zimówka. nie ma co się oszukiwać. kupisz "uniwersalne" a będzie do niczego.

Re: BFG MT KM2 zimą?

: 24 lis 2010, 17:13
autor: Kwieczor
hashid pisze:dura trac przypomina bardziej ateka ale żaden emtek atek i inne nie zbliżą się parametrami do opony typowo zimowej.
poszukaj informacji na temat mieszanki gumy w tym duratrecu - to, że są lamele nic nie oznacza, choć producent przekonuje, że lamele pomagają na mokrym i śniegu... mogą być i lamele ale jak guma jest twarda (bo wtedy nie znika szybko latem na asfalcie) to nie będzie robić jak zimówka. nie ma co się oszukiwać. kupisz "uniwersalne" a będzie do niczego.
- tak się połowicznie zgodzę - dobry/średni atek w porównaniu z jakąś stockową, salonową M+S robi naprawdę nieźle
w pajero przejeździłem całą zimę na BFG AT i owszem - miałem dzwona - wjechał we mnie VW Krafter na zimówkach ;)

ale faktycznie w porównaniu z zimówką jest gorzej - ja się staram dzieciaka wozić raczej hilem na zimówkach, do Pajero tylko awaryjnie, bo jednak na lodzie albo bardzo zbitym śniegu to trakcji 0

Re: BFG MT KM2 zimą?

: 24 lis 2010, 19:48
autor: mlodyy
Ja tam parę zim przejechałem na AT-ekach BFG z uwagi na posiadanie jednego kompletu opon. Jednak po tym co działo się w zeszłą zimę, gdzie miałem porównanie Hila jeżdżącego na zimowych oponach i J95 na AT stwierdziłem że jest to moja ostatnia zima na uniwersalnych oponach i w chwili obecnej siedemdziesiątka posiada dwa komplety kół. MT KM2 na lato i Bridgestone DMZ na zimę 8) Wiadomo że opony nie zastąpią wyobraźni ale jednak z bezpośredniego porównania dwóch samochodów w tych samych warunkach wyszło że zimówka zdecydowanie lepiej robi w kopnym mokrym śniegu niż AT.

Re: BFG MT KM2 zimą?

: 24 lis 2010, 20:42
autor: PePe
ale z tego co jeden z foreumowiczów ktory posiada te oponki na nissanie terrano czerwonym mowi ze w zime bardzo dobrze sie spisuja lepiej niż bfg at , no ale jesli nie bierzemy wogole pod uwage opon zimowych to co polecacie ?? nie jezdze tym czołgiem zbyt szybko , wiem ze nawet przy 40kmh bedzie sie ciezko zatrzymac na lodzie :)

Re: BFG MT KM2 zimą?

: 24 lis 2010, 20:59
autor: milczacy
Patryk - ile byś nie czytał i analizował to i tak zdecydować musisz sam.
A w kwestii opon ile wypowiedzi tyle, różnych, opinii. C'est la vie :wink:

Re: BFG MT KM2 zimą?

: 24 lis 2010, 22:00
autor: PePe
no ikupie goodyear człowiek uczy sie na wlasnych błedach najlepiej kazdy ma swoja opinie

Re: BFG MT KM2 zimą?

: 24 lis 2010, 22:18
autor: sebastian44
Ja co prawda na starych BFG MT, ale tydzień temu miałem niezłego dzwona, facet przede mna zahamował bez powodu, ja po heblach no i kupa, samochód jechał dalej jakby nigdy nic. Dobrze że jechałem własnie 40 km/h ale i tak skasowałem cały tył temu subaru..że o swoim pogiętym zderzaku nie wspomne :( W podobnej sytuacji w lecie hamowanie było świetne a tu troche wody i zimna i juz zero przyczepności. Niestety nie stać mnie na drugi komplet więc będzie trzeba jeździć ostrożnie. A gdybym miał kupować to BFG KM2, duratrac to ani mtek ani zimówka, czyli opona do niczego.

Re: BFG MT KM2 zimą?

: 24 lis 2010, 22:20
autor: Heniu
Miałem KM i było ciężko ale nie tragicznie, od maja mam KM2 jest lepiej na mokrym a na śniegu nie wiem bo jeszcze nie spadł :?

Re: BFG MT KM2 zimą?

: 24 lis 2010, 22:25
autor: Kwiatec
napiszę po raz setny zimówka jest na śnieg i basta reszta to substytuty i wmawianie sobie ale jestem superkozak bo zaoszczędziłem na jednym komplecie opon. faktem jest że jak sam nie spróbujesz to się nie przekonasz 8)

Re: BFG MT KM2 zimą?

: 24 lis 2010, 22:51
autor: grzes
patryknowak111 pisze:ale z tego co jeden z foreumowiczów ktory posiada te oponki na nissanie terrano czerwonym mowi ze w zime bardzo dobrze sie spisuja lepiej niż bfg at , no ale jesli nie bierzemy wogole pod uwage opon zimowych to co polecacie ?? nie jezdze tym czołgiem zbyt szybko , wiem ze nawet przy 40kmh bedzie sie ciezko zatrzymac na lodzie :)
bo tak uwazam.
w zimie sa b.dobre duzo lepsze niz BFG AT.
mieszanka jest miekka, opona na asfalcie sie zuzywa, mam na nich teraz 30kkm i widac to.
Jesli ktos chce opony uniwersalnej to dobry wybor.
Przypuszczam ze jest troche gorsza od zimowki, ale mysle ze niewiele.

Kwiatec kwestia gustu, nikt sobie (przynajmniej pisze we wlasnym imieniu) nie wmawia ze jestem mega-super. uwazam ze przy moim stylu jezdzenia Duratrac mi wystarcza - po prostu, do tego nie chce dwoch kompletow i tyle.
Sa osoby ktore to zrozumieja, sa tacy co jezdza na MT przez caly rok i tez im z tym dobrze.

Szukam teraz opony uniwersalnej do Patrola i niestety cena na 17cali jest zabojcza bo bym je kupil a tak bedzie Cooper STT jako substytut.

Re: BFG MT KM2 zimą?

: 25 lis 2010, 14:23
autor: konus
MT KM2 jest lepszy na zimę od AT była już o tym mowa pisałem kilka razy.

Re: BFG MT KM2 zimą?

: 25 lis 2010, 19:10
autor: peczu
Po jednym sezonie na BFG MT, a zimą to 90% po asfalcie, kupiłem BFG Winter Slalom.
Skończyło się wyprzedzanie przodu przez tył po lekkim odjęciu gazu na śliskim.
Co więcej, całkiem fajnie pracują w kopnym śniegu- bieżnik ma lamelki, ale i konkretną kostkę.
Całkiem nieźle radzi sobie także w cieplejszych porach roku, na asfalcie bieżnik nie znika jakoś szczególnie szybko.