LC120 koła 33 cale (285/70/17)

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: LC120 koła 33 cale (285/70/17)

Post autor: sebastian44 »

Tutaj jest watek o tym ze maxxy 255/80R17 wchodza do 120 bez obcierania. Bardzo ciekawe oponki do tego auta https://www.pradopoint.com.au/forum/gen ... er-st-maxx

zulafon
Posty: 34
Rejestracja: 02 mar 2014, 18:41

Re: LC120 koła 33 cale (285/70/17)

Post autor: zulafon »

Sprawa z 255/75r17 (nowe BFG KO2) wygląda tak że opona się mieści, bez liftu. Nie mam pneumatyki i nie wiem czy może coś z tyłu zmienić, ale wątpię skoro 265 pasuje...

Poniżej odległości opony od kolizyjnych elementów podwozia/zawieszenia w najbardziej niekorzystnych konfiguracjach tzn wykrzyż + maksymalny skręt, ale weźcie proszę pod uwagę że:
- auto myło puste, zero klamotów wyprawowych,
- przy innych ET wyniki będą inne, ja mam chyba oryginalne alusy 17"
Oczywiście wymiary zdejmowane na oko, tolerancja duża:

Tyl:
- od przodu 3.5cm
- od góry ok 10cm (przy moim ET wchodzi w nadkole)
- od tyłu 2.5cm

Przód:
- do zwrotnicy/wahacza 1.5cm
- od przodu zewnątrz (przód koła do środka auta) 1.5cm do plastikowego nadkola
- od przodu wewnątrz ok 1-2cm do stabilizatora, ciężko dokładnie zmierzyć bo koło lekko odbija po puszczeniu kierownika. Wprawdzie nie obciera ale widziałem na stabilizatorze trochę błota więc obstawiam ok 1-2cm. Zresztą i tak zależy to od ustawienia odbijaków skrętu, byćmoże po wykręceniu odbijaków coś by obcierało.
- od góry ok 10cm (przy moim ET wchodzi w nadkole)
- od tyłu zewnątrz (przód koła na zewnątrz auta) 2cm do chlapacza, z tym że mój chlapacz i tak może się poddać co najmniej 1cm dodatkowo, więc załóżmy że 3cm
- od tyłu wewnątrz ok 4cm do ramy, ale znowu, zależy to od ustawienia ogranicznika skrętu. W lewym kole lekko obciarał o taką cienką plastikową osłonę nadkola/silnika, która po prostu odeszła od ramy na więcej niż ok 4cm, po podwiązaniu nie obciera.

Dodam że opony ku mojemu zaskoczeniu nieźle ogarniają chlapę i błoto. W/g mojej subiektywnej oceny niewiele, jeśli w ogóle, ustępują temu MT-kowi: https://opony-4x4.pl/wp-content/uploads ... R-MT-2.jpg

zulafon
Posty: 34
Rejestracja: 02 mar 2014, 18:41

Re: LC120 koła 33 cale (285/70/17)

Post autor: zulafon »

Na pierwszym zdjęciu mam nadzieję widać jak wyglądała stara 265ka
Załączniki
stary_przod_s.jpg
(246 KiB) Pobrany 28 razy
tyl_s.jpg
(233,7 KiB) Pobrany 28 razy
przod_s.jpg
(230,54 KiB) Pobrany 28 razy

zulafon
Posty: 34
Rejestracja: 02 mar 2014, 18:41

Re: LC120 koła 33 cale (285/70/17)

Post autor: zulafon »

sebastian44 pisze:Tutaj jest watek o tym ze maxxy 255/80R17 wchodza do 120 bez obcierania. Bardzo ciekawe oponki do tego auta https://www.pradopoint.com.au/forum/gen ... er-st-maxx
Pomiędzy 255/75r17 i 255/80r17 jest teoretycznie cal różnicy na średnicy opony (zakładając ten sam model), a więc zważywszy moje pomiary wydaje mi się że u mnie przód byłby na styk, co do milimetrów, pewnie by obcierał, ale może to kwestia regulacji zawiechy? :)

