felgi stalowe - pierscien centrujacy, niezbedny ?

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
tomas
Posty: 99
Rejestracja: 10 lut 2009, 17:23
Auto: KZJ95
Kontakt:

felgi stalowe - pierscien centrujacy, niezbedny ?

Post autor: tomas »

Chce zalozyc stalowki, ktore maja otwor centrujacy 110, w landku jest 104 czy 108 ? Slyszalem ze w samochodach terenowych felga jest centrowana na piascie za pomoca srub a nie przez piescien na piascie. Jak to jest w koncu i czy warto zainwestowac w pierscienie redukujace roznice miedzy srednica otworu w feldze a srednica na piascie ? Czy to rzeczywiscie niweluje drgania kol, jak dopisuja sprzedawcy takich pierscieni ?

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: felgi stalowe - pierscien centrujacy, niezbedny ?

Post autor: seburaj »

tomas pisze: w landku jest 104 czy 108 ? ?
nie wiemy, jak jest w land-rowerze :lol:
ale w toyocie z reguły bywa 109

Awatar użytkownika
tomas
Posty: 99
Rejestracja: 10 lut 2009, 17:23
Auto: KZJ95
Kontakt:

Re: felgi stalowe - pierscien centrujacy, niezbedny ?

Post autor: tomas »

:roll: ojej, chodzi mi rzecz jasna o landka kruserka,
czyli co, zawracac se leb tymi pierscieniami czy to o kant d... i olac, ?

Awatar użytkownika
tomas
Posty: 99
Rejestracja: 10 lut 2009, 17:23
Auto: KZJ95
Kontakt:

Re: felgi stalowe - pierscien centrujacy, niezbedny ?

Post autor: tomas »

jeszcze dodam dla jasnosci chodzi o auto Land Cruiser j95

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: felgi stalowe - pierscien centrujacy, niezbedny ?

Post autor: seburaj »

wróóóóóóć !
w toyocie jest 111 mm, to w nissanie jest 110 mm :mrgreen:
zawsze pamietam, ze jest 1 mm różnicy, tylko zapominam - w ktora stronę :wink:

czyli 110 mm które masz może Ci nie wejść, niezbędne bedzie podtoczenie otworu centralnego...

Awatar użytkownika
tomas
Posty: 99
Rejestracja: 10 lut 2009, 17:23
Auto: KZJ95
Kontakt:

Re: felgi stalowe - pierscien centrujacy, niezbedny ?

Post autor: tomas »

no to juz cos wiem, felgi beda jutro to je sprawdze dokladnie na samochodzie

Awatar użytkownika
LEX
Posty: 1582
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Auto: Lexus LX450
Kontakt:

Re: felgi stalowe - pierscien centrujacy, niezbedny ?

Post autor: LEX »

1. Felgi są centrowane przy pomocy srubek. Do felg stalowych powinny być srubki stozkowe.

2. Po co ci stalowki? Są ciezsze i mniej wytrzymale od aluminiowych

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18030
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: felgi stalowe - pierscien centrujacy, niezbedny ?

Post autor: kylon »

Pierścienie centrujące są do felg aluminiowych i osobówek. Tudzież SUV-ów. Każdy kolor oznacza co innego aby łatwo było je dobierać. Tak więc w przypadku J95 -olać. Nic nie trzeba podtaczać.

Awatar użytkownika
tomas
Posty: 99
Rejestracja: 10 lut 2009, 17:23
Auto: KZJ95
Kontakt:

Re: felgi stalowe - pierscien centrujacy, niezbedny ?

Post autor: tomas »

A wiec jest tak - otwor w feldze jest dokladnie 111mm, a kolniez na piastach w j95 ma 106.
Oczywiscie nakretki stozkowe do felg stalowych mam, wiec na tym koniec i zadnych pierscieni nie bede zakladal.
A dlaczego stalowki, bo nie ma aluminiowych w odpowiednim dla mnie ET, a tanich alu z allegro nie chce, jak juz to kute a tu narazie cena zaporowa, ale w przyszlosci, moze za kilkanascie miesiecy. A ze stalowki ciezkie - teraz mam wielkie i ciezkie, chce zalozyc przynajmniej mniejsze, jesli to choc troche odciazy napedy na dlugiej, szybkiej trasie po czarnym.

ODPOWIEDZ