Strona 6 z 8

Re: jaki rozmiar AT'eków do setki?

: 15 lis 2013, 18:39
autor: Jureq
będę odgrzewał temat, czy do 100'ki po lifcie takie kółka będą OK ? podobno fabrycznie nowe zdejmowane z LC200, opona 285/65 R17 Dunlop AT22
285/65R17 Dunlop AT22
285/65R17 Dunlop AT22
gt22.jpg (106,41 KiB) Przejrzano 9028 razy
bieżnik jakoś wybitnie zimowy nie jest ale przy stałym napędzie myślę że da radę - chyba że ktoś je zna z autopsji i ma inne zdanie
AT22
AT22
at222.jpg (137,06 KiB) Przejrzano 9028 razy
no i cena 3.5k PLN za kpl. nowych kół to chyba rozsądnie ? :wink:

Re: jaki rozmiar AT'eków do setki?

: 20 lis 2013, 16:42
autor: Jureq
a to sobie teraz odpowiem że pasują idealnie :wink:

Re: jaki rozmiar AT'eków do setki?

: 22 lis 2013, 23:17
autor: lucjan
Maciek pisze:[…] No a ile ważyły te Twoje , bo koło '20 z Nitto waży 45kg :cry:
teraz dopiero miałem okazję zważyć 16-stki z AT 295 i ważą 33kg/sztuka. Założyłem na zimę jak zawsze 18-stki oryginalne i powiem, że różnica w "lekkości" jazdy jest duża

Re: jaki rozmiar AT'eków do setki?

: 24 lis 2014, 21:49
autor: flor
Odgrzeję temat :D czy do 100 po liftingu 16 " felga wchodzi bez problemowo ?

Re: jaki rozmiar AT'eków do setki?

: 24 lis 2014, 21:52
autor: seburaj
to pytanie gupie jest ;)

raczej bym się martwił, czy tam 15" wejść może...

Re: jaki rozmiar AT'eków do setki?

: 24 lis 2014, 21:54
autor: flor
Tak na oko to z pietnastką będzie trudno :) ale chciałbym 16" bez tarcia o zaciski :) felgi jak na tej aukcji http://allegro.pl/felgi-aluminiowe-5x15 ... 89752.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: jaki rozmiar AT'eków do setki?

: 24 lis 2014, 22:12
autor: kylon
16 jest ok

Re: jaki rozmiar AT'eków do setki?

: 24 lis 2014, 22:18
autor: flor
Dzięki :) a czy te 285/75/16 pozwala na bezproblemową jazdę w położeniu Lo oryginalnej zawiechy ?

Re: jaki rozmiar AT'eków do setki?

: 24 lis 2014, 22:35
autor: kylon
Tak ale to przecież i tak do 40 km/h

Re: jaki rozmiar AT'eków do setki?

: 24 lis 2014, 22:44
autor: flor
Jak auto dociążone to czasami siada :( zwłaszcza przy szybszej jeździe :mrgreen: W lecie miałem ze dwa przypadki kiedy na autobanie powyżej 150km siadało :? i wolał bym się nie zdziwić :wink:

Re: jaki rozmiar AT'eków do setki?

: 21 lut 2016, 12:59
autor: aadamuss
Hej. Czy zapas at 285/75/16 zmieści się pod autem czy tylko "inaczej" ? :-) pozdr adam

Re: jaki rozmiar AT'eków do setki?

: 21 lut 2016, 18:23
autor: daRon
285/75R16 Goodyear Duratrac wchodzi, wiec inne pewnie też się zmieszczą.

Re: jaki rozmiar AT'eków do setki?

: 22 lut 2016, 17:53
autor: aadamuss
Dzięki za info. Sprawdziłem doświadczalnie i weszły ale luzu za dużo nie było. Zostaje po pół centymertra z przadu od drążka i z tyłu od haka holowniczego. pozdr adam

Re: jaki rozmiar AT'eków do setki?

: 01 wrz 2016, 23:59
autor: gwt
Będę wymieniał opony na klasyczne 33".
Z rozpędu nabyłem felgi 16" bo pierwotnie myślałem o klasyce czyli 285/75 R16.
Aktualnie jednak zastanawiam się czy nie pozostać przy 18" w rozmiarze 275/70 R18.

Różnica to R18 większe o niecały centymetr w stosunku do R16, a do tego odrobinę mniejszy profil więc przynajmniej teoretycznie lepsze prowadzenie na czarnym.

Macie porównanie trakcji dla obu wielkości?

Re: jaki rozmiar AT'eków do setki?

: 02 wrz 2016, 13:20
autor: kylon
Trakcja zależy od kierownika, podłoża i ciśnienia w oponie. Im mniej ciśnienia tym większa potrzeba posiadania wiedzy i umiejętności jazdy. Ze zmniejszonym ciśnieniem wzrasta rysyko zdjęcia opony zatem jazda na hurra w koleinach zaczyna stawiać ograniczenia. Mniejsze ciśnienie w oponie 16 cali to większe bujanie na boki ale też większa odporoność na jej ściągnięcie. W oponie 18 cali sztywnoej na boki ale mniej tak zwanego mięsa przy kamelotach i większa opcja pogięcia felgi. Tudzież tak zwane przywalenie bezpośrednio felgą. To taka jazda na oponach niskoprofilowych na felgach 18 i 20 czy 22 cale. Na równym asfalcie super ale jak się pojawiają krawężniki czy dziury to koszty rosną.
Opona 18 cali ma przewagę cenową nad 16 (18 jest droższa) jeśli ktoś liczy każdą złotówkę ale to szesnastkę kupimy w większości zadupi na świecie. Chyba, że jeździmy wokół komina - temat wtedy przestaje być istotny. Ja np w Hilu zostaję przy osiemnastce bo po pierwsze PESEL pozwala mi na powolną jazdę w terenie z tak zwanym ogarnianiem tematu ;-). A po drugie już się najeździłem po dziurach i samochód służy bardziej do pracy i rekreacji a nie hard mada faker pokazania, że to auto teżnjest super terenówką na równi z dziurawymi Patrolami z pięcioma wyciągarkami i bez blach.

Klasyczne 33 cale to 33x12,5R15 - opona na wymarciu.