Tak sobie myślę - osoba w wątku pisze że nie odczuwa spadku mocy, a ja odczuwam nawet na 255/75. Początkowo myslalem że to złudzenie, ale przejechałem te samą trasę ok 300km raz na starych 265/70 raz na nowych 255/75 i srednie spalanie wyniosło 8.8 na starych, 9.8 na nowych (oczywiscie to tylko wskazania licznika, w rzeczywistości różnica jest o wiele mniejsza bądź żadna ale o tym nie warto chyba tutaj pisać).
To ponad 10% różnicy. Zakładając że wiatr i bieżnik to połowa, spadek mocy to co najmniej 5% i to czuć. Przy 255/80 musi być z 8-10%, na oko :)

EDIT: kalkulator opon pokazuje 4.4% różnicy pomiędzy 265/70 a 255/80, więc prawdopodobnie zamieniając nową na nową albo starą na starą nie będzie aż takiego spadku mocy, jednak zmieniając starą na nową może być, jak u mnie :)

zulafon
Posty: 34
Rejestracja: 02 mar 2014, 18:41

Re: LC120 koła 33 cale (285/70/17)

Post autor: zulafon »

No i siedze w blocie, qwa, na tych nowych ATkach.
Jutro rano przyjedzie ciagnik, moze, a moze nie.
Jezu ile bym dal za simexy........
Ostatni raz kupilem AT, nigdy wiecej! Zona, dzieci, psy, sasiedzi, kumple, ufoludki, qwa, wszyscy musza sie dostosowac ;)

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: LC120 koła 33 cale (285/70/17)

Post autor: luk4s7 »

Parafrazując słynne powiedzenie - im lepsze opony tym dalej trzeba iść po ciągnik Powinieneś więc je chwalić IMHO

zulafon
Posty: 34
Rejestracja: 02 mar 2014, 18:41

Re: LC120 koła 33 cale (285/70/17)

Post autor: zulafon »

To chyba prawda... Troche lzej na duszy, dzieki :)

Awatar użytkownika
Olinunieniu
Posty: 61
Rejestracja: 18 paź 2014, 21:14
Auto: hzj 70 4,2TD bogger 39,5
Kontakt:

Re: LC120 koła 33 cale (285/70/17)

Post autor: Olinunieniu »

Witam jak ta 120 jezdzi w terenie ?

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: LC120 koła 33 cale (285/70/17)

Post autor: rolkos »

Na Ukrainie idzie jak zła i to na 32", wiem z własnego doświadczenia :) Nie ma co przesadzać z rozmiarem kół.

Awatar użytkownika
waldek_BB
Klubowicz
Posty: 506
Rejestracja: 25 wrz 2013, 12:57
Auto: było: KZJ95
było: GV II 1.9 DDiS
jest: SX4 4x4 ... przynajmniej się nie psuje :)
Kontakt:

Re: LC120 koła 33 cale (285/70/17)

Post autor: waldek_BB »

mam podejrzenia że zmiana łącznika między kierownicą a pedałami pomogła by bardziej niż zmiana opon ;)

Adamek
Posty: 51
Rejestracja: 29 lip 2011, 21:40
Auto: LJ78, Rumcajs
Kontakt:

Re: LC120 koła 33 cale (285/70/17)

Post autor: Adamek »

Albo ciśnienie.... w oponach i u prowadzącego :)

zulafon
Posty: 34
Rejestracja: 02 mar 2014, 18:41

Re: LC120 koła 33 cale (285/70/17)

Post autor: zulafon »

waldek_BB pisze:mam podejrzenia że zmiana łącznika między kierownicą a pedałami pomogła by bardziej niż zmiana opon ;)
Bardzo smieszne ;) 9-letni synek został w domu, nie było komu przekazać kółka ;)

ODPOWIEDZ