Strona 1 z 1

Pytanie o opony

: 02 sie 2019, 11:15
autor: Ak80
Czy BFGoodrich Mud-Terrain T/A m+s są oponami całorocznym?, czy można jeździć na nich po śniegu? Jak ogólnie jeździ ten model LJ73 zimą?
Zastanawiam się czy zakładać dach na jesień i jeździć czy postawić go na pół roku w garażu.

Re: Pytanie o opony

: 02 sie 2019, 11:33
autor: kpeugeot
jeden z fajniejszych offroadow jest w śniegu

na asfalcie jest średnio a wręcz kiepsko gdy mocno wyślizgana droga, temat ratuje zapięcie 4x4, ale hamowanie jest wtedy dość ciekawe jak 4 koła zblokuje :mrgreen:

Re: Pytanie o opony

: 02 sie 2019, 11:45
autor: Ak80
A czy te opony są całoroczne?
Dzięki za w. Odp.

Re: Pytanie o opony

: 02 sie 2019, 12:05
autor: luk4s7
Jest dział traktujący o oponach i tam należy pisać. Przeniosę tym razem.

Opony MT są z natury oponami do błota (Mud Terrain), nie na lód i śnieg. To że niektórzy jeżdżą na nich cały rok to zupełnie inna sprawa.

Znacznie bardziej uniwersalne są opony AT. BFG czy Geolandar ma nawet homologację zimową (oznaczenie 3PMSF).

Re: Pytanie o opony

: 02 sie 2019, 12:38
autor: sebastian44
W mojej skromnej opinii BFG MT na zime są kompletnie do dupy, szczególnie do auta które ma napęd na tył i nie posiada ABSu. Kiedys jezdziłem dokładnie J73 z MT i było tragicznie.

Można sie na tym doturlać w jakiś teren lub jeżeli kto chce na wypad na Ukraine zimą ale jazda tym autem na tych oponach na codzień to kompletna pomyłka

Re: Pytanie o opony

: 03 sie 2019, 09:17
autor: Troxil
Temat był faktycznie przerabiany, chyba jedynie Gyear Duratrack ma oznaczenie M+S i śnieżynkę w 3 szczytach. Pamiętajmy, wszystkie kraje które wprowadziły obowiązek jazdy na oponach zimowych za zimowe uznają tylko te które mają w/w śnieżynkę. Ważne bo, nic nie pomoże jak policja wpisze do protokołu, że nie było zimowego ogumienia.

Do jazdy zaś w zimie dużo lepiej nadają się A/T od M/T zaś najlepsze są zimowe opony nawet w terenie, organizatorzy wyjazdów zimowych na północ czy do Rosji wprost piszą o konieczności założenia opon zimowych. Na mrozie nie ma przecież błota.

Opony zimowe lepsze są te których przejście z barku na bok jest po kątem 90 stopni a nie zaokrąglone, bo nie ma wtedy trzymania bocznego. Chodzi o to by opony trzymały kurs a nie latały na lewo i prawo. Dodatkowo lepsze zimówki są te które mają niższe indeksy szybkości, powyżej H to w zasadzie są autostradowe opony do szybkich Suvów.