opony MT do j95
Moderator: luk4s7
To żeby był już komplet informacji.
Fabryczny rozmiar opon w J9 na aluminiowych felgach to 265/70R16. Bez problemu można zakładać opony 265/75R16. Chyba najbardziej popularne. MT, AT nie powinny obcierać. Inaczej może sprawa wyglądać jeśli autko jest krzywe w wyniku dzwona (był taki przypadek). Tak samo na obcieranie opon o nadwozie może wpłynąć inne niż fabryczne ET felgi. Im mniejsze a później na minusie tym felga bardziej wychodzi na zewnątrz pojazdu. Zaczyna się przycierka na skręconych kołach o chlapacze a przy dodatkowej pracy zawieszenia na wybojach o blachę. Felga z dodatnim ET większym niż fabryczne może wpłynąć na obcieranie opony o górny wahacz lub inne elementy np. podczas maksymalnego skrętu koła. Po zamontowaniu zawieszenia np. OME nadal najbardziej optymalnym rozmiarem jest 265/75R16. Niektórzy zakładają 285/75R16 ale wymaga to zdjęcia chlapaczy, czasem podgęicia wewnętrznej części nadkola. Spore koło wpływa juz destrukcyjnie na i tak słabą przekładnię kierowniczą w tym samochodzie. Ileś czasu jeździ ale w końcu końcówki i przekładnia jest do regeneracji albo wymiany. Jak wiemy koszt nie jest mały.
Fabryczny rozmiar opon w J9 na aluminiowych felgach to 265/70R16. Bez problemu można zakładać opony 265/75R16. Chyba najbardziej popularne. MT, AT nie powinny obcierać. Inaczej może sprawa wyglądać jeśli autko jest krzywe w wyniku dzwona (był taki przypadek). Tak samo na obcieranie opon o nadwozie może wpłynąć inne niż fabryczne ET felgi. Im mniejsze a później na minusie tym felga bardziej wychodzi na zewnątrz pojazdu. Zaczyna się przycierka na skręconych kołach o chlapacze a przy dodatkowej pracy zawieszenia na wybojach o blachę. Felga z dodatnim ET większym niż fabryczne może wpłynąć na obcieranie opony o górny wahacz lub inne elementy np. podczas maksymalnego skrętu koła. Po zamontowaniu zawieszenia np. OME nadal najbardziej optymalnym rozmiarem jest 265/75R16. Niektórzy zakładają 285/75R16 ale wymaga to zdjęcia chlapaczy, czasem podgęicia wewnętrznej części nadkola. Spore koło wpływa juz destrukcyjnie na i tak słabą przekładnię kierowniczą w tym samochodzie. Ileś czasu jeździ ale w końcu końcówki i przekładnia jest do regeneracji albo wymiany. Jak wiemy koszt nie jest mały.
Ile wynosi ET fabrycznej alufelgi?
Pytam bo na internetowych konfiguratorach całkiem różne wartości wychodzą.
A może koledzy zaproponują czy warto coś z tego zakupić:
http://www.felgi-opony.com/search.php?p ... 2&x=19&y=7
, bo w ASO za ordzinala to ze 2 tyÅ›. za sztukÄ™ chcieli
Pytam bo na internetowych konfiguratorach całkiem różne wartości wychodzą.
A może koledzy zaproponują czy warto coś z tego zakupić:
http://www.felgi-opony.com/search.php?p ... 2&x=19&y=7
, bo w ASO za ordzinala to ze 2 tyÅ›. za sztukÄ™ chcieli