Znalazłem taki opis:
http://www.expedycja.pl/test-kompresora-k160/
Z tego wynika, że koło pompuje do 2bar w 90sek, powinno być 6 min na 4 kola i nie powinien się wyłączyć jeżeli ma pracę ciągłą do 10 min
Po awarii kompresora zawieszenia zainstalowałem ARB (to większe) i zbiornik od zawieszenia Jeep GS - ten zbiornik jest długi ale o niewielkiej średnicy więc zamocowałem go do ramy wzdłuż samochodu (pod pasażerem i dalej do tyłu).
Jest stosunkowo dużej pojemności (ok 10l) jak na zbiorniki od zawieszeń.
Opis rzeźby:
http://tlc.org.pl/viewtopic.php?f=14&t=16134#p214422
Nie wiem jak działa zabezpieczenie termiczne w K160 ale przy prądzie 45A to powinien być tam przekaźnik albo jakaś "mocna" elektronika a nie tylko mały wyłącznik termiczny. Trzeba by zbadać.
W ARB jest wbudowany przekaźnik oraz wyłącznik ciśnieniowy który zatrzymuje kompresor po osiągnięciu max ciśnienia a włącza gdy ciśnienie spadnie o 1 czy 2 bary - np pompuje od 0 do 10bar i się wyłącza a jak spadnie ciśnienie do 8 bar to ponownie dobija do 10bar, Ten wyłącznik można wymienić na inne ciśnienia.
W ARB nie ma zaworu bezpieczeństwa więc u siebie go dodałem.
K160 ma zawór bezpieczeństwa (nadmiarowy) - przynajmniej tak pokazują dostępne fotografie - więc na wyjściu trzeba dodać trójnik do niego wyłącznik ciśnieniowy potem przewód do zbiornika, trójnik zbiornik, przewód do pompowania zakończony szybko-złączką pneumatyczną. W złączkę wpinasz pistolet do pompowania albo inne narzędzia. Podłączałem np klucz pneumatyczny - bierze bardzo dużo powietrza więc im większy zbiornik tym lepiej bo go szybko zużywa. Z drugiej strony jak duży zbiornik to kompresor dłużej go uzupełnia więc przerwy w używaniu klucza są większe.
Wyłącznik ciśnieniowy trzeba by podłączyć do przekaźnika (jeżeli jest) wpinając go w szereg z wyłącznikiem termicznym tak aby obie przyczyny - wysoka temperatura i wysokie ciśnienie - wyłączały kompresor. Takie połączenie jest poprawne jeżeli wyłącznik termiczny przerywa obwód sterujący przekaźnikiem.
Jeżeli nie widać w środku przekaźnika (np zabezpieczenie termiczna jest wbudowane w silnik i nie ma dostępu) to trzeba dołożyć przekaźnik taki pewno 60-80A czyli większy niż normalny od świateł w samochodzie.
Bezpieczeństwo:
Układ sterowania przekaźnika (wyłącznik ciśnieniowy) - warto dać bezpiecznik (mały np 5A raczej mniej niż 10A)
Zasilanie kompresora - jeżeli montowany na stałe to koniecznie bezpiecznik pewno ok 60A albo i większy jeżeli zacznie się palić przy starcie kompresora (silnik przy starcie może brać dużo większy prąd niż znamionowy np 6 razy większy ale bezpiecznik też potrzebuje chwili aby się spalić) Nie należ przesadzać bo z drugiej stron jak wpakujemy 200A to mogą się spalić przewody zamiast bezpiecznika a po to on jest aby się palił pierwszy.
Zbiornik - w zasadzie powinien mieć atest na przewidywane ciśnienie pracy. Jak nowy to ma jakieś papiery jak używany to dobrze jak by miał jakąś tabliczkę lub wybite cechy. Na moil była nalepka z max ciśnieniem 16bar więc liczę, że przy wyłączniku 10bar nie przekroczę tego ciśnienia.
Gaśnice szczególnie śniegowe na CO2 miały atesty na dużo wyższe ciśnienia.
Jakie jest ciśnienie w gaśnicy proszkowej - nie wiem